Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Практико-зорієнтований підхід у дії: навчання студентів спеціалізації Цифрові технології

Практико-зорієнтований підхід у дії: навчання студентів спеціалізації Цифрові технології

Згідно нинішньої освітньої парадигми зміст навчання має бути спрямованим на кінцевий результат – на застосування набутих знань, умінь та навичок безпосередньо під час навчання. Таке спрямування відповідає принципу студентоцентричного навчання, коли досягається гармонізація формування фахових компетентностей з кінцевими результатами навчання.

В цілому визначений підхід є практико-зорієнтованим, який успішно впроваджується на кафедрі математики та цифрових технологій, зокрема на освітній програмі Професійна освіта (Цифрові технології). Практика його застосування має 4 етапи: початковий, підготовчий, комплексний, професійної майстерності. Впродовж першого курсу запроваджуються перші два етапи. Нині здійснюється практична реалізація комплексного етапу при вивченні навчальних дисциплін цифрового спрямування, зокрема діджиталізації освіти, Web-програмування, мехатронних цифрових систем та механізмів.

У лютому 2025 року, після циклу лекцій теоретичного характеру з навчальної дисципліни «Діджиталізація освіти» проведених професором М.Садовим, провідний фахівець адміністрування систем електронного обігу та автоматизованої системи управління освітнім процесом університету доктор філософії (прикладна математика) М.Луньова та фахівець з конфліктних питань навчально-методичного відділу системи АСУ Р.Кушка провели ряд практико зорієнтованих занять з проблем суцільної автоматизації освітнього процесу університету. Зокрема, студенти долучилися до методів практичного математичного моделювання діяльності всіх структурних підрозділів університету, автоматизації функцій їхньої діяльності, системного обліку викладацького та допоміжного складу університету, раціонального використання аудиторного фонду, гнучкого автоматизованого формування розкладу занять та ін. Такі заняття виявилися досить продуктивними, бо студенти не лише з’ясовували незрозумілі питання, а й вносили пропозиції з удосконалення як системи автоматизованого управління, так і в модернізацію розкладу занять, розподілу аудиторій за навчальними дисциплінами та ін.

Таким чином, запроваджуваний практико-орієнтований підхід реалізує вивчення фундаментальних основ навчальних дисциплін у поєднанні з прикладним використанням автоматизованих систем, що забезпечує гнучкість і динамічність оновлення освітньо-професійних; реалізацію академічної мобільності студентів, зокрема В.Пашківський та Р.Островський щойно завершили навчання, яке проходили в East-Bavarian Technical University Amberd-Weiden; побудова цілісного освітнього середовища, що в цілому представляється навчальним, освітньо-рефлексивним і соціально-практичним вимірами.

Інформацію підготували д.пед.н., проф., професор кафедри математики та цифрових технологій М.І.Садовий та д.пед.н., проф., завідувач кафедри математики та цифрових технологій О.М.Трифонова

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись