Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФАХОВЕ МУЗИЧНЕ МИСЛЕННЯ У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДИРИГЕНТІВ ХОРУ

ПІХТАР Олена Анатоліївна -

кандидат педагогічних наук, доцент,

декан факультету мистецтв відокремленого підрозділу

«Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті аналізується фахове музичне мислення як ключова компетентність у фаховій підготовці майбутніх диригентів хору. У роботі стверджується, що питання активізації музичного мислення студентів мистецьких вищих навчальних закладів забезпечують якість їхньої професійної підготовленості. Диверсифікація індивідуальних характеристик та типів музичного мислення, методи розвитку музично-пізнавальної діяльності студентів сприяють процесу формування професійної компетентності диригентів хорових колективів.

Ключові слова: фахове музичне мислення, професійна компетентність, майбутні диригенти хору, фахова підготовка, мистецькі вищі навчальні заклади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бурська О. Феномен музично-виконавського мислення та особливості його формування у процесі навчально-репетиційної діяльності студентів / О. Бурська // Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. – Вип. 8. – Вінниця: «Гіпаніс», 2003. – С. 121–125.

2. Гринчук І. Проблеми музичного мислення: теорія і методика розвитку. Діалектика музичного логосу та ейдосу: навч.-метод. посібник / І. Гринчук, О. Бурська. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. – 224 с.

3. Давидов М. Аспекти фахового мислення музиканта-виконавця / М. Давидов // Актуальні питання гуманітарних наук. – Вип. 7. – 2013. – С. 93–118.

4. Мозгальова Н. Г. Особливості музичного мислення майбутнього вчителя музики / Н. Г. Мозгальова // Наука і сучасність: зб. наук. праць Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – К.: Лагос, 2001. – ТХХ VIII. – С. 50–56.

5. Олексюк О. М., Ткач М. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного мистецтва: навч. посібник / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К.: Знання України, 2004. – 264 с.

6. Растригіна А. Формування фахових компетенцій у класі хорового диригування як основа професіоналізму майбутнього педагогамузиканта / А. Растригіна // Молодь і ринок. – № 10 (93), 2012. – С. 11–14.

7. Рябова О. Музично-слухові уявлення як операнди музичного мислення особистості / О. Рябова // Естетика і етика педагогічної дії. – 2016. – Вип. 13. – С. 60–68.

8. Сверлюк Я. В. Компетентнісний підхід як динамічне процесуальне явище в диригентськооркестровій освіті / Я. В. Сверлюк // Духовність особистості в системі мистецької освіти: зб. пр. наук. шк. д-ра пед. наук, проф. О. М. Олексюк / Київський ун-т ім. Б. Грінченка. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. – С. 35–42.

9. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись