Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Лекція Соменка Дмитра Вікторовича для викладачів Донецького державного університету внутрішніх справ: штучний інтелект в освіті – друг чи ворог?

Лекція Соменка Дмитра Вікторовича для викладачів Донецького державного університету внутрішніх справ: штучний інтелект в освіті – друг чи ворог?

Сучасна освіта стрімко змінюється під впливом цифрових технологій, і одним із найактуальніших питань сьогодення є використання штучного інтелекту (ШІ) та нейромереж у навчальному процесі. З метою обговорення перспектив впровадження цих технологій Донецький державний університет внутрішніх справ, у місті Кропивницький, організував 25 лютого 2025 року лекцію для викладачів на тему: «Перспективи використання штучного інтелекту та нейромереж в освіті».

Спікером заходу був запрошений кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Дмитро Вікторович Соменко, досвідчений фахівець у сфері цифрових технологій, методики навчання та інноваційних підходів до освітнього процесу. Лекція викликала великий інтерес серед присутніх (більше 80 співробітників університету), оскільки використання штучного інтелекту в освіті відкриває нові можливості, але водночас породжує низку питань і викликів.

Під час заходу Дмитро Вікторович розглянув кілька ключових аспектів впливу ШІ на освітній процес:

  • Автоматизація навчання. Як штучний інтелект може оптимізувати навчальний процес, персоналізувати підхід до студентів та зменшити навантаження на викладачів.
  • Етичні питання використання ШІ. Ризики та загрози, пов’язані з автоматизацією оцінювання, заміною традиційного викладання та проблеми академічної доброчесності.
  • Інструменти на основі ШІ для викладачів. Огляд сучасних платформ і програм, які можуть допомогти у створенні інтерактивних завдань, автоматизації перевірки робіт та аналізі успішності студентів.
  • Штучний інтелект у підготовці кадрів. Як цифрові технології можуть підвищити якість підготовки майбутніх фахівців у різних галузях.

Одним із ключових питань лекції стала дискусія: «ШІ – друг чи ворог освітнього процесу?». Спікер запропонував учасникам проаналізувати як позитивні, так і негативні аспекти впровадження технологій у навчання.

Дмитро Вікторович не лише теоретично висвітлив тему, а й продемонстрував конкретні цифрові інструменти, які вже зараз активно використовуються в освітній сфері.

Важливим моментом стало обговорення ролі викладача в умовах стрімкого розвитку штучного інтелекту. Дмитро Вікторович наголосив: "ШІ не повинен замінювати викладача, а лише бути інструментом, який допомагає йому зробити навчальний процес ефективнішим".

Захід продемонстрував, що штучний інтелект – це не лише виклик, а й унікальна можливість для освіти. Впровадження нейромереж та цифрових інструментів дозволяє зробити навчальний процес більш індивідуальним, інтерактивним і технологічно просунутим. Проте, водночас, важливо забезпечити збалансований підхід, щоб цифрові технології працювали на благо освіти, а не замінювали живе викладання.

А, що Ви думаєте про вплив штучного інтелекту на освіту? Чи є він загрозою, чи все ж перспективою?

Інформацію підготував
к.пед.н., старший викладач кафедри математики та цифрових технологій
Д.В.Соменко

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись