Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Серія відкритих лекцій кафедри математики та цифрових технологій «Знайомство з методами наукового дослідження»

Серія відкритих лекцій кафедри математики та цифрових технологій «Знайомство з методами наукового дослідження»

Кафедра математики та цифрових технологій влаштувала серію відкритих лекцій, щоб поглибити знання студентів про методи наукового дослідження.

Заняття проводила старша викладачка кафедри математики та цифрових технологій, доктор філософії з прикладної математики Луньова Марія Валентинівна.

Так 18 березня 2024 року Марія Валентинівна відкрила серію лекцій, запропонувавши групам КН22Б і КН23Б-С під час дисципліни «Методи оптимізації та дослідження операцій» (4 пара) захоплюючу дискусію на тему «Задачі дробово-лінійного програмування». Студенти відкрили для себе нові підходи та застосування симплексного методу до розв'язання задач оптимізації. Заняття відвідали к.ф.-м.н., доц. К.С.Акбаш, д.іст.н., проф. Р.Я. Ріжняк та д.пед.н., проф. О.М.Трифонова.

19 березня 2024 року відбулася лекція для аспірантів з дисципліни «Особливості організації сучасних наукових досліджень» на тему: «Застосування сучасних методів наукового пізнання та дослідження», де викладачка глибоко та послідовно пояснила методи наукового дослідження притаманні прикладним галузям наукових пошуків. Під час заняття спостерігалася гарна робоча атмосфера у колективі. Викладачка добре володіє навчальним матеріалом, широко використовує засоби наочності. Навчальний матеріал гарно структурований. Заняття відвідала д.пед.н., проф. О.М.Трифонова.

21 березня 2024 року під час лабораторного заняття з дисципліни «Методи обчислень» на тему: «Ітераційні методи розв’язання систем алгебраїчних рівнянь» (1 пара) викладачка познайомила студентів групи СТ22Б із завданням лабораторної роботи, зокрема пояснила основні принципи роботи методу простої ітерації та методу Зейделя, роз’яснила суть поставленого завдання та нагадала про вимоги до підготовки звіту лабораторної роботи. Під час заняття було  розкрито нові горизонти у теорії і практиці вирішення систем алгебраїчних рівнянь. Викладачка детально зупинилася на різних ітераційних методах, їхніх перевагах та областях застосування, а також навела конкретні приклади використання цих методів у реальних задачах наукових досліджень та інженерних розрахунках.

Особливе пожвавлення серед студентів викликало обговорення можливостей використання Microsoft Excel та мови Python для реалізації алгоритму методів простої ітерації та Зейделя. Студенти охоче висловлювали свої пропозиції щодо можливих проектів з застосуванням цих інструментів у чисельних розрахунках, аналізі даних, а також для створення корисних програмних засобів для інженерних та наукових досліджень. Викладач на всі зроблені студентами пропозиції давав аргументовані поради, як той чи інший проект краще реалізувати. Заняття відвідала д.пед.н., проф. О.М.Трифонова.

Під час 2 пари студенти групи СТ22Б поринули у світ математичних обчислень та моделювань, слухаючи лекцію з дисципліни «Методи обчислень» на тему: «Методи чисельного інтегрування». Занурившись у складність чисельних методів інтегрування, студенти вивчили різноманітні підходи до обчислення інтегралів та їхні застосування в різних галузях науки та інженерії. Викладачка зуміла зацікавити аудиторію цікавими прикладами та викликати активну дискусію серед студентів.

Заняття відвідали к.ф.-м.н., доц. Ю.В.Гуртовий, к.ф.-м.н., доц. Ю.В.Яременко та к.пед.н. Д.В.Соменко.

В цілому всі заняття характеризуються глибоким науковим та прикладним змістом, що відповідає запитам сучасного техногенно-інформаційного суспільства та вимогам до підготовки фахівців з вищою освітою. Викладачка показала високий теоретико-методичний рівень володіння навчальним матеріалом. Заняття проведені на високому науково-методичному рівні. Всі заплановані види роботи на заняттях і плани занять виконано повністю. Методи, форми і прийоми, які використовує на заняттях викладачка, є оптимальними і сприяють досягненню мети занять. Рівень проведення лекції відповідає вимогам до проведення навчальних занять у закладі вищої освіти.

Інформацію підготували д.пед.н., проф. О.М.Трифонова та к.пед.н. Д.В.Соменко

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись