Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ’ЯЗКИ З ФІЗИКОЮ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «ОСНОВИ БІОМЕХАНІКИ, БІОАКУСТИКИ, БІОРЕОЛОГІЇ ТА ГЕМОДИНАМІКИ» В МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖАХ

ФЕДОРЕНКО Владилена Петрівна –

викладач Криворізького медичного коледжу

ORCID 0000-0002-8134-2437

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена дослідженню міждисциплінарних зв’язків з фізикою при самостійному вивченні студентами деяких обов’язкових питань навчальної програми з дисципліни «Основи біофізики та медичної апаратури» в медичному коледжі в умовах реалізації нової концепції освіти в Україні. Розв’язання окресленого питання передбачається шляхом впровадження навчального посібника «Зошит для самостійної роботи» з основ біофізики та медичної апаратури для студентів І-ІІ курсів відділення «Лікувальна справа» Криворізького медичного коледжу. На основі аналізу, узагальнення й систематизації наукових джерел висвітлено психолого-педагогічні та методологічні аспекти використання міждисциплінарних зв’язків фізики з дисциплінами природничо-наукового профілю в медичних коледжах. Зроблені в статті висновки можуть бути використані під час узагальнення теоретичних засад та створення методичного забезпечення самостійної роботи студентів з теми «Основи біомеханіки, біоакустики, біореології та гемодинаміки» при вивченні біофізики в медичних коледжах.

Ключові слова: профільне навчання, природничо-наукове мислення, зміст фізичної освіти, компетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Галузеві стандарти вищої освіти: ОПП та ОКХ молодшого спеціаліста. – Офіц. вид. – К.: М-во освіти і
науки, молоді та спорту України. – 2011. – (Нормативний документ МОН України. ГСВО).

2. Гапонцева М.Г. Интегрированный подход в содержании непрерывного естественнонаучного образования: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / М. Г. Гапонцева. – Екатеринбург, 2002. – 214 с.

3. Дольнікова Л.В. Інтегративно-диференційований підхід до структурування змісту природничих дисциплін у медичних коледжах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец.13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л.В. Дольнікова. – Т., 2001. – 20 с.

4. Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII «Про вищу освіту» / Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2014. – № 37-38. – 204 с.

5. Корсак К. Інтегрований курс «Основи сучасного природознавства» як засіб формування синергетичного світобачення студентів / К. Корсак // Вища освіта України. – 2003. – № 2. – С. 94–99.

6. Косенко О. І. Роль інтегрованих природознавчих курсів в осучасненні змісту вищої освіти / О.І. Косенко, Ж.П. Ольховська // Вища освіта України. –2004. – № 4(14) – Додаток. Безперервна освіта: реалії та перспективи: Матеріали ІІ Всеукраїнської конференції. – С. 119–123.

7. Панченко Е.И. Межпредметная интеграция курса физики, математики в медицинском вузе / Е.И. Панченко // Международ. журн. прикладн. и фундамент. исследов. – 2016. – № 4, Ч. 1. – С. 244-245.

8. Садовий М.І. Формування сучасної наукової картини світу засобами системи наскрізних понять // М.І. Садовий, О.М. Трифонова, С.М. Стадніченко. – Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 132. – С. 65-70. – (КДПУ ім. В. Винниченка).

9. Садовий М.І. Сучасна фізична картина світу : [навч. посіб. для студ. пед. вищ. навч. закл.] / М.І. Садовий, О.М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2016.

10. Федорова Н.Б. Межпредметная интеграция в курсе физики : учеб.-метод. пос. / Н.Б. Федорова, О.В. Кузнецова, А.С. Поляков. – Рязань : Ряз. гос. ун-т им. С.А. Есенина, 2010. – 108 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись