Лабораторні роботи у студентів цифрових технологій не зовсім білі
25 жовтня 2024 року студенти спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) з груп ЦT23Б та ЦT24Б мали нагоду взяти участь у лабораторній роботі, під час якої вчилися заправляти та відновлювати картриджі для лазерних принтерів. Можливість власноруч розібрати та заправити картридж – це те, чого не очікуєш від звичайної пари, проте не для Цифрових технологій.
Процес почався з того, що кожен студент отримав комплект засобів захисту: рукавички та маски, халати. Безпека понад усе, адже студенти працювали з тонером, який може залишати сліди на всьому, до чого доторкнеться.
З самого початку студенти під наглядом викладача к.пед.н. Д.В.Соменка взялися за розбирання картриджів. Першим кроком було акуратно зняти корпус, щоб отримати доступ до внутрішніх деталей. Відкривши картридж, перед ними постала одна з найважливіших частин – фотобарабан. Це той самий елемент, який відповідає за друк зображень на папір. Після цього слідував ретельний процес чищення спочатку самого фотобарабана, щоб впевнитися що він цілий, а потім і старого тонера, який потребував акуратності і терпіння, адже пил із тонера розлітається дуже швидко.
Найцікавішою частиною стала заправка свіжого тонера. Всі були надзвичайно обережні, адже розсипати порошок – це питання лише одного незручного руху. Але в підсумку всі справилися на відмінно.
Картриджі для лазерних принтерів виявилися набагато цікавішими, ніж здається на перший погляд. Вони складаються з кількох важливих компонентів: фотобарабана, тонерного відсіку, магнітного валу та інших деталей, про які раніше можна було не чути. Проте ця робота дозволила кожному студенту відчути себе справжнім інженером, а також отримати знання, які обов'язково стануть у пригоді в майбутньому.
Лабораторна пройшла в надзвичайно дружній атмосфері. Жарти, поради один одному та підтримка викладача перетворили технічне завдання на щасливий спогад. Навіть якщо у когось після заняття руки стали чорними від тонера, це не зіпсувало вражень – навпаки, зробило цей досвід ще яскравішим.
Крім студентів, з гарними враженнями від пари залишилися і викладачі (д.пед.н., проф. М.І.Садовий, д.пед.н., проф. О.М.Трифонова, к.ф.-м.н., доц. І.Г.Ключник), які завітали на вказане лабораторне заняття. Пара проведена на високому науково методичному рівні, що відповідає вимогам, що висуваються до занять у закладі вищої освіти.
Інформацію підготували студентка групи ЦТ23Б Софія Побіяха
та завідувач кафедри математики та цифрових технологій О.М.Трифонова