ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНЦІЯ ВЧИТЕЛІВ ПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ КРАЇН БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
ЧЕРЕДНІЧЕНКО Наталя Юріївна –
кандидат педагогічних наук, директор
комунального закладу
«Педагогічний ліцей Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
e-mail: [email protected]
Анотація
В даній статті розглядаються теоретичні основи підвищення професійної компетенції вчителів профільних класів у країнах Болонського процесу. Якість вищої освіти в контексті Болонського процесу є основою створення Європейського простору вищої освіти. Досвід організації підготовки вчителів профільних класів в країнах Болонського процесу є цінним джерелом для вдумливого осмислення і вивчення його позитивних аспектів, що важливо в умовах формування єдиного світового освітнього простору.
Ключові слова:професійна компетентність, вчителі профільних класів, країни Болонського процесу, ідеологія професіоналізму.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Шандрук С. І. Модернізація підготовки педагогічних кадрів: світовий досвід / С. І. Шандрук // Наукові записки / Ред.кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С.Савченко та ін. – Випуск 155. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 16–20.
2. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США: [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.
3. Day C. International Handbook on the Continuing Professional Development of Teachers / C. Day, J. Sachs. – Berkshire: Open University Press, 2004. – P. 3–32.
4. Eraut M. Development Professional Knowledge and Competence / M. Eraut. – London: Falmer Press, 1994. – 164 p.
5. Etzioni A. The semi-professions and their organization: teacher, nurses, social workers / A. Etzioni // American Educational Research Journal Vol. 7, No. 4, 1970. – Р. 646–649.
6. Ismat A. Professionalizing Teaching: Is There a Role for Professional Development Schools? / [Електронний ресурс]. – ERIC Clearinghouse on Teacher Education Washington DC, 1992. – Режим доступу : http://www.ericdigests.org/1992 – 3/teaching.htm.
7. Kirschner P. Competency Development and Employability / P. A. Kirschner, J. Thijssen // LL in E longlife Learning in Europe, Vol. X (2), 2005. – Р. 70–75.
8. Lawn M. The Educational Worker? A Reassessment of Teachers / M. Lawn, J. Ozga // In J. Ozga (ed). Schoolwork: Approaches to the Labour Process of Teaching. – Open University Press: Milton Keynes, 1988. – Р. 81–84.
9. Miranda E. Instructional system / E. Miranda, R. Landmann // Roeper review, 2001. – Vol.23(4). – P. 230–235.
10. Rawls W. Importance and Utilization of Professional Education Competency areas Needed by Vocational Educators / W.J. Rawls, L.O. Fatunsin // Journal of Vocational Educational Education Research, Vol. (1), 1985. – P. 59–62.
11. Shacklock G. Teacher conduct of life / G. Shacklock // Asia-Pacific Journal of teacher education, Vol. 26 (3), 1998. – Р. 177–189.
12. Soder R. The rhetoric of teacher professionalization/ R. Soder // In J. I. Goodlad, R. Soder, & K. A. Sirotnik (Eds.), The moral dimension of teaching. – San Francisco: Jossey-Bass, 1991. – Р. 35–86. 166
13. Shulman L. Knowledge and teaching: Foundation of New reform / L.