ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОСОБИСТОСТІ В МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ
СВЕЩИНСЬКА Наталя Василівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
Анотація
Стаття присвячена питанням теоретичних основ формування ціннісних орієнтацій особистості під час навчання на музично-педагогічних та мистецьких факультетах у вищих навчальних закладах. Суспільні перетворення призводять і до зміни педагогічних завдань та цілей навчання, спрямуванням на індивідуальноціннісне ставлення до мистецтва та до майбутньої професії. Діалогічна парадигма музичної освіти полягає у співтворчості в процесі ціннісної взаємодії між творцем та його творіння через співпереживання та співтворчість.
Ключові слова: ціннісні орієнтації, особистість, музично-педагогічний процес.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Абульханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности / К. А. АльбухановаСлавская. – М: Наука, 1980. – 334 С.
2. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1987. – 341 с.
3. Дряпіка В. І. Орієнтації студентської молоді на цінності музичної культури (соціальнопедагогічний аспект) / В. І. Дряпіка. – Київ – Кіровоград: державне Центрально-Українське видво. 1997. – 215 С.
4. Дряпіка В. І. Теорія і практика формування ціннісних орієнтацій педагогамузиканта / В. І. Дряпіка. – Київ: «Ліра», 2000. – 227 С.
5. Кирьякова А. В. Ориентации личности в мире ценности / А. В. Кирьякова. – Оренбург, Изд– во Ор. ГУ, 1996. – 188 С.
6. Лосев А. Ф. Основной вопрос философии музыки. // Философия. Мифология. Культура / А. Ф. Лосев. – М.: Политиздат, 1991. – С. 315–335.
7. Лосев А. Ф. Форма. Стиль. Выражение / А. Ф. Лосев. – М.: Мысль, 1995. – 944 с.
8. Малюков А. Н. Формирование художественной культуры подростка в процессе воспитания ценностного отношения к искусству. Автореф. дисс…доктора пед. наук / А. Н. Малюков. – М., МПГУ, 1996. – 39 С.