Сталий розвиток – це важливо!
Студенство завжди відчуває новітнє дихання перспектив майбутнього, стурбовано здійснює пошук ефективних шляхів до відшукання свого місця у суспільстві, та чим керуватися, щоб побудувати успішну кар’єру, задовольнити власні потреби тощо. А тому не дивно, що серед великої кількості дисциплін, які були запропоновані для вільного вибору значна частина студентів-бакалаврів спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) обрали навчальну дисципліну “Технології та стратегії сталого розвитку” (викладач: д.пед.н., проф. М.І.Садовий), бо якраз ця дисципліна в значній мірі дає відповідь на проставлені проблеми.
Студенти у змісті цієї дисципліни побачили не лише сучасний стан економічних, соціальних, екологічних, технологічних та інших проблем людства, а й досить далеку перспективу не окремого регіону, а всього світу об’єднаного ООН. Їм імпонує, що Sustainable development у вигляді 5 принципів та 17 конкретних цілей представляє цілісну концепцію стосовно необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь, включаючи їх потребу в безпечному та здоровому довкіллі.
У ході начання з’ясувалися причини привабливість та зацікавленості у проблемах збалансованого розвитку, які є найважливішими на світовій арені: зміна клімату, енергетичні кризи, питання збереження ресурсів і соціальної справедливості, які впливають на всі сфери життя. Одночасно було з’ясовано яким же чином студенти можуть бути причетними до участі у вирішенні глобальних проблем.
Під час аналізу цілей сталого розвитку конкретно визначили, що сучасні компанії різних галузей дедалі більше зосереджуються на сталих практиках, а тому є нагальна потреба у фахівцях, які грунтовно розуміють, насамперед принципи екологічної та соціальної відповідальності. Тут вбачається можливості майбутнього працевлаштування.
Занурення студентів, особливо на практичних заняттях, у проблеми сталого розвитку дало змогу навчитися, як розвивати здатність аналізувати складні проблеми людства, регіону, місця проживання, приймати виважені рішення і думати на глобальному рівні, що є корисним у обраній професійній діяльності.
У ході дискусій під час занять прийшли до висновку, що практики сталого розвитку сприяють і особистому добробуту, який полягає у здоровому способі життя, раціональному використанні ресурсів, балансі між навчанням, роботою та відпочинком та ін. Адже в цьому полягає сутність повсякденного життя студентів.
Таким чином, в ході вивчення принципів та цілей сталого розвитку на заняттях в значній мірі окреслилися перспективи для професійного зростання, було з’ясовано в який спосіб можна бути соціально відповідальним, готовим брати участь у вирішенні актуальних проблем сталого розвитку в університеті, регіоні.
Софія Побіяха, Денис Шевцов, Юрій Колесник студенти групи ЦТ23Б