Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Соменко Дмитро Вікторович

Somenko

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2010 рік, спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Фізика» кваліфікація – вчитель фізики, основ інформатики та астрономії загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів

Напрями наукової та професійної діяльності: проблеми розвитку професійних компетентностей студентів спеціальності: 015.39 Професійна освіта (Цифрові технології); технології 3D друку; освітня робототехніка.

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій» (2015 р.)

Транслітерація імені: Somenko Dmytro

ORCID iD: 0000-0001-6426-1507

Профілі: Scopus, Web of ScienceGoogle Scholar

Дисципліни, які викладає: ремонт та модернізація персональних комп’ютерів; прикладне та Web-програмування; проектування та експлуатація інформаційних систем; комп'ютерний практикум; комп'ютерні мережі та захист даних; комп'ютерний дизайн та мультимедіа; основи захисту інформації; методи з обслуговування офісної техніки; професійна робота з графічними пакетами; комп'ютерне моделювання та візуалізація; інструментальні засоби створення навчальних програм.

Відзнаки:

  • Почесна грамота університету (2021)
  • Почесна грамота університету (28.09.2023)
  • Подяка ректора Черкаського державного технологічного університету за підготовку учасників обласного фестивалю робототехніки RoboFest2024 (15.11.2024)

Основні публікації

Монографії:

  1. Гета А.В., Заіка В.М., Коваленко В.В. та ін. Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання навчальний посібник ; за заг. ред. Ю.Г. Носенко. Полтава : ПУЕТ, 2018. 261 с.
  2. Somenko D.V. 3D printer as a leading technology for professional education study (Digital technology) specialists and its influence on the education and life quality / Monograph. Editors: W. Duczmal, I. Ostopolets. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020, 594 p. 528-537 pp.
  3. Somenko D.V. Organization of Independent Research Activities in Optics for Physics Students Using Professional Laboratory Equipment and Digital Technologies in Pedagogical Universities / Monograph. Editors: Olha Blaha, Sławomir Śliwa. Opole: Publishing House WSZiA. 2021, 478 p. 159-169 pp. (co-authors Donets N.V., Marynov O.V.)

Посібники:

  1. Соменко Д.В. Використання апаратно-обчислювальної платформи Arduino в навчальному процесі з фізики посіб. студ. фіз.-мат. фак-тів пед. унів-тів / наук. редактор С.П. Величко. (видання 2-е, виправлене) Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2018. 88 с.
  2. Бузько В.Л., Величко С.П., Сальник І.В., Сірик Е.П., Соменко Д.В. Уроки фізики. 7 клас (за новими програмами) посібник для вчителів фізики Кропивницький: Ексклюзив-Систем, 2019. 212 с. (Рекомендований МОН України для закладів загальної середньої освіти №22.1/12-Г-295 від 27.05.2019.р)
  3. Бузько В.Л., Величко С.П., Сальник І.В., Сірик Е.П., Соменко Д.В. Уроки фізики. 8 клас (за новими програмами) посібник для вчителів фізики Кропивницький: Ексклюзив-Систем, 2019. 236 с. (Рекомендований МОН України для закладів загальної середньої освіти №22.1/12-Г-295 від 27.05.2019.р)
  4. Бузько В.Л., Величко С.П., Сальник І.В., Сірик Е.П., Соменко Д.В. Уроки фізики. 9 клас (за новими програмами) посібник для вчителів фізики Кропивницький: Ексклюзив-Систем, 2019. 354 с. (Рекомендований МОН України для закладів загальної середньої освіти №22.1/12-Г-295 від 27.05.2019.р)
  5. Соменко Д.В., Сальник І.В., Волчанський О.В., Сірик Е.П. Спеціальний фізичний практикум: навчальний посібник для студентів фізико-математичних факультетів. Навчальний посібник. Кропивницький: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2019. 136 с.

Навчально-методичні посібники:

  1. Абрамова О.В., Куценко Т.В., Садовий М.І.,  Трифонова О.М.,  Соменко Д.В. Методичні рекомендації до підготовки курсових і дипломних (кваліфікаційних) робіт: для студентів спеціальності 015 Професійна освіта ( за спеціалізаціями) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Заг. ред. М.І. Садового.  Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. 76 с.
  2. Соменко Д.В., Шлянчак С.О., Трифонова О.М., Садовий М.І., Рябець С.І., Щирбул О.М. Інформаційно-методичні матеріали з атестації. Спеціальність 015 Професійна освіта (Комп’ютерні технології). Освітньо-професійна програма Професійна освіта (Комп’ютерні технології), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти / Заг. ред. М.І. Садовий. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2022. 58 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Соменко Д.В., Суховірська Л.П., Лунгол О.М., Гуменюк К.В. Дослідження радіаційного фону в мікрорайонах м. Кропивницького за допомогою дозиметра-радіометра МКС-08-01 Гм «ДКС-96» та бездротових датчиків Проблеми радіаційної медицини та радіобіології Problems of Radiation Medicine and Radiobiology. -2019. - Вип. 24. ISSN 2304-8336. (SCOPUS, https://www.scopus.com/sourceid/21100371975
  2. Salnyk І. V., Somenko D. V., and Siryk Е. P. Using the ARDUINO platform in the preparation of physics teachers for stem-oriented education. Information Technologies and Learning Tools, 2023. vol. 95, no. 3, Jun. 2023. pp. 124–142 (Web of Science)

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Соменко Д.В., Сальник І.В., Сірик Е.П. Розвиток критичного мислення учнів під час проведення семінару з фізики в умовах інтерактивного навчання Наукові записки. Серія: Педагогічні науки Кропивницький, 2019. (Index COPERNICUS) Вип. 179. С. 137-145.
  2. Соменко Д.В. Використання систем 3D друку за FDM технологією в межах навчальної дисципліни «Машинознавство: Основи робототехніки» Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. Випуск 191. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. 335 с. С. 157-161
  3. Соменко Д.В., Соменко О.О. Практика реалізації реальних виробничих завдань з реверс-інжинірингу в рамках виконання курсових проектів з фаху студентами спеціальності 015 Професійна освіта (Комп’ютерні / Цифрові технології) Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. Випуск 198. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. 308 с. С. 159-163.
  4. Соменко Д.В., Соменко О.О. Створення матеріально-технічної бази на основі дидактичних засад, що забезпечують фахову підготовку студентів спеціальності: 015.39 Професійна освіта (Цифрові технології). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Вип. 88. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2022. 262 с. С. 190-194.
  5. Соменко Д.В., Трифонова О.М., Садовий М.І. Робототехнічні комплекти в освітньому процесві. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-По дільсь кий : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Випуск 27: Концепція формування природничо-наукової компетентності та світогляду майбутнього фахівця в умовах STEM-освіти. 188 с. С.125-128. (Index Copernicus)
  6. Трифонова О.М., Колесніченко Ю.В., Садовий М.І., Соменко Д.В. Методика навчання мультимедійних графічних пакетів та систем автоматичного проєктування в умовах дистанційної освіти. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 58, Т. 2. С. 135–140.
  7. Соменко Д.В., Трифонова О.М., Садовий М.І. Використання штучного інтелекту та нейромереж в освітньому процесі з фахових дисциплін студентами спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)». Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 2023. Вип. 1(1), С. 45–55. https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.6 URL: http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/283792
  8. Соменко Д.В., Соменко О.О. Організація дослідницької діяльності студентів спеціальності 015.39 професійна освіта (цифровітехнології) при вивченні дисциплін професійної підготовки. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2023. Вип. 208. С. 223-229.
  9. Соменко Д.В., Ткаченко В.М., Соменко О.О. Розробка лабораторно-практичних робіт з використанням скрінкастингу та практико-орієнтованих завдань професійного спрямування для студентів спеціальності 015.39 Професійна освіта (Цифрові технології). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ, 2023. Вип. 92. С. 160–165.
  10. Малахатько О.О., Садовий М.І., Соменко Д.В., Трифонова О.М. Застосування сервісу Figma в проєктуванні. Інноваційна педагогіка. Вип. 71. Том 2. 2024. С. 174–180. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/71.2.33
  11. Садовий М.І., Соменко Д.В., Трифонова О.М. Методика навчання студентів реалізації імітаційних проєктних технологій. Педагогічні науки: теорія та практика. Запоріжжя. № 2 (50), 2024. С. 142–148.
  12. Садовий М.І., Трифонова О.М., Соменко Д.В. Формування предметних компетентностей у студентів природничо-математичної та цифрової галузей засобами DIGITAL TWINS. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2024. Вип. 215. С. 91–96. DOI: 10.36550/2415-7988-2024-1-215-91-96
  13. Шершень Б.С., Садовий М.І., Соменко Д.В., Трифонова О.М. Цифрова автоматична метеорологічна станція як засіб розвитку екологічного мислення здобувачів освіти в позаурочній роботі. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 75. С. 303–309. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/75.58
  14. Колесніченко Ю.В., Трифонова О.М., Соменко Д.В., Садовий М.І. Розвиток кібербезпекової компетентності здобувачів освіти із застосуванням технологій нульового розголошення. Педагогічні науки: теорія та практика. 2024. Вип. 3. С. 172–178. DOI https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-3-22
  15. Сатир В.А., Трифонова О.М., Соменко Д.В., Садовий М.І. Методика навчання процесу розробки web-додатків за допомогою технології REACT.JS. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Одеса, 2024. Вип. 95. С. 55–60. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2024.95.10
  16. Соменко О.О., Соменко Д.В., Ткаченко В.М. Особливості перебігу пізнавальних процесів в учнів старшої школи та студентів під час вивчення математики в умовах глобальної цифровізації. Інноваційна педагогіка. Випуск 76. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Одеса, 2024. С.56–59. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/76.11
  17. Кононенко С.О., Соменко Д.В. Вивчення та дослідження студентами закладів вищої освіти робототехнічних систем з дистанційним керування. Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. Вип. 2(4). Кропивницький, 2024. С.83–89. https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2024-2-9
  18. Подопригора Н.В., Соменко Д.В., Ковальов Л.Є., Чередник Д.С. Активізація пізнавальної діяльності студентів у лабораторному практикумі з дослідження γ-випромінювання засобами цифрових технологій. Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. Випуск 1(3). Кропивницький, 2024. С.60–70. https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2024-1-8

Стажування

  1. Сертифікат про міжнародне стажування (підвищення кваліфікації) № 19/12/2020 від 21.12.2020 р. обсягом 180 годин на тему «Інновації в освіті. Інноваційні цифрові технології викладання природничих та комп’ютерно орієнтованих дисциплін» у Вищій технічній школі в Катовіце (Республіка Польща) з 21 вересня 2020 р. по 21 грудня 2020 р. Звіт затверджений ректором ЦДПУ наказ № 12-ун від 20.01.2021.
  2. Сертифікат про міжнародне підвищення кваліфікації (стажування) у Університеті імені Масарика, м. Брно, Чехія Online course «Quality in Higher Education» з “22” жовтня 2020 року по “15” грудня 2020 року. Звіт затверджений ректором ЦДПУ №12-ун від 20.01.2021.
  3. Українська інженерно-педагогічна академія свідоцтво про підвищення кваліфікації № ПК 02071228/0060132 з 5 квітня 2021 р. по 16 квітня 2021 р. (36 годин). Звіт затверджено наказом ЦДПУ ім. В. Винниченка №64-ун від 12.05.2021.
  4. Тема підвищення кваліфікації (стажування): «Підготовка фахівців в галузі ІТ-освіта в умовах воєнного стану» у Рівненському державному гуманітарному університеті. Сертифікат № ПК-2023-068 від 22 лютого 2023 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДУ ім. В.Винниченка № 41-ун від 07.03.2023.
  5. Тема підвищення кваліфікації (стажування): «Цифрова компетентність вчителя нової української школи: 2023» в Інституті цифровізації освіти НАПН України; Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти». Сертифікат № 4822023 від 21 березня 2023 року. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДУ ім. В.Винниченка № 75-ун від 25.04.2023.
  6. Тема підвищення кваліфікації (стажування): «Теорія і практика використання інформаційних технологій в умовах цифрової трансформації освіти» в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова. Сертифікат № 2906/048 від 29 червня 2023 року. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДУ ім. В.Винниченка № 152-ун від 18.08.2023.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись