Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

НАВЧАННЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ТРИФОНОВА Олена Михайлівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0002-6146-9844

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається проблема удосконалення методики навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології» у світлі вимог технологічно-інформаційної революції. Проаналізовано специфіку підготовки зазначених фахівців та встановлено, що єдиного системного підходу до окреслення проблем удосконалення методики навчання фізикотехнологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології» в аспекті використання інноваційних технологій зроблено не було. У статті запропоновано шляхи осучаснення навчального експерименту під час навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології». Обґрунтовано впровадження елементів основ робототехніки до змісту курсів фізико-технологічних дисциплін.

Ключові слова: методика навчання, фізико-технологічні дисципліни, робототехніка, професійна освіта, комп’ютерні технології, підготовка інженерів-педагогів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бодненко Т.В. Теоретико-методичні засади навчання дисциплін з автоматизації виробництва майбутніх фахівців комп’ютерних систем: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.02; 13.00.04 / Бодненко Тетяна Василівна; М-во осв. і науки України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К., 2017. – 425 с.

2. Бондаренко Т.С. Методи і моделі формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до розробки та використання комп’ютерних навчальних систем: [монографія] / Т.С. Бондаренко, Г.К. Кожевніков. – Харків: УІПА, 2013. – 342 с.

3. Волкова Т.В. Чинники розвитку професійної освіти і навчання в умовах інформаційного суспільства / Т.В. Волкова // Теорія і методика професійної освіти. – 2012. – Вип. 2. – Режим доступу: http://tmpe.eor.by/images/docs/2/11voltis.pdf. – (Дата звернення: 08.04.2018)

4. Кабак В.В. Підготовка майбутніх інженерівпедагогів до професійної діяльності засобами комп’ютерних технологій: [монографія] / В.В. Кабак, Р.М. Горбатюк. – Луцьк: ВМА «Терен», 2015. – 264 с.

5. Комп’ютерні технології в освіті: навч. посібн. / Ю.С. Жарких, С.В. Лисоченко, Б.Б. Сусь, О.В. Третяк. – К.: Вид.-полігр. центр «Київський ун-т», 2012. – 239 с.

6. Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати / Кремень В.Г. – К.: Грамота, 2005. – 448 с.

7. Мартинюк О.С. Особливості підготовки фахівців у галузі освітньої робототехніки / О.С. Мартинюк // Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2013. – № 19. – С. 168-170.

8. Садовий М.І. Історія фізики з перших етапів становлення до початку ХХІ століття: [навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / М.І. Садовий, О.М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «ЦОП «Авангард», 2013. – [2-ге вид. переробл. та доп.] – 436 с.

9. Садовий М.І. Організація професійної підготовки фахівців в умовах хмаро орієнтованого навчального середовища / М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Актуальні проблеми сучасної соціології, соціальної роботи та професійної підготовки фахівців: [матер. доп. та повід. Міжнародн. наук.-практ. конф., 16 верес. 2016 р., м. Ужгород]. – Ужгород, 2016. – С. 176-178.

10. Садовий М.І. Особливості формування дослідницької компетентності студентів фізикотехнологічного профілю у хмаро орієнтованому навчальному середовищі / М.І. Садовий, О.М. Трифонова, А.В. Шаховська // Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський, 2017. – Вип. 23: Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентністного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю. – С. 28-31

11. Сажко Г.І. Формування фандрайзингових умінь у майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / Г.І. Сажко, В.І. Шеховцова // Науковий журнал: Молодий вчений. – Херсон, 2014. – № 9, Ч. 2. – С. 66-70.

12. Слюсаренко В.В. Методика формування експериментальних компетентностей старшокласників з використанням вимірювального комплекту на уроках фізики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Слюсаренко Віктор Володимирович; М-во осв. і науки України, КДПУ ім. В. Винниченка. – Кіровоград, 2015. – 272 с.

13. Соменко Д.В. Використання можливостей апаратно-обчислювальної платформи Arduino в лабораторному практикумі з фізики / Д.В. Соменко,
О.О. Соменко // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кіровоград, 2016. – Вип. 9, Ч. 1. – С. 173-184.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись