Підсумки виробничої педагогічної практики магістрів-біологів
-
П’ятого листопада поточного року відбулася звітна конференція по підсумках виробничої педагогічної практики в старшій школі магістрів – біологів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини, Хімія)» на пратформі ZOOM.
Участь у конференції прийняли всі магістри, а також керівники педагогічної практики та викладачі-методисти: Калініченко Н.А., доктор педагогічних наук, професор, керівник педагогічної практики, Дефорж Г.В., доктор історичних наук, професор, Аркушина Г.В., кандидат біологічних наук, доцент, Боброва М.С., кандидат біологічних наук, старший викладач, Форостовська Т.О. – викладач кафедри природничих наук та методик їхнього навчання. Керівник практики і викладачі – методисти відзначали високий рівень самоорганізації, ініціативи, креативності магістрів при виконанні програми практики: розробці планів-конспектів уроків різних типів на основі сучасних інтерактивних та медіа-технологій, виховних та профорієнтаційних заходів, вивчення досвіду роботи вчителів біології та хімії, проходження навчання за програмою підвищення кваліфікації, семінарів та вебінарів з одержання сертифікатів. Відгуки магістрів про виробничу педагогічну практику та інформацію про конференцію подаємо нижче.
-
Остапенко Катерина, магістр другого року навчання.
-
Під час проходження практики я зустрілася з деякими труднощами. Найбільша перепона – відсутність дітей. Я розумію, що дані карантинні обмеження – це вимушена міра нашої держави, але ПЕДАГОГІЧНА практика БЕЗ ДІТЕЙ це …. дуже дивне явище.
-
План педагогічної практики виконаний повністю.
-
Дана практика могла б надати безцінний практичний досвід і навички роботи з класним колективом з урахуванням його особливостей і рівня розвитку; поглибити знання з педагогіки, психології і методики; сформувати уміння по організації продуктивної взаємодії з класом на уроці і поза уроками (встановлення особистих контактів, навичок співпраці, діалогового спілкування і ін.), уміння грамотно розподіляти час уроку і навантаження, відповідно до рівня знань як в класі, так і окремих учнів; уміння помічати і аналізувати і в класному колективі ситуації, що вимагають педагогічного втручання; уміння аналізувати (з психологічної, педагогічної і методичної точок зору) уроки і виховні заходи, що проводяться вчителями.
-
Софія Шумовська
-
Цілі і основні завдання педагогічної практики дали можливість поглибити зв’язок теоретичних знань з реальним педагогічним процесом, використовувати їх для розв’язання конкретних навчальних і виховних завдань, формувати психологічну готовність до роботи в школі, виробити уміння і навички практичної діяльності, потреби у безперервній педагогічній самоосвіті; допомогли оволодіти сучасними методами і формами педагогічної діяльності, новими прогресивними технологіями навчання; формувати дослідницький підхід до навчально-виховної діяльності, гнучкість практиканта в адаптації до нового соціального середовища.
-
Позитивним в практиці було те, що була можливість зробити самоаналіз своєї роботи, а також протягом всієї практики можна було звернутися за допомогою до викладача в електронному форматі.
-
Головний недолік в дистанційному проходження практики – відсутність живого спілкування з учнями.
-
Катерина Коваленко
-
-
Головним завданням навчальної роботи за час практики було: розробити 10 уроків з біології та 6 уроків з хімії. Під час розробки уроків намагалася максимально доступно та цікаво подати матеріал для учнів.
-
Для практичної реалізації магістерської роботи були розроблені окремо завдання для обдарованих учнів на уроках біології.
-
Вважаю, що за час практики я поглибила свої практичні вміння по моделюванню уроків та позакласних заходів..
-
Вдосконалила свої практичні навички використання Інтернет платформ, які дозволяють створювати, розміщувати та зберігати власно створенні завдання з різних предметів.
-
Надія Бугай
-
Відповідно до плану були підготовлені конспекти уроків з біології та хімії з наступним обговоренням та самоаналізом. Підготовлені уроки були різних типів. До кожного уроку була підібрана доцільна наочність та дидактичний матеріал, який допомагав на етапі засвоєння нового матеріалу та формування умінь і навичок.
-
Було розроблено позакласний захід та профорієнтаційний захід, під час якого було ознайомлено старшокласників з природничо-географічним факультетом. Педагогічна практика дала змогу перевірити як теоретичні знання, так і знання методики викладання дисциплін, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити себе на міцність. Сучасний викладач – дослідник повинен бути толерантним, розвивати в учнів самостійність, уміння відстоювати свою позицію, готовність до співпраці і творчої діяльності.
-
Ірини Сміхотур