Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Довга Тетяна Яківна

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О. С. Пушкіна (1977р.). Спеціальність: Педагогіка і методика початкового навчання. Кваліфікація: вчитель початкових класів СШ

Напрями наукової та професійної діяльності: теорія і практика початкової освіти; професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи; співпраця з провідними фахівцями початкової освіти; дослідження проблеми особистісно-професійного розвитку та шляхів формування особистісно-професійного іміджу майбутніх педагогів; участь у вітчизняних і зарубіжних наукових конференціях; підготовка монографій, навчальних посібників та статей у фахові видання; залучення студентів до науково-дослідної діяльності.

Тема кандидатської дисертації: «Формування організованості молодших школярів у навчальній роботі»  (1984р.)

Тема докторської дисертації: «Теоретичні засади і технології формування особистісно-професійного іміджу майбутнього вчителя початкової школи»  (2021р.)

Транслітерація імені: Tetiana Dovha

ORCIDiD: 0000-0002-4219-0194

Профілі: Scopus , Web of ScienseGoogle Scholar

Відзнаки:

Грамоти: Почесна грамота МО України (1996 р.); Почесна грамота АПН України (2006 р.).

Нагрудні знаки:«Відмінник освіти України» (1999 р.); «Василь Сухомлинський» (2009 р.)

Медалі: Медаль НАПН України «Ушинський К. Д.» (2019 р.)

Знаки: «Почесний працівник університету» (2021 р.); «Науковий потенціал університету» (2022 р.)

Дисципліни, які викладає: Педагогіка (Основи педагогіки та Дидактики); Педагогіка (Теорія та методика виховання); Основи наукових педагогічних досліджень; Інноваційні технології початкової освіти; Імідж сучасного педагога, Методика виховної роботи; Робота вчителя з батьками

Основні публікації

Монографії:

Одноосібні:

  1. Довга Т. Я. Особистісно-професійний імідж майбутнього вчителя початкової школи: теоретико-технологічний аспект: монографія. Дніпро: Середняк Т. К., 2020. 484 с.

Колективні:

Вітчизняні:

  1. Довга Т. Я. Проектування ефективного іміджу майбутнього вчителя початкової школи в умовах освітньої конкуренції. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти: монографія / О. Радул, Н. Озерна, І. Баранюк, О. Ткаченко, Т. Довга та ін. / [За ред. О. Ткаченко]. Харків: Мачулін, 2018. С. 136–162.
  2. Довга Т. Педагогіка дитячого здоров’я як реалія дошкільної та початкової освіти. Актуальні проблеми сучасного дитинства: монографія / О. Радул, Т. Довга, О. Ткаченко, Т. Прибора, Н. Цуканова, І. Баранюк, С. Мельничук, Н. Андросова, Т. Шарапова, С. Куркіна / [За ред. О. Радул]. Харків: Мачулін, 2022. С. 51–88.

Зарубіжні:

  1. Довга Т. Я. Самопроцессы как фактор совершенствования профессионального образа педагога. Становление профессионального облика педагога в системе непрерывного педагогического образования: Монография [Под ред. д. п. н., проф. А. Клим-Климашевской и д. п. н., проф. Л. Кондрашовой]. Сeдльце, УПХ – Черкассы, ЧНУ: Widawnictwo Naukowe IKR[i]BL, 2019. С. 181–225.
  2. Довга Т. Имидж-дизайн личности педагога как ресурс повышения качества образовательного процесса. Педагогический дизайн – ресурс качества образования: проблемы, решения, перспективы. Коллективная монография, под ред. д.п.н., проф. А. Клим-Климашевской и д.п.н., проф. Л. Кондрашовой, Седльце: [i] WN IKRiBL. 2022. С. 222–266.

Мультиавторські:

  1. Довга Т. Я. Элементы информального образования в системе непрерывного формирования имиджа будущего учителя. Indywidualistyczny i wspolnotowy obraz ksztalcenia doroslych w swiecie terazniejszosc i perspektywy: Monografia wieloautorska [Redakcja naukowa prof. nzw. dr hab. Leszek Ploch i in.]. Siedlce: STN, 2018. S.62-69.
  2. Довга Т. Я. Элементы информального образования в системе непрерывного формирования имиджа будущего учителя. Indywidualistyczny i wspolnotowy obraz ksztalcenia doroslych w swiecie terazniejszosc i perspektywy: Monografia wieloautorska [Redakcja naukowa prof. nzw. dr hab. Leszek Ploch i in.]. Siedlce: STN, 2018. S. 62–69.
  3. Dovga Т. Мodern teacher and fashion: steps for renovation the professional image. Problemy edukacji społeczeństwa w wymiarze globalnym: Monografia wieloautorska [Red. A. Niewęgłowska i M. Wiśniewska]. Siedlce: [i]WN IKRiBL, 2019. С. 21–31.
  4. Довга Т. Технолого-методический аспект формирования имиджа будущего учителя начальной школы. Еdukacja dorosłych w ХХІ wieku: Monografia wieloautorska [Redakcja naukowa: Elżbieta Jaszczyszyn]. Siedlce: [i]WN IKRiBL, 2020. S. 51– 61.
  5. Довга Т. Технолого-методический аспект формирования имиджа будущего учителя начальной школы. Еdukacja dorosłych w ХХІ wieku: Monografia wieloautorska [Redakcja naukowa: Elżbieta Jaszczyszyn]. Siedlce: [i]WN IKRiBL, 2020. S. 51-61.
  6. Довга Т. Актуальные ориентиры личностно профессионального развития будущего учителя начальной школы. Różnorodność w edukacji dorosłych XXI wieku: Monografia wieloautorska [Redakcja naukowa Jolanta Szada-Borzyszkowska, Emilia Jakubowska]. Siedlce: [i]WN IKRiBL, 2021. S. 113–124.
  7. Довга Т. Визуализация образа преподавателя в ракурсе педагогического дизайна. Wielowymiarowość edukacji XXI wieku. Тom III Edukacja dorosłych. Monografia wieloautorska pod redakcją naukową Anny Klim-Klimaszewskiej i Sabiny Wieruszewskiej-Duraj. Седльце: [i] WN IKRiBL. 2022. S. 227–236.

Наукові публікації у періодичних виданнях, включених до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Cоre Collection:

  1. Tetiana Dovha, Natalka Kotelianets, Tetiana Plachynda, Yuliia Kotelianets. Integration of Reflection and Self-Regulation as Factors of Personality’s Self-Actualization / ОRCION, ANO 35, ESPECIAL NO 20 (2019): 617–631. (Scopus) https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/24541
  2. Zavirtrenko, Dolores Zoraiivna; Dovha, Tetiana Yakivna; Barbulat, Mariya Ruslanovna. The Image of the Profession of Correctional Teacher among Students of Higher Educational Institutions. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, [S.l.], v. 11, n. 3, sep. 2019. Рр. 235–244,https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/1493 https://doi.org/10.18662/rrem/148   (Web of Science)
  3. Tetiana Plachynda, Tetiana Dovga, Oksana Levchenko, Galyna Pukhalska, Oleksandr Didenko, Ihor Bloshchynskyi. Image of a higher education teacher: analytical survey of value judgement of educational activities subjects / Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores. URL: http://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/Año:VII. Número: Edición Especial Artículo no.:18 Período: Octubre, 2019.
    https://redib.org/recursos/Record/oai_articulo2276218-image-a-higher-education-teacher-analytical-survey-value-judgement-educational-activities-subjects (Web of Science)
  4. Tetiana Plachynda, Tetiana Dovga,  Dolores  Zavitrenko,  Iryna Snisarenko, Olena Myrhorodska. University Student’s Image: Features of Formation and Development /  Ad Alta. Journal of Interdisciplinary Research / 13/01-XXXIV, 2023. Р. 72–76. https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130133/PDF/130133.pdf  (Web of Science)

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Довга Т. Я. , Прибора Т. О. Педагогічна толерантність як інструмент нівелювання проявів булінгу в початковій школі. Рідна школа. №2. С. 39–44.
  2. Плачинда Т. С. , Довга Т. Я. , Левченко О. О.  Інтерпретування оцінних суджень суб’єктів освітньої діяльності щодо іміджу викладача ЗВО. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Збірник наукових праць / Гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2019. Вип. 6. С. 104–113.
  3. Плачинда Т. С. , Довга Т. Я.  Імідж студента закладу вищої освіти. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Збірник наукових праць / Гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2020. Вип. 7. С. 80–86.
  4. Довга Т. Технологія формування іміджу майбутнього вчителя початкової школи: інтерактивний інструментарій. Витоки педагогічної майстерності: журнал: Серія: Педагогічні науки / Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. Полтава, 2020. Вип. 25. С. 87–91.
  5. Довга Т. Я. Імідж-дизайн особистості викладача в освітньому середовищі університету. Педагогічні науки: теорія та практика. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2022. № 2 (42). С. 146–153.
  6. Довга Т. Я. Імідж-дизайн особистості педагога як елемент педагогічного дизайну. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Збірник наукових праць / Гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: «Поліум», 2022. Вип. 11. С. 50–57.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись