ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ НА ОСНОВІ МЕТОДУ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ
БІЛАШ Оксана Вікторівна –
кандидат економічних наук, доцент кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
e-mail: [email protected]
ВЕЛИЧКО Лев Дмитрович –
кандидат фізико-математичних наук, доцент, професор кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. e-mail: [email protected]
ГУЗИК Надія Миколаївна –
кандидат фізико-математичних наук, викладач кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
e-mail: [email protected]
ЛІЩИНСЬКА Христина Іванівна –
кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
e-mail: [email protected]
ПЕТРУЧЕНКО Оксана Степанівна –
старший викладач кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
e-mail: [email protected]
СОКІЛ Богдан Іванович –
доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри інженерної механіки (озброєння та техніки інженерних військ) Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена питанням підвищення якості військової освіти. Для цього запропонований метод інтенсифікації, який передбачає передання курсантам більшого обсягу навчальної інформації при незмінній тривалості навчання без зниження вимог до якості знань. Цей метод базується на трьох рівнях пізнання нової теми. Відповідно до нього кожне заняття включає такі етапи: ознайомчий, спрямований на актуалізацію знань курсантів та виявлення індивідуальних труднощів і прогалин в знаннях, усвідомлення та формулювання індивідуальних цілей навчальної діяльності; тематичний, на якому відбувається подання та сприйняття нової теми; підсумковий, який передбачає систематизацію і оцінювання отриманої інформації, закріплення почутого матеріалу. Запропонований метод інтенсифікації забезпечує високу якість засвоєння навчального матеріалу, сприяє розвиткові логічного мислення, творчих здібностей та активному мотивованому процесу засвоєння знань.
Ключові слова: якість військової освіти, метод інтенсифікації.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Боголюбаш Я.Я. Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти / Я. Я. Болюбаш, К. М. Левківський, В. Л. Гуло та ін. – К.: Мін-во освіти і науки України, 2007.– 76 с.
2. Величко Л.Д. Методика розв’язування та збірник завдань з математичного аналізу: навч.-метод. посібн. / Л.Д. Величко, М.Б. Сокіл, О.І. Хитряк. – Львів: АСВ, 2013. – 248 c.
3. Величко Л.Д. Методика розв’язування та збірник завдань з диференціальних рівнянь: навч. посібн. / Л.Д. Величко. – Львів: АСВ, 2013. – 198 c.
4. Величко Л.Д. Методика розв’язування та збірник завдань з теорії ймовірності: навч.-метод. посібн. / Л.Д. Величко. – Львів: АСВ, 2013. – 190 c.
5. Кісіль М.В. Оцінка якості вищої освіти / М.В. Кісіль // Вища освіта України. – 2005. – № 4 (14). – С. 82-87.
6. Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи) / В.Г. Кремень. – К.: Грамота, 2003. – 216 с.
7. Ляшенко О.І. Освітні системи як об’єкт моніторингу якості освіти / О.І. Ляшенко // Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти. – 2007. – № 3. – С. 29–34.
8. Москаленко А.М. Підвищення професійної компетентності викладачів у системі методичної роботи вищого навчального закладу / А.М. Москаленко // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: збірник наукових праць. – К.: 2011. – Вип. 13. – С. 246– 251.
9. Похолков Ю.П. Управление качеством инженерного образования / Ю.П. Похолков // Университетское управление: Практика и анализ.– 2004. – № 5-6. – С. 121– 125.