Про «Альтернативні заклади дошкільної освіти»
Курс «Альтернативні заклади дошкільної освіти» викладався на основі діяльнісного підходу. Під час вивчення дисципліни у студентів розвивалися soft skills (уміння працювати в парі, малій групі, групі), уміння враховувати емоційний стан партнера, уміння налагоджувати ділове спілкування, критичне мислення тощо та професійні уміння пов’язані з завданнями курсу.
Під час проходження курсу студенти створювали ментальні карти, порівняльні таблиці особливостей кожного альтернативного закладу, досліджували альтернативні онлайн-садки України, проводили вправи з досвіду альтернативних закладів на свіжому повітрі, відвідували заклад освіти Smart Vulyk, у якому були присутніми на заняттях у молодшій, середній та старших групах. Екскурсію по закладу і характеристику організації освітнього процесу у ньому.
Окремим напрямом роботи був перегляд вебінарів: К. Крутій «Реджіо-провокації як засіб розвитку креативності дитини дошкільного віку», «Натхнені Реджіо, або як запровадити італійський середовищний підхід у роботі з дошкілятами?», В. Островська « Дитячий садок без стін - що це і для чого?», Н. Пахальчук, К. Колеснік, І. Карук «Лісові садочки: європейський досвід та український контекст».
Відгуки студентів про проходження курсу:
Філін Анна: "Я дізналася про різні альтернативні заклади, те чому саме в них навчають та як проходить виховний процес. Отримала багато цікавих методів виховання в альтернативних закладах, а також досліджувала їх сайти. Загалом під час навчання отримала позитивні емоції та гарне враження про цю дисципліну".
Будяк Анастасія: "Під час проходження курсу, я навчилася: пошукової діяльності; аналізу різних підходів та методів альтернативних закладів дошкільної освіти; порівнянню традиційної та альтернативної освіти, їх плюси та мінуси. Дізналася про те, які існують альтернативні заклади дошкільної освіти, якими принципами вони керуються, у чому їх особливості, і як вони впливають на розвиток дітей дошкільного віку. А також, прокачала навички роботи з різними платформами та групової роботи".
Лашкул Олена: "Під час проходження курсу «Альтернативні заклади дошкільної освіти» я дізналась як правильно робити аналіз сайтів садочків. Також дізналась про різні методи виховання та види альтернативних, як правильно оформити Ментальну карту. Ми були на екскурсії в приватному садочку. Дуже цікаво було вивчати цей курс та дізнатись багато чого нового".
Пісний Володимир: "Під час проходження курсу, я дізнався багато нового про альтернативні заклади дошкільної освіти. Побачив відмінності, сильні та слабкі сторони кожного з напрямків. Запам'ятав одне просте правило, що важливі не самі знання, що викладають, а процес їх викладання. Під час цієї дисципліни я дізнався багато цікавого, навчання було захоплюючим та різноматнітним!"
Стець Анна: "Під час проходження курсу «Альтернативні заклади дошкільної освіти», я дізнавалась все більше нового та дивного для себе. Протягом всього курсу мене супроводжували найрізноманітніші позитивні емоції, цікаві екскурсії, незвичайні завдання, які допомагали мені різносторонньо розвиватись. Під час практичних завдань я вбирала в себе всю нову інформацію та активно засвоювала матеріал. Дізнавшись про альтернативні заклади та проаналізувавши їх, я відклала для себе багато чого нового і маю надію на те, що обов'язково використаю цей досвід у свій майбутній діяльності".
Дуплєца Аліна: "Під час проходження курсу я дізналася про різні альтернативні заклади дошкільної освіти. Познайомилися детально з Монтессорі, Вальдорфськими закладами, Лісовими садочками, Реджіо-садочками. Цікаво та повчально було переглядати майстер-клас «Лісові садочки» та вебінар «Дитячий садочок без стін - що це і для чого?». Найбільше запам'яталася наша екскурсія до закладу Дитяча Академія Smart Vulyk. Я побачила, що вихователі дуже турботливі, кожному приділяють увагу і люблять діток. Вся інформація, яка була отримана дуже цінна, потрібна та цікава".
Лапа Дарія: "Під час проходження курсу «Альтернативні заклади дошкільної освіти». Я поглибила свої знання у сфері дошкільної педагогіки та ознайомилася з різноманітними підходами до навчання й виховання дітей дошкільного віку. Я навчилася аналізувати переваги та недоліки традиційної системи дошкільної освіти. Особливо цікавими були заняття, присвячені альтернативним методикам, таким як Вальдорфська педагогіка, система Монтессорі, Реджіо-педагогіка, Лісові садочки. Я дізналася про унікальні принципи кожної системи та можливості їх застосування в українських дошкільних закладах. Під час практичних занять і групових проектів ми дізнались нового та цікавого. Хочу відзначити відкритість до діалогу та готовність ділитися власним досвідом. Загалом, курс значно розширив мої горизонти".
Бондаренко Анастасія: "Я дізналася та відкрила для себе багато нової і корисної інформації. А саме це вміння аналізувати, знаходити потрібну інформацію, створювати ментальні карти, емблеми, аналізи сайтів, переглядати вебінари і винаймати з них влучну інформацію, складати конспекти. Вміти говорити на аудиторію, висловлювати свою думку, створювати презентації та аналізувати їх разом із одногрупниками. Підбирати інформацію і по ній знімати відео. Також навчилася аналізувати переваги та недоліки традиційної системи дошкільної освіти Найбільше запам’яталися і сподобались заняття з методик Марії Монтессорі, Вальдорфської педагогіки, Лісових садочків та Реджіо-підходу.
Особливою та несподіваною для мене була екскурсія в дитячий садок Smart Вулик, який вразив мене орієнтацією на дітей, великою базою знань, згуртованою командою та професіоналізмом директора.
Для мене керівник курсу став справжнім прикладом та людиною з якою можна поговорити про все, вона вислухає, підтримає, похвалить і допоможе тобі знайти вихід з будь-якої ситуації".
Детальніше з усіма виконаними завданнями курсу Ви можете ознайомитись за посиланнями:
https://www.facebook.com/share/v/M12YX1sQKkkyEYor/
https://www.facebook.com/share/v/sun8RxgNMNVRQ9Hw/
https://www.facebook.com/share/v/M12YX1sQKkkyEYor/
https://www.facebook.com/share/v/zY8st8CmE4CcxcCi/