Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

ЧУБАР Василь Васильович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

ЛИПКА Дмитро Миколайович –

студент ІV курсу фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи у процесі трудового навчання. У дослідженні використано методи, які доповнюють один одного: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психологічної, педагогічної та філософської літератури; системний і проблемно-пошуковий методи для з’ясування шляхів удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи в процесі трудового навчання. Авторами проаналізовано й запропоновано шляхи удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи у процесі трудового навчання шляхом застосування інтерактивних технологій навчання, зокрема: інтелектуальних творчих тренінгів, методів та прийомів активізації навчальної діяльності учнів; сформульовано висновки; запропоновано напрямки подальших наукових досліджень проблеми.

Ключові слова: розвиток, творчість, здібності, інтерактивні технології, трудове навчання, учні загальноосвітньої школи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Альтшуллер Г. Найти идею: введение в теорию решения изобретательских задач / Г. Альтшуллер – Новосибирск: Наука, 1986. – 209 с.

2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23. 11. 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF.

3. Ильин Е. Психология творчества, креативности, одаренности / Е. Ильин. – СПб. : Питер, 2012. – 448 с.

4. Кільдеров Д. Концептуальні підходи до розвитку трудового навчання: стан та перспективи / Д. Кільдеров // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – № 2. – С. 3-5

5. Концепція профільного навчання в старшій школі. Наказ МОН України № 1456 від 21.10.2013 // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2-10.

6. Лук А. Психология творчества / А. Лук. – М. : Наука, 1978. – 128 с.

7. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / О. Пєхота, А. Кіктенко. О. Любарська та ін. / За ред. О. Пєхоти. – К. : А.С.К., 2004. – 256 с.

8. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посібн. / О. Пометун, Л. Пироженко. / За ред. О. Пометун. – К. : Вид-во А.С.К., 2004. – 192 с.

9. Психологічна енциклопедія / Автор упорядник О. Степанов. – К. : Академвидав, 2006. – 424 с.

10. Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості: монографія / Авт. кол., наук. кер. В. Моляко. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 208 с.

11. Психологія: підручник / Ю. Трофімов, В. Рибалка, П. Гочарук та ін.; / За ред. Ю. Трофімова. – 5те вид., стер. – К. : Либідь, 2005. – 560 с.

12. Рапацевич Е. Педагогика. Современная энциклопедия / Е. Рапацевич / Под общ. ред. А. Астахова. – Минск : Современная школа, 2010. – 720 с.

13. Рубинштейн С. Основы общей психологии / С. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2002. – 720 с.

14. Сисоєва С. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня / С. Сисоєва – К. : Поліграфкнига, 1996. – 406 с.

15. Творчество: теория, диагностика, технологии. Словарь-справочник / Под общ. ред. Т. Барышевой. – СПб. : Изд-во. ВВМ, 2014. – 380 с.

16. Теорія і методика навчання технологій: навчальний посібник / І.П. Андрощук, І.В. Андрощук, В.В. Бербець. О.В. Бялик та ін.; за заг. ред.
О.М. Коберника. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – 474 с.

17. Трудовая подготовка учащихся в межшкольных комбинатах: Психол. аспект / В. Моляко. Р. Пономарьова, Н. Литвинова и др.; под ред. В. Моляко. – К. : Рад. шк., 1988. – 168 с.

18. Упровадження допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів: методичні рекомендації МОН України // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України № 19, 20, 21, жовтень 2008 р. – С. 3 – 9.

19. Щирбул О. Використання інноваційних підходів до вдосконалення змісту і методів підготовки студентів при вивченні ними дисципліни технічна творчість / О. Щирбул. // Наукові записки. – Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2017. – Вип. 11. – С. 162–164.

20. Пономарев Я. Психология творчества и педагогика / Пономарев Я. – М. : Педагогика, 1976. – 280 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись