Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Захист курсових робіт студентів спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології)

Захист курсових робіт студентів спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології)

16 травня 2024 року, на кафедрі математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету ім. В. Винниченка відбувся захист курсових робіт з методики професійного навчання студентів групи ЦТ20Б спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Захист відбувся у формі презентацій, де кожен студент представив результати своєї курсової роботи перед комісією у складі: д.пед.н., проф. О.М.Трифонової, к.пед.н. О.М.Щирбулом, к.пед.н. Д.В.Соменком, д.пед.н., проф. М.І.Садовим.

Виступи студентів були наступними:

  • Сідаш Олександр представив роботу на тему: "Методика формування технологічної компетентності учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти", а також презентував створений дрон.
  • Островський Роман розповів про свої дослідження в галузі: "Методичні особливості створення відеоконтенту під час навчання інформатичних та спеціальних дисциплін в закладах професійної освіти", результатом роботи є створений відеоролик.
  • Павлюк Денис презентував свою роботу на тему: "Методика організації гурткової роботи зі створення освітніх сайтів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти".
  • Терехов Олександр поділився результатами своїх досліджень з теми: "Методика розробки і використання відеосимуляторів а освітньому процесі закладів професійної (професійно-технічної) освіти".
  • Лутаєнко Владислав представив свою курсову роботу на тему: "Методика навчання професійній обробці фотоматеріалів учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти", і результатом роботи є оброблені фотоматеріали.
  • Соломонов Радислав зосередився на темі: "Методика навчання елементам програмування учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (на прикладі прикладного програмного забезпечення для обробки зображень)".
  • Рябець Іван представив результати своєї роботи з теми: "Методика формування цифрової компетентності в учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти при використанні рушія Unreal Engine".
  • Геворгян Марія завершила захист курсових робіт з презентацією на тему: "Методика використання цифрових технологій для реалізації змішаного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти", результатом є створення профорієнтаційного відеоролику та буклетів.

Кожен студент продемонстрував високий рівень підготовки, глибоке розуміння теми та оригінальні підходи до вирішення поставлених завдань. Цікавими були практичні рішення студентів поставлених їм задач. На заваді не стала повітряна тривога, так як комісія та студенти оперативно перейшли у бомбосховище, де і продовжили захист курсових робіт

Комісія відзначила високу якість курсових робіт і відданість студентів своїй науковій справі.

31 травня 2024 року відбувся захист курсових проєктів студентів спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)» (група ЦТ21Б та Ц22Б-С).

Курсові роботи виконують з метою закріплення, поглиблення й узагальнення знань, одержаних здобувачами за час навчання та їх застосування для комплексного розв’язання конкретного фахового завдання.

Особливістю курсових проєктів із цифрових технологій є те, що результати дослідження мають бути підкріплені розробленим програмним забезпеченням, цифровим продуктом або автоматизованою системою відповідно до теми дослідження та пояснювальною запискою до курсової роботи.

Завданням курсової роботи за спеціалізацією цифрові технології є:

  1. Використання основних нормативних документів та інших інформаційних ресурсів, необхідних для створення та оформлення цифрових продуктів.
  2. Ознайомлення із сучасними методами моделювання, програмування.
  3. Ознайомлення із сучасними фізико-технічними основами створення та використання автоматизованих систем.
  4. Формування практичних навичок прогнозування, моделювання, програмування та створення алгоритмів і програм.
  5. Одержання практичних навичок щодо створення та використання розробок (програмний засіб, програмована модель робота, цифровий продукт, автоматизована система тощо).
  6. Створення програмного забезпечення, цифрового продукту або автоматизованої системи відповідно до теми курсової роботи.

Захист відбувся у формі презентацій діючих цифрових моделей, де кожен студент представив результати своєї курсової роботи перед комісією у складі: д.пед.н., проф. О.М.Трифонової, к.пед.н. Д.В.Соменком, д.пед.н., проф. М.І.Садовим.

Студенти представили такі дослідження:

“Аналіз програмного забезпечення для відеомонтажу на прикладі створення музичного відеокліпу” представляв студент групи ЦТ21Б Бокатенко Михайло. У даному курсовому проєкті було розкрито важливість відеомонтажу у сучасному світі, а також продемонстровано на створеному музичному кавер кліпі саундтреку з гри “Метро”. Бокатенко Михайло детально розглянув різні програмні засоби, які використовуються для відеомонтажу, включаючи такі популярні програми як Adobe Premiere Pro, Sony Vegas Pro, Filmora, Shotcut та iMovie. Кожна з цих програм має свої переваги та недоліки, які були проаналізовані з точки зору функціональності, зручності використання та цінової політики. Також було приділено увагу практичного застосування однієї з обраних програм для створення музичного відеокліпу. Бокатенко обрав Sony Vegas Pro як основний інструмент для монтажу, оскільки ця програма має широкий набір функцій для редагування відео та аудіо. Процес створення музичного кавер кліпу складався з кількох етапів. Перш за все, було здійснено збір та аналіз вихідних матеріалів, включаючи відеозаписи, звукові доріжки та графічні елементи. Після цього було проведено попередній монтаж, під час якого відбувалося розташування основних елементів на часовій шкалі та створення базової структури кліпу. Після завершення попереднього монтажу студент приступив до етапу детального редагування, де було додано візуальні ефекти, переходи та корекція кольорів. Важливим аспектом цього етапу була робота з кольоровою гамою відео, що допомогло створити відповідний настрій та підкреслити емоційний зміст кліпу. Заключним етапом роботи стало фінальне - рендеринг та експорт відео у відповідному форматі для подальшого поширення на соціальних платформах. Бокатенко Михайло продемонстрував високий рівень професійності у використанні інструментів для відеомонтажу, що дозволило створити якісний та візуально привабливий музичний відеокліп. Цей курсовий проєкт є чудовим прикладом того, як сучасні програмні засоби можуть використовуватися для створення професійних медіапродуктів, та підкреслює важливість знань і навичок у сфері відеомонтажу для успішної роботи у сучасній медіаіндустрії.

“Налаштування системи управління та моделювання дронів-кур’єрів” представляв студент групи ЦТ21Б Іванов Кирило Володимирович. У даному курсовому проєкті було розкрито тему використання безпілотних літальних апаратів (БпЛА) у військових та цивільних напрямках використання, а також змодельовано і зібрано дрона кур’єра. Кирило використав для цього програму автоматизованого проєктування SolidWorks, у якій розробив функціональний дизайн майбутньої системи. Використання SolidWorks дозволило йому провести віртуальні випробування, що включали кілька важливих аналізів. Статистичний аналіз був виконаний для визначення слабких місць конструкції та зон підвищеного напруження, що дозволило завчасно виявити потенційні проблеми та покращити надійність дрона. Динамічний аналіз допоміг перевірити поведінку механізму в динаміці, включаючи рух частин дрона, навантаження при маневрах та вплив вібрацій під час роботи. Це дало змогу оцінити, як дрон буде реагувати на різні умови польоту і забезпечити стабільність та ефективність його роботи. Термічний аналіз був використаний для визначення впливу температур на компоненти механізму, що дозволило забезпечити стабільність роботи дрона при різних температурних умовах. Після проведення віртуальних випробувань було розпочато фізичне тестування. Для цього виготовили прототип за допомогою 3D принтера, використовуючи coPET пластик. Цей матеріал був обраний завдяки своїй міцності і довговічності, що забезпечило надійність та стійкість деталей дрона під час тестування. Фізичне тестування включало функціональні випробування прототипу в умовах, наближених до реальних. Ці випробування показали, що конструкція і електроніка потребують деяких змін. Проведені тестування дозволили виявити недоліки у початковій версії прототипу і надати можливість для їх виправлення. Зокрема, було виявлено, що деякі компоненти потребують додаткового укріплення, а електроніка – оптимізації для забезпечення більш стабільної роботи. Проєкт Кирила Іванова став важливим кроком у розвитку технологій безпілотних літальних апаратів у сфері кур’єрської доставки. Він показав, як можна інтегрувати сучасні програмні інструменти для моделювання і тестування з фізичним прототипуванням для створення функціональних і надійних систем. Робота над проєктом продемонструвала важливість комплексного підходу до розробки технологічних рішень, що включає як віртуальні, так і фізичні випробування, а також гнучкість у внесенні необхідних змін на основі отриманих результатів. Під час захисту один із презентованих роботів-кур’єрів роздавав всім присутнім цукерки.

Проект “Створення UI/UX дизайну системи управління навчанням, та верстка макету”, представлений студентом групи ЦТ22Б-С, Кушкой Романом Романовичем. Основна мета даного проекту полягала у виділенні основних функцій відомих систем управління навчанням (СУН) таких як Moodle, Sakai, Blackboard Learn та Canvas та виділення основних візуальних компонентів. Додатковою метою, було виділення певних незручностей в функціоналі і дизайні, шляхом опитування користувачів Google Classroom. На основі всіх вище вказаних аспектів було створено технічне завдання за яким створювався дизайн. 

Для прикладу всім відома проблема не заархівованих курсів, коли предмети з першого семестру відображаються і на 3-му або 4-му, була вирішена наступним чином. 

231

Відразу видно візуальне розбиття по семестрам також відтінок предмету говорить про те, що курс або активний або заархівований. Це досить зручно виглядає і вирішує низку проблем. Окрім таких невеликих рішень додатково є можливість змінювати тему (налаштовувати кастомізацію сайту), вибравши із переліку доступних, що доречі може покращити користувацький досвід здобувачів освіти та викладачів. 

Варто розуміти, що даний проект був лише першим кроком в реалізації всієї системи управління навчанням. Розширення проекту передбачається на подальші курсові або ж дипломні роботи.

232

233

"Процес розробки логотипу для бренду: від концепції до готового дизайну" представляв студент групи ЦТ21Б Урсу Олександр Сергійович. У даній курсовій роботі було розкрито тему створення логотипу для магазину меблів "Figure", зокрема, проведено аналіз ринку та конкурентного середовища, що дозволило виявити спільні риси та недоліки існуючих брендів.

Олександр застосував методи аналізу та синтезу для дослідження візуальної комунікації конкурентів та поєднання окремих елементів дизайну в єдиний гармонійний логотип. Спостереження допомогло отримати первинні матеріали щодо використання логотипів на різних носіях. Всі етапи процесу були детально описані, включаючи створення абстрактного та мінімалістичного логотипу, що поєднує силует нічного столика та літеру "F".

Візуалізація кінцевого результату проводилась за допомогою мокапів в Adobe Photoshop та фінальної верстки брендбуку в Adobe Illustrator. Робота продемонструвала, як можна створити унікальний та впізнаваний бренд-дизайн, який відрізняється від конкурентів та ефективно комунікує з цільовою аудиторією. Його проєкт став важливим прикладом того, як теоретичні знання і методики можна застосувати на практиці для створення професійного візуального образу бренду. Це підкреслює значення комплексного підходу до розробки логотипів, що включає як аналітичні, так і креативні аспекти, а також інтеграцію сучасних програмних інструментів для досягнення високої якості та унікальності кінцевого продукту.

201

Проект “Створення Telegram-бота для отримання метео-даних" представляла студентка групи ЦТ21Б Рябоконь Марина Сергіївна. У курсовій роботі було розкрито тему розробки Telegram-бота для отримання метео-даних. Було проведено детальний аналіз ринку та конкурентного середовища, що дозволило виявити спільні риси та недоліки існуючих рішень у сфері погодних Telegram-ботів.

На основі дослідження було розроблено концепцію бота, що включає алгоритми для отримання актуальних метео-даних з надійних API метео-сервісів, таких як OpenWeatherMap. Було опрацьовано питання інтеграції API для забезпечення точності та надійності даних.

Особливу увагу приділено розробці мінімалістичного інтерфейсу користувача. Марина створила простий, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, що дозволяє користувачам швидко отримувати необхідну інформацію про погоду.

Було проведено серію тестів для перевірки надійності та швидкодії бота, а також для забезпечення його стабільної роботи під навантаженням.

Всі етапи процесу були детально описані в курсовій роботі. Проект демонструє, як можна успішно застосувати теоретичні знання для вирішення практичних задач, створюючи корисний та зручний інструмент для широкої аудиторії.

Захист відбувся у позитивній атмосфері, що дало змогу кожному студенту якнайкраще презентувати свої здобутки.

Інформацію підготували студенти груп ЦТ20Б (Роман Островський),
ЦТ21Б, ЦТ22Бс
к.пед.н. Д.В.Соменко, д.пед.н. М.І.Садовий, д.пед.н. О.М.Трифонова

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись