
Участь викладачів у експертному колі технологічної освітньої галузі
5 березня 2025 року в Києві відбулась експертна зустріч, присвячена оновленню змісту технологічної освіти в межах політики «Освіта для життя» для посилення і реалізації реформи НУШ організована Міністерством освіти і науки України у партнерстві з МАН, EdTech Ukraine Association та Kooperativ. Подію розпочала Катерина Молодик – керівниця напрямку «Зміст освіти» Офісу впровадження НУШ Міністерства освіти і науки України, заслужена вчителька України, яка презентувала присутнім політику «Освіта для життя».
Фахова дискусія «Технологічне освітнє коло» зібрала провідних фахівців і фахівчинь технологічної сфери: освітян і освітянок, науковців і науковиць, представників і представниць бізнесу, виробництв, підприємств, громадських організацій тощо. За запрошенням організаторів у заході взяли участь доцентки кафедри інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти Оксана Абрамова та Ольга Пуляк. До заходу у онлайн форматі долучилися завідувачка кафедри професорка Людмила Чистякова й доценти Сергій Рябець, Наталя Мироненко та інші.
Учасники та учасниці заходу взяли участь у двох панельних дискусіях. Перша була присвячена темі портрета випускника/ці української середньої освіти, майбутнього працівника/ці або підприємця/иці. Зокрема були виокремлені ті основні компетентності, які на думку представників бізнесу необхідні випускникам та випускницям шкіл для здобуття успіху в технологічній сфері. У другій панельній дискусії експерти обговорили якою має бути українська шкільна технологічна освіта, щоб підготувати дітей до життя у сучасному мінливому світі. Також в групах учасники й учасниці обговорювали та розробляли «Карту майбутнього», а згодом презентували свої напрацювання для подальшого оновлення змісту технологічної освіти.
Присутні мали можливість поспілкуватися та подискутувати, задавати питання візійним експертам, представникам МОН та іншим учасникам й учасницям фахової дискусії.
Експертне обговорення технологічної освітньої галузі стало важливим кроком реалізації та посилення реформи НУШ у закладах загальної середньої освіти. Основними тезами дискусійних панелей стало обговорення потенціалу предмету «Технології», обґрунтування того, що технологічна освітня галузь є значущою у наочному та практичному застосуванні теоретичних знань і навичок, які учні отримують з інших предметів та їх інтеграція у проєктній діяльності. Зверталася увага, що навчання практичним навичкам, розуміння, як застосовувати знання в житті, ознайомлення школярів із виробничими кейсами, формування бачення взаємозв’язку між предметами, курсами та практикою за рахунок інтеграції, STEM-підходу, проєктного навчання, є важливими навичками, які учні та учениці можуть здобувати на уроках технологій.
Інформацію надано секцією технологічної та професійної освіти