Відбулася XVIII Міжнародна науково-практична інтернет-конференція
27 листопада 2024 року кафедра математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка стала платформою для проведення XVIII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті». Захід об’єднав близько ста учасників, серед яких науковці, викладачі, професори, аспіранти та студенти з різних куточків України та Франції, Німеччини, Польщі, Литви.
Відкрив конференцію доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри математики та цифрових технологій, багаторічний очільник конференції М. Садовий.
Присутніх привітали керівники Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка: Л. Клочек – доктор психологічних наук, проректор з наукової роботи, А. Ткачук – кандидат технічних наук, в.о. декана факультету математики, природничих наук та технологій, О. Трифонова – доктор педагогічних наук, завідувач кафедри математики та цифрових технологій.
З глибоким аналізом стану справ в українській освіті виступив Президент Національного університету біоресурсів і природокористування України, академік Національної академії педагогічних наук України та Національної академії аграрних наук України С. Ніколаєнко. Заданий тон підтримали доктор педагогічних наук В. Стешенко (ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет») з темою «Зміст техніко-технологічної культури особистості з предметно-перетворювальної діяльності»; доктори історичних наук професори кафедри математики та цифрових технологій ЦДУ ім. В. Винниченка Н. Пасічник та Р. Ріжняк («Освіта в умовах війни: основні результати міжнародних і національних досліджень»); доктор педагогічних наук, професор кафедри методики викладання фізики і дисциплін технологічної освітньої галузі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка А. Кух («Аналіз освітянських реформ та їх ефективність»).
Екологічним проблемам був присвячений виступ М. Федонюка доцента кафедри екології Луцького національного технічного університету. Поділилася досвідом щодо мотиваційних підходів під час онлайн-навчання в курсі викладання природничо-математичних освітніх компонентів доцент Донецького національного медичного університету О. Пилипенко. Особливості розвитку дослідницьких навичок здобувачів освіти під час позааудиторної роботи біологічного спрямування ґрунтовно розкрила доцент кафедри природничих наук і методик їхнього навчання ЦДУ ім. В. Винниченка М. Боброва. Зацікавленість викликало повідомлення доктора педагогічних наук ЦДУ ім. В. Винниченка Ю. Ботузової щодо проблем штучного інтелекту в навчанні математики. Доцент А. Ткаченко та професор В. Гриценко з Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького поділилися досвідом із розвитку цифрової екосистеми університету. Доктор педагогічних наук М. Літвінова з Херсонського навчально-наукового інституту Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова розкрила цікаву тему – норми й відхилення штучного інтелекту в освіті. В. Сергієнко, доктор педагогічних наук, директор Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації Українського державного університету імені Миколи Драгоманова звернув увагу присутніх на проблему наскрізного впровадження STEAM-навчання та основи інноваційного розвитку закладів загальної середньої освіти.
Як готувати класних випускників ліцею розповіла Л. Ізюмченко, кандидат фізико-математичних наук, доцент, учитель алгебри та геометрії учитель-методист ліцею «Престиж» м. Києва, а В. Гайда, доктор філософії, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти поділився методичними розробками для учителів фізики.
Голова громадської організації «Кроп_Роботс», випускник спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) ЦДУ ім. В. Винниченка Павлюк Денис розповів про розвиток студентів у європейсько-орієнтованому освітньому середовищі.
На конференції мали можливість виступити та обмінятися досвідом всі охочі, що було схвально сприйнято учасниками конференції. Приємно відзначити активну участь на конференції студентів.
Загалом конференція пройшла організовано й найголовніше, що всі присутні висловили бажання продовжити такі заходи, зокрема розпочати підготовку до чергової ХІХ міжнародної конференції.
Інформацію підготувала студентка групи ЦТ24М Д.Решетнікова,
д.пед.н., проф. М.І.Садовий, д.пед.н., проф. О.М.Трифонова