Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Круглий стіл зі стейкхолдерами

Круглий стіл зі стейкхолдерами

24 жовтня 2024 року на кафедрі інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти відбувся круглий стіл за участі членів робочих груп з розробки освітньо-професійних програм, викладачів кафедри, студентів відповідних ОПП та запрошених стейкхолдерів на тему: «Особливості підготовки майбутніх учителів технологій та інформатики: погляд стейкхолдера».

Участь у заході взяли:

  • Горобець Олена Валеріївна - директор Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради»;
  • Прибудченко Ганна Михайлівна - заступник директора Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради»;
  • Перерва Лілія Валеріївна – заступник директора Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради»;
  • Легедза Валентина Миколаївна - заступник директора з навчально-виробничої роботи Регіонального центру професійної освіти ім. О.С. Єгорова;
  • Бутенко Юрій Вікторович - заступник директора з навчально-виробничої роботи, вчитель інформатики та інформаційних технологій ПТУ No36, смт.Новгородка;
  • Назаренко Раїса Михайлівна - директор Івано-Благодатненського ліцею;
  • Остапчук Сава Адамович - вчитель інформатики та інформаційних технологій Ліцею "Європейська освіта".

Метою круглого столу було залучення до продуктивної та конструктивної дискусії стейкхолдерів освітньо-професійних програм спеціальностей, за якими відбувається підготовка здобувачів вищої освіти першого та другого рівнів вищої освіти.

Модератором круглого столу стала в.о. завідувача кафедри, доктор педагогічних наук, професор Людмила Чистякова, яка зазначила, що думка  роботодавців майбутніх випускників щодо удосконалення освітніх програм, їхніх результатів навчання надважлива при формуванні освітньої траєкторії кожного студента. В свою чергу, стейкхолдери надали конструктивні пропозиції щодо удосконалення освітніх програм спеціальностей.

Освітньо-професійну програму (ОПП) «Інформатика та робототехніка» для бакалаврів спеціальності «014 Середня освіта (Інформатика)» представила гарант, доцент кафедри інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти Ольга Рєзіна.

Освітньо-професійну програму (ОПП) «Середня освіта (Технології)» для бакалаврів спеціальності «014 Середня освіта (Технології)» представила гарант, доцент кафедри інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти Наталя Мироненко.

Освітньо-професійну програму (ОПП) «Середня освіта (Технології)» для магістрів спеціальності «014 Середня освіта (Технології)» представила гарант, в.о. завідувача кафедри, професор Людмила Чистякова.

Доповідачі ознайомили присутніх із особливостями кожної освітньої програми, наголосили про необхідність оновлення ОПП відповідно до нещодавно прийнятого професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти». Зокрема, Рєзіна О.В. назвала трудові функції вчителя, визначені у стандарті, і запропонувала провести дискусію з таких питань:

  • Як краще формувати здатність до здійснення інтегрованого навчання?
  • Які методики і технології навчання можна вважати сучасними й ефективними?
  • Які цифрові технології варто впроваджувати в освітній процес?

В процесі дискусії поставало багато інших питань, в обговоренні яких взяли участь усі учасники.

Найбільш жваво присутні обговорювали питання використання штучного інтелекту (ШІ) в процесі навчання різних дисциплін. Висловлювалися різні думки, але всі погодилися з тим, що необхідно навчати школярів використанню систем ШІ, правильному формулюванню запитів, критичному осмисленню результатів. Обговорювалися питання розширення освітніх компонентів у підготовці майбутніх учителів, орієнтації на інтеграцію навчальних предметів тощо.

Стейкхолдери висловили готовність сприяти практичній підготовці студентів, а також надавати їм можливість проходження педагогічної практики у закладах освяти, які очолюють. Вони наголосили на необхідності поєднання теоретичних знань з практичними навичками, внесено пропозиції й надалі передбачати можливість проведення гостьових лекцій та  підтримувати подальшу співпрацю кафедри з закладами освіти, представники яких були на зустрічі.

Після завершення круглого столу, зустріч продовжено у складі робочих груп освітніх програм, де проаналізовано зміст освітніх компонентів, загальних та  спеціальних (фахових) компетентностей, потрібних для підготовки майбутніх учителів інформатики та технологій, а також вдосконалено перелік професійних умінь і навичок, які потрібні для підготовки успішного вчителя.

Дискусія була плідною, пройшла в дружній та невимушеній атмосфері.

Статтю підготували професор Чистякова Л.О., доцент Рєзіна О.В.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись