
Лекція Соменка Дмитра Вікторовича для викладачів Донецького державного університету внутрішніх справ: штучний інтелект в освіті – друг чи ворог?
Сучасна освіта стрімко змінюється під впливом цифрових технологій, і одним із найактуальніших питань сьогодення є використання штучного інтелекту (ШІ) та нейромереж у навчальному процесі. З метою обговорення перспектив впровадження цих технологій Донецький державний університет внутрішніх справ, у місті Кропивницький, організував 25 лютого 2025 року лекцію для викладачів на тему: «Перспективи використання штучного інтелекту та нейромереж в освіті».
Спікером заходу був запрошений кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Дмитро Вікторович Соменко, досвідчений фахівець у сфері цифрових технологій, методики навчання та інноваційних підходів до освітнього процесу. Лекція викликала великий інтерес серед присутніх (більше 80 співробітників університету), оскільки використання штучного інтелекту в освіті відкриває нові можливості, але водночас породжує низку питань і викликів.
Під час заходу Дмитро Вікторович розглянув кілька ключових аспектів впливу ШІ на освітній процес:
- Автоматизація навчання. Як штучний інтелект може оптимізувати навчальний процес, персоналізувати підхід до студентів та зменшити навантаження на викладачів.
- Етичні питання використання ШІ. Ризики та загрози, пов’язані з автоматизацією оцінювання, заміною традиційного викладання та проблеми академічної доброчесності.
- Інструменти на основі ШІ для викладачів. Огляд сучасних платформ і програм, які можуть допомогти у створенні інтерактивних завдань, автоматизації перевірки робіт та аналізі успішності студентів.
- Штучний інтелект у підготовці кадрів. Як цифрові технології можуть підвищити якість підготовки майбутніх фахівців у різних галузях.
Одним із ключових питань лекції стала дискусія: «ШІ – друг чи ворог освітнього процесу?». Спікер запропонував учасникам проаналізувати як позитивні, так і негативні аспекти впровадження технологій у навчання.
Дмитро Вікторович не лише теоретично висвітлив тему, а й продемонстрував конкретні цифрові інструменти, які вже зараз активно використовуються в освітній сфері.
Важливим моментом стало обговорення ролі викладача в умовах стрімкого розвитку штучного інтелекту. Дмитро Вікторович наголосив: "ШІ не повинен замінювати викладача, а лише бути інструментом, який допомагає йому зробити навчальний процес ефективнішим".
Захід продемонстрував, що штучний інтелект – це не лише виклик, а й унікальна можливість для освіти. Впровадження нейромереж та цифрових інструментів дозволяє зробити навчальний процес більш індивідуальним, інтерактивним і технологічно просунутим. Проте, водночас, важливо забезпечити збалансований підхід, щоб цифрові технології працювали на благо освіти, а не замінювали живе викладання.
А, що Ви думаєте про вплив штучного інтелекту на освіту? Чи є він загрозою, чи все ж перспективою?
Інформацію підготував
к.пед.н., старший викладач кафедри математики та цифрових технологій
Д.В.Соменко