Рябець Сергій Іванович
кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри
Освіта: Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна, 1990 р. Cпеціальність: Математика і фізика. Кваліфікація: вчитель математики і фізики.
Напрями наукової та професійної діяльності: Теорія і методика технологічної освітньої галузі, технологія, обладнання та виробництво електронної техніки.
Тема кандидатської дисертації: «Фізико-хімічні особливості рідинної епітаксії твердих розчинів в системі Pb-Sn-Te-Se на діелектричних підкладках» (1998 р.)
Транслітерація імені: Serhii Riabets
ORCID iD: 0000-0002-7426-1217
Профілі: Scopus, Web of Science, Google Scholar
Відзнаки:
- Подяги, грамоти ЦДПУ ім. В. Винниченка (2001-2006 рр.);
- Знак «Відмінник освіти України» (2005 р.);
- Почесна грамота Кіровоградської обласної державної адміністрації (2006 р.);
- Почесна грамота Кіровоградської обласної державної адміністрації та обласної ради (2010 р.);
- Почесна грамота Департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2015 р.);
- Почесна грамота Національної академії педагогічних наук (2016 р.);
- Подяка Міністерства освіти і науки України (2019 р.);
- Почесна грамота ЦДПУ ім. В. Винниченка (2022 р.);
- Грамота Департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2024 р.);
- Подяка ЦДУ ім. В. Винниченка (2025 р.)
Дисципліни, які викладає: Виробництво та обробка конструкційних матеріалів, Технології обробки матеріалів, Практикум з технологій, Сучасні технологічні машини, САПР а технологічній освіті.
Основні публікації
Монографії:
- Sergiy Ryabets, Evgeniy Tanasienko. Means and methods of organizing educational activities with elements of ai in technology lessons. Засоби та методи організації освітньої діяльності з елементами ШІ на уроках технологій. Innovations and transformations in education, society, and economic management. Monograph. The University of Technology in Katowice Press 2024. P.81-86.
- Сергій Рябець, Іван Рябець. Використання сучасного обладнання, програмного забезпечення та 3D моделювання в освітньому процесі з технологій. Use of modern equipment, software and 3D modeling in the educational process of technologies. Edukacja i społeczeństwo VIІІ. Zbiór prac naukowych. Akademia Śląska: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, Polska. 2023. S.42-56. ISBN 978-83-969890-2-4. DOI 10.54264/M031.
Посібники:
- Інформаційно-методичні матеріали курсу «Практикум з технологій» (для студентів спеціальності Середня освіта (Технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти). Укладачі: О.Абрамова, Н.Мироненко, О.Пуляк, С.Рябець, А.Ткачук. Кропивницький, 2025. 60 с.
- С.Рябець та ін. Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів:спеціальність 014 Середня освіта (трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Кропивницький:ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. 56 с.
- Кузик О.В., Рябець С.І., Царенко О.М. Практикум з технології виробництва конструкційних матеріалів. Центральноукраїнський національний університет. Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2023. 86 с.
- Абрамова О.В., Куценко Т.В., Рябець С.І.,Чистякова Л.О.Інформаційно-методичні матеріали з атестації.Спеціальність 015 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості). Освітньо-професійна програма Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), галузі знань: 02 Освіта/Педагогіка, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Кропивницький РВВ ЦДУ імені В.Винниченка, 2023, 48 с.
- Царенко О.М., Рябець С.І. Наскрізна виробнича (педагогічна) практика. Програма та методичні рекомендації для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології): посібник (у співавторстві). Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2022. 68 с.
- С.І. Рябець, М.І. Садовий, В.В. Чубар. Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Спеціальність 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Освітньо-професійна програма Середня освіта (Трудове навчання та технології), галузь знань: 01 Освіта / Педагогіка (у співавторстві). Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2021. 79 с.
- Рябець С.І., Садовий М.І., Царенко О.М. Методичні рекомендації до підготовки магістерських робіт за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Трудове навчання та технології) зі спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) галузі знань 01 Освіта/ Педагогіка (у співавторстві). Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. 20 с.
- Царенко О.М., Рябець С.І. Практикум з матеріалознавства (у співавторстві). SIA OmniScriptum Publishing.Рига: LAMBERT Academic Publishing, 2018. 92с.
- Царенко О.М., Рябець С.І. Нариси з історії техніки та технологій (у співавторстві). Навч. посібник. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. 2009. 502 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
- I.Ryabets, O.V. Volchanskyi.Influence of Different Solvents on the Quality of Epitaxial Layers in Pb-Sn-Te-Se Systems. Journal of Nano-Electronic Physics. Vol.15.No 5, 05015 (4pp). 2023.
- IR Photodetectors Based on Isoperiodic Epitaxial Layers of Lead Tin Chalcogenides. Technical Physics. 2019. V. 64, No.3. Р.368-372.
- Properties of the Pb1-xSnxTe1-ySey epitaxial layers grown from the supersaturated melt-solution on dielectric and semiconductor substrates. FUNCTIONAL MATERIALS. 12. Iss. 3. P. 526-530. Published 2005.
- Schottky photodiode arrays on the basis of n-Pb1-xSnxTe1-ySey epitaxial layers, lattice matched with {100}KCl substrates. Proceedings of SPIE. 5065. P. 251-254. Published 2003.
- Schottky photodiode arrays on the basis of n-Pb1-xSnxTe1-ySey epitaxial layers, lattice matched with {100}KCl substrates. Proceedings of SPIE. 5065. P. 251-254. Published 2003.
- Production and investigation of Cu/thin intermediate tunnel-transparent dielectric oxide layer/n-PbSnTeSe/in schottky barrier structures. Semiconductor Physics, Quantum Electronics and Optoelectronics Vol. 5.
№ 1. P. 51-57. Published. 2002.
Статті у наукових фахових виданнях України:
- Алфімов Іван, Рябець Сергій, Щирбул Олександр. Основні підходи при формуванні в учнів конструкторських умінь засобами автоматизованого проектування. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2025. Випуск 219.C.104-107.DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-219-104-107
- Рябець С.І., Осика Д.О. Цифрові технології та засоби їхньої реалізації в технологічній підготовці старшокласників. Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В.1(3). 2024. С.79 -83.
- С.Рябець, І.Рябець. Використання інноваційних інструментів для формування цифрової компетентності учнів з технологій (профільний рівень). Vzdelávanie a spoločnosť ix. nekonferenčný vedecký zborník. Prešovská univerzita v Prešove, 2024 Publikácia bola vydaná elektronicky v Digitálnej knižnici UK PU. S.40-55.
- Рябець С.І., Щирбул О.М. Використання вільного програмного забезпечення при вивченні студентами АСОУ (САПР). Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти.Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В.1(3). 2024. С.79-83.
- Мисник А.В., Рябець С.І. «Технології» в розрізі складових компетентнісного навчання у ЗЗСО.Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В. 212. 2024.
- Рябець С.І., Ліснича І.А. Методика вивчення сучасних матеріалів і технологій опорядження виробів із деревини на уроках технологій. Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти.Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В.2. 2023. С.39-42.
- Лісовський М.Т., Рябець С.І., Щирбул О.М. Технології САПР в технологічній та професійній освіті.Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В. 210. 2023. С.218-222.
- Аушева Ю.В., Рябець С.І.До питань матеріалознавства та САПР в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класах. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В. 210. 2023. С.214-218.
- Рябець С.І., Філевська Н.В.Методичні підходи до технологій «Дизайну предметів інтер’єру» в ЗЗСО .Наука і техніка сьогодні. Серії: право, економіка, педагогіка, фізико-математичні науки. Видавнича група «Наукові перспективи». №11 (25).2023. С.553-559.
- Рябець С.І., Мороз Т.А.Методичні аспекти навчання технологій в умовах компетентнісного підходу. Наука і техніка сьогодні. Серії: право, економіка, педагогіка, фізико-математичні науки. Видавнича група «Наукові перспективи» №11 (25).2023. С.547-552.
- Рябець С.І., Щирбул О.М. Технологічні процеси обробки матеріалів як складова STEM-освіти в творчій діяльності студентів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В. 208. 2023. С.218-223.
- Шевченко Т., Рябець С., Лозовська Н. Міждисциплінарна інтеграція на уроках технологій. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип.56. Т.3.2022. С.252-256.
- Рябець С.І., Щирбул О.М. Удосконалення змісту підготовки студентів при вивченні ними основних технологій обробки деревини. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. Вип. 201. 2021. С.117-119.
- Крамаренко Н.М., Рябець С.І. Методика навчання комп’ютерному проєктуванню засобами САПР «Грація» на уроках технологій. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. Вип. 198. Ч.II. 2021. С.242-246.
- Крамаренко Н.М., Рябець С.І. Про один з підходів визначення міжпредметних зв’язків як засобу формування у студентів компетентності в галузі природничих наук, техніці і технологіях. Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України. Київ: Міленіум, 2021. Вип.30 (1-2021). С.251-261.
- Хріненко Т.В., Садовий М.І., Рябець С.І. Реалізація методолого-дидактичного підходу підготовки фахівців професійної та технологічної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. В. 191. Ч.II. 2020. С.264-269.
Стажування
1.Центральноукраїнський національний технічний університет у період з 13.03.2023 р. по 21.04.2023 р. за темою «Застосування сучасних освітніх технологій та вивчення актуального методичного інструментарію при викладанні освітніх компонентів з розділів «Основи виробництва», «Виробництво та обробка конструкційних матеріалів» та дисципліни «Сучасні технологічні машини»» Довідка від 24.04.2023 р. за №31-15/546 (6 кредитів, 180 годин)..
2.Українська інженерно-педагогічна академія.Тема «Формування digital – skills з дисциплін: «Основи виробництва: Основи техніки і технологій», ВтОКМ: Матеріалознавство та технології виробництва конструкційних матеріалів», «Машинознавство: Робочі машини», «Комп’ютерні технології навчання». Свідоцтво про підвищення кваліфікації № ПК02071228/0060134. Дата видачі 18.04.2021 р. (1,2 кредити,36 годин)
3.Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти». Тема підвищення кваліфікації «Особливості_реформування змісту технологічної освіти. Впровадження освітніх та виробничих технологій у професійній освіті України. Цифрові ресурси для вчительства». Сертифікати ПК-2023/1012 від 09.02.2023 р., ПК-2023/1193 від 15.02.2023 р., ПК-2023/1625 від 16.02.2023 р. (0,3 кредити,9 годин)
4. Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та трансформації», ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» з теми «Цифрова трансформація освіти і науки. STEM-освіта: від теорії до практики. Сучасні підходи до вибору професії: значення лідерства, Soft skills, підприємницькі навички» (березень 2023 р.). Сертифікати від 02.03-03.2023 р., СКС-2403/120 від 24.03.2023 р., ПК-2023/5450 від 30.03.2023 р. (1 кредит, 30 годин),
5. ТОВ «Академія цифрового розвитку» за темою «Цифрові інструменти google для освіти» Сертифікат № GDTfE-10-Б-03905 від 14.05.2023 р. (1 кредит, 30 годин, травень 2023 р.).
6.Закордонне стажування. Університет науки і технологій AGH Stanisława Staszica у Кракові з теми «Innowacje w odnawialnych źródłach energii» (Інновації у відновлюваних джерелах енергії) (березень 2023 р.).Сертифікат участі (0,5 кредити,15 годин)
7. Scientific Publicatiens company, Clarivate, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, «CEO UGEN Україна», AR Book UA. За темою «Наукометрія. Варіативні моделі формування цифрової компетентності педагогів» та участь в проєкті «Сучасний викладач» від «Uni-Biz Bridge» від UGEN в період січень-лютий 2024 р.. іменні сертифікати Clarivate, Сертифікат №116 від 27-29.02.2024р. від UGEN «Україна», Сертифікат №UA 1347 від 29.02.2024р., виданий Scientific Publicatiens company, Сертифікат №29022024-196 від 29.02.2024р., виданий Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Сертифікат ЦК 0517-24 від 28.02.2024р., виданий AR Book UA (1,7 кредити, 51 година).
8.Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Академія цифрового розвитку (м. Київ), Національний університет «Запорізька політехніка», AR Book UA за темою “Модернізація цифрових навичок та змісту технологічної та професійної освіти. Виклики Академічної доброчесності” за період березень- травень 2024р.. Сертифікати від 15-16.05.2024р., 17.04.2024р. (№7.15-410), 15-16.04.2024р., 14-15.03.2024р. видані ХНПУ ім.Г.С.Сковороди, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Університетом Григорія Сковороди в Переяславі, Сертифікат №GDSFEC-3619 від 01.05.2024р., виданий Академією цифрового розвитку (м. Київ), Сертифікат №AP №2731/0891-24 від 06.03.2024р., виданий Національним університетом «Запорізька політехніка», Сертифікати ЦК0081-24 від 13.05.2024 р., ЦК0300-24від 29.04.2024 р., ЦК0450-24 від 17.04.2024р., ЦК0242-24 від 10.04.2024 р., ЦКБПР0367-24 від 03.04.2024 р. , виданий AR Book UA (3,03 кредити, 91 год).
9.Національний університет «Запорізька політехніка», SOFTSERVE Academy, AR Book UA, _ЦДУ ім. В.Винниченка за темою «Інтегративна підготовка в підвищенні кваліфікації викладача: лідерська, професійна та фахова складові» з червня по серпень 2024 р.,Сертифікат за №54 від 27.06.2024р., виданий ЦДУ ім. В.Винниченка, Сертифікат AP №3160/0031-24 від 07.06.2024р., виданий Національним університетом «Запорізька політехніка», Сертифікат JR №20605/2024, виданий 13.08.2024р. SOFTSERVE Academy, Сертифікати ЗН0146-24 від 18.06.2024 р., ПМК0187-24 від 27.06.2024 р., ПМК0303-24 від 03.07.2024р., ЗНК0183-24 від 25.07.2024 р., 0165/24 від 07.08.2024 р., 0252/24 від 14.08.24 р., виданий AR Book UA. Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом ректора ЦДУ ім. В. Винниченка №154-ун від 04.09.2024 р. (2,3 кредити, 69 год.).
10.«Академія цифрового розвитку», Інститут педагогіки НАПН України, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Національний університет «Запорізька політехніка», «Академія статей», AR Book UA за темою «Удосконалення цифрових навичок в освіті з Google та актуальні проблеми професійної та технологічної освіти (в т.ч. стабільність навчання, медіаграмотність, інклюзія, Soft Skills, наукометрія)», за період з вересня по жовтень 2024р. Сертифікати: від 29-30.10.2024р., виданий Інститутом педагогіки НАПН України; від 10.11.2024 р., виданий «Академією статей»; Сертифікат за №GDSFEС2-4349 від 29.10.2024р., виданий «Академією цифрового розвитку»», Сертифікат від 10.10.2024р., виданий Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини; Сертифікати 0218/24 від 04.09.2024р., 0119/24 від 18.09.2024р., 0280/245 від 25.09.2024р., 0307/24 від 02.10.2024р., видані AR Book UA.(2,7 кредити, 81 год.).
11.ЦДУ ім. В.Винниченка, Харківський національний автомобільно-дорожний університет, Донбаська національна академія будівництва та архітектури, Національний університет «Запорізька політехніка», Національний університет фізичного виховання і спорту України, AR Book UA за темою «Проблеми та інноваціі в освітньо-виховному процесі в умовах сучасних викликів (в т.ч. штучний інтелект, інтегративне навчання, креативність, цифрові засоби для інтерактивного навчання, навички майбутнього)», з листопада по грудень 2024р., Сертифікати від 15.11.2024р., виданий ХНАДУ; від 10.12.2024 р., виданий НУФВіС України; Сертифікат за №128-XVIII від 27.11.2024р., виданий ЦДУ ім. В.Винниченка, Сертифікат АР №3834/0064-24 від 28.11.2024р., виданий Національний університет «Запорізька політехніка»; Сертифікати №330/18-11 від 18.11.2024р.. № 338/21-11 від 21.11.2024р., № 263/29-11 від 29.11.2024р., видані Донбаською національною академією будівництва та архітектури, Сертифікати П-2024/11/273 від 06.11.2024р., 0144/24 від 13.11.2024р., 0124/24 від 28.11.2024р., П-2024/12/305 від 05.12.2024р., 0393/24 від 18.12.2024р., 0080/24 від 26.12.2024р., видані AR Book UA. (1,43 кредити, 43 год.).
12.Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, «Академія статей», «CEO UGEN Україна», Clarivate, AR Book UA за темою «Удосконалення компетентностей викладача в умовах сучасних викликів (в т.ч. штучний інтелект, наукометрія, осучаснення змісту «Технологій», цифрові засоби у викладанні предмету, soft skills, тайм-менеджмент в освіті)», з січня по лютий 2025р. Сертифікати від 16.01.2025р., від 23.01.2025р., від 20.02.2025р., виданий Clarivate; від 20.02.2025р., виданий «Академія статей», від 13.02.2025р., виданий Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, сертифікат №393 від 25-28.02.2025р. та сертифікат №116 від 27-29.02.2025р., видані «CEO UGEN Україна», сертифікати №0081/25 від 15.01.2025р., №00071/25 від 29.01.2025р. та № П-2025/02/602 від 11.02.2025р., видані AR Book UA та «МрійДій» (1 кредит, 30 год.).