Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Окольнича Тетяна Володимирівна

доктор педагогічних наук, професор, доцент кафедри педагогіки та спеціальної освіти

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 1997 р. Спеціальність: Історія та народознавство. Кваліфікація: Вчитель історії та народознавства.

Напрями наукової та професійної діяльності: дослідження історико-педагогічних процесів України.

Тема кандидатської дисертації: «Формування картини світу у дітей східних слов’ян (VІ–ХІІІ століття)» (2002 р.).

Тема докторської дисертації: «Східнослов'янська педагогіка в дослідженнях етнографів (ХІХ – перша чверть ХХ століття)» (2019 р.)

Транслітерація імені: Okolnycha Tetyana

ORCID iD: 0000-0003-3740-2495

Профілі: ScopusWeb of ScienceGoogle Scholar

Наукова школа:

1. Москаленко Олена Миколаївна «Гармонійний розвиток особистості у педагогічних поглядах філантропістів», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2012 р.

2. Притюпа Олена Сергіївна «Краєзнавчий аспект природничої освіти Єлисаветградщини (друга пол. ХІХ – поч. ХХ ст.)», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2013 р.

3. Шарошкіна Тетяна Анатоліївна «Будинок вільної дитини К. М. Вентцеля в історії розвитку вітчизняної школи», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2016 р.

4. Пєнов Вадим Володимирович «Розвиток валеологічної освіти Півдня України (ХІХ – поч. ХХ ст.)», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2017 р.

5. Криворотько-Тайфур Каміллія Сергіївна «Підготовка вчителів іноземних мов в університетах Німеччини (друга пол. ХХ ст.)», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2020 р.

6. Рудчик Ольга Сергіївна «Реформування вищої освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)», дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2021 р.

7. Костенко Лариса Давидівна «Теорія і практика розвитку позашкільної освіти в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття), дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 2021 р.

8. Лобода Ольга Євгеніївна «Розвиток інтелектуально-творчих здібностей майбутніх педагогів-музикантів у процесі професійної підготовки», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії, за спеціальністю 011 – Освітні, педагогічні науки, 2022 р.

Відзнаки:

  • 2019 р. – Грамота Національної академії педагогічних наук України;
  • 2021 р. – Подяка МОН України.

Дисципліни, які викладає: Педагогіка, Методологія науково-педагогічних досліджень, Педагогічні системи у вищій школі, Теорія і практика науково-педагогічних досліджень, Теорія і практика вищої професійної освіти в Україні, Виховні та дидактичні концепції в історичному вимірі. 

Основні публікації: автор понад 100 публікацій, з них 3 монографії, 10 посібників, понад 50 статей у наукових фахових виданнях України, 20 – у періодичних виданнях іноземних держав або виданнях України, які входять до міжнародних наукометричних баз, а також статті в збірниках наукових праць, тези доповідей науково-практичних міжнародних, всеукраїнських, регіональних конференціях.

Монографії:

1. Окольнича Т. Східнослов'янська педагогіка в етнографічних джерелах ХІХ – перша чверть ХХ століття: монографія. Харків:Мачулін, 2019. 520 с.

2. Окольнича Т., Шарошкіна Т. Тенденції розвитку вищої освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.): монографія. Кропивницький:"Ексклюзив-Систем", 2022. 284 с.

3. Педагогічне краєзнавство крізь призму історико-культурних явищ та процесів в Україні : кол. моногр. / І. Албул, І. Карпич, О. Кірдан [та ін.] [наук. ред. Н. М. Коляда] ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т
імені Павла Тичини. Умань : Компринт, 2022. 332 с. (Окольнича Т. Теорія і практика розвитку позашкільної освіти в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ століття). С. 56 –108)

Посібники:

1. Краєзнавчий аспект природничої освіти Єлисаветградщини (друга пол. ХІХ – поч. ХХ ст.) / Т. В. Окольнича О. С. Притюпа: навчальний посібник. Кіровоград: ПП «Авангард», 2013. 123 с.

2. Окольнича Т. Виховні та дидактичні концепції в історії педагогічної думки: навчальний посібник. Кропивницький: ФОП Піскова М. А. 2019. 76 с.

3. Окольнича Т. В., Поліщук Г. В.  Теорія і методика науково-педагогічного дослідження: навчальний посібник. Кропивницький, 2021. 75 с.

4. Костенко Л. Д., Окольнича Т. В., Ситнік Т. І. Освітній простір міста Кропивницького 1991–2021 роки (хроніка розвитку від незалежності до сьогодення): навчально-методичний посібник. Дніпро : Середняк Т. К., 2022. 108 с.

5. Окольнича Т. В., Поліщук Г. В., Костенко Л. Д. Педагогічні системи в історичному вимірі: навчально-методичний посібник. Кропивницький. ФОП:Піскова М. А., 2022.                 76 с.

6. Окольнича Т. В., Ситнік Т. І.  Вплив гри та іграшки на виховання підростаючого покоління в українському традиційному суспільстві (ХІХ – перша чверть ХХ століття): навчально-методичний посібник. Кропивницький. ФОП:Піскова М. А., 2022. 86 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

1. Oleksandr Kuchai, Serhii Yakovenko, Tetiana Zorochkina, Tetiana Оkolnycha, Iryna Demchenko, Tetiana Kuchaі. Problems of Distance Learning in Specialists Training in Modern Terms of The Informative Society During COVID-19 IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.12, December 2021 Р.143-148 https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.12.21.  Web of Science

2. LARUSA GARBUZENKO, TETIANA STRITIEVYCH, TETIANA OKOLNYCHA, OLENA STRILETS-BABENKO, NATALIA BEREZENKO, ANNA PETRENKO. MODEL OF FORMATION OF READINESS OF FUTURE SPECILISTS OF FINE ARTS FOR SOCIO-PEDAGOGICAL WORK. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Special Issue (11/02-XX). P. 170–174. http://www.magnanimitas.cz/11-02-xx Web of Science

3. Bakhov I. S., Boichenko E. B., Martynovych N. O., Nych T. V., Okolnycha T. V. Conditions for development of the socio-cultural level of personality in today’s Ukrainian society. Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems (ISSN1943023X-United States-Scopus) 2020. Volume 12, 04 - Special Issue.  pp. 1668-1676 https://DOI: 10.5373/JARDCS/V12SP4/20201648   Scopus

4. Ivan Bakhov 1, Yevheniia Lyndina 2, Liudmyla Malimon 3, Tetyana Okolnycha 4, Diana Kochmar 5. INNOVATIVE ACTIVITY OF A PEDAGOG IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. (ISSN- 2394-5125 Journal of Critical Reviews Scopus) Vol. 7, Issue 13, 2020. рp. 409-411.DOI: http://dx.doi.org/10.31838/jcr.07.13.72 Scopus

5Oksana Kravchenko, Olena Baldyniuk, Halyna Bondarenko, Yuliya Pidvalna, Tetiana Okolnycha. The Impact of Social Advertising on Student Adaptation in Higher Education Institutions. Human Factors, Business Management and Society, Vol. 56, 2022, 366–374 https://doi.org/10.54941/ahfe1002291 Web of Science

 Статті у наукових фахових виданнях України:

1. Окольнича Т. В. Особливості виховання дитини від народження до 7 років у народній педагогіці (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.). Інноваційна педагогіка: науковий журнал Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. Одеса. 2020. Випуск 24. С.22–26.

2. Окольнича Т. В. Виховний ідеал української селянської сім'ї (ХІХ – перша чверть ХХ століття). Наукові записки / Ред. кол.:  В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. Випуск 200.  Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. С. 76–81.

3. Окольнича Т. Костенко Л. Розвиток ідеї громадянськості особистості в історичний ретроспективі. Наукові записки. Випуск 204.Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. С. 41–47.

4. Лариса Костенко, Тетяна Окольнича. Естетичне виховання учнів закладів середньої освіти в позанавчальній діяльності в Херсонській губернії (друга половина ХІХ – початок ХХ століття). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк,  А. Душний, В. Ільницький,                  І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 51. С. 264–570. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/51-85

5. Окольнича Т.В., Костенко Л.Д. Методологічні підходи вивчення проблеми української народної педагогіки в дослідженнях етнографів ХІХ – першої чверті ХХ століття. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка»): журнал. К., 2022. № 9(14). С. 296–307.  https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-9(14)-296-306

6. Окольнича Тетяна Володимирівна, Босий Олександр Михайлович Парубочі та дівочі громади як шлях соціалізації української сільської молоді (ХІХ – перша чверть ХХ століття). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022. Випуск 207. С. 37-42 DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-207-36-41.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись