Відкриті лекції на кафедрі інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти: можливості для вдосконалення педмайстерності
На нашому факультеті систематично здійснюється взаємовідвідування занять викладачами, що сприяє обміну професійним досвідом, удосконаленню освітньої програми та підвищенню ефективності освітнього процесу. Це дозволяє не тільки вдосконалювати методи викладання, але й створювати середовище для впровадження новітніх освітніх технологій та формування командної роботи.
Особливістю відкритої лекції є те, що вона з одного боку є звичайною, черговою лекцією освітнього процесу, яка націлена на студентів, а з іншого - є подією у професійній діяльності лектора та вимагає від нього спеціальної підготовки, щоб показати свою діяльність з кращого боку, продемонструвати колегам зразок педагогічної майстерності.
Цикл відкритих лекцій стартував 24 вересня з лекції доцента кафедри Присяжнюк Олени Віталіївни для студентів груп КН21Б та КН22Б-С освітньо-професійної програми «Комп’ютерні науки» з дисципліни «Системний аналіз та теорія прийняття рішень» на тему: «Експертні процедури для прийняття рішень» на п’ятій парі у змішаному форматі. На лекції було розглянуто ключові питання організації та проведення експертизи. Також була приділена увага психофізіологічним особливостям сприйняття та оцінювання інформації і особливостям колективної взаємодії, які потрібно враховувати при проведенні експертизи. Чудовим доповненням лекції стала доповідь студента групи КН21Б Лікаренка Максима на тему «Методи проведення колективної експертизи».
Насичений подіями виявився і день 26 вересня. У цей день відкриті лекції провели два доцента кафедри.
На третій парі в аудиторії 502 відбулася відкрита лекція доцента кафедри Шлянчак Світлани Олександрівни для студентів груп КН24Б (ОПП «Комп’ютерні науки»), ІСТ24Б (ОПП «Інформаційні системи та технології. Штучний інтелект»), СТ24Б (ОПП «Статистика») з дисципліни «Програмування» на тему «Масиви». Розгляд основних питань лекції відбувався шляхом демонстрації презентації. Виклад матеріалу базувався на великій кількості прикладів та акцентовано увагу на найбільш важливих моментах роботи з масивами, щоб уникнути потенційних загроз виникнення помилкових ситуацій при роботі з ними. Для ілюстрації складних для розуміння питань обробки багатовимірних масивів викладачем були підібрані влучні аналогії з життєвих прикладів.
Паралельно, також на третій парі, але в аудиторії 311 проводилась відкрита лекція доцента кафедри Кононенка Сергія Олексійовича для студентів групи ІНФ 22 Б (ОПП «Середня освіта. Інформатика») з дисципліни «Основи проектування робототехнічних систем» на тему «Цифрова електроніка». Під час проведення лекції викладач застосовував новітні методи навчання, інформаційно-комунікаційні та інтернет технології, сучасні досягнення електроніки. Завдяки інтеграції сучасних технологій та практичних прикладів, студентам вдалося не лише краще засвоїти теоретичні основи цифрової електроніки, а й отримати уявлення про їх застосування в реальних робототехнічних системах, що значно підвищило їхній інтерес до предмета та сприяло розвитку професійних навичок.
Естафету дня підхопила доцент кафедри Лупан Ірина Володимирівна. На п’ятій парі в аудиторії 202 у змішаному форматі була проведена відкрита лекція для студентів груп КН21Б та КН22Б-С ОПП «Комп’ютерні науки» з дисципліни «паралельні та розподілені обчислення» з теми «Хвильові алгоритми». Викладач нагадала студентам загальні проблеми управління процесами, які виникають в розподілених обчисленнях та окреслила місце хвильових алгоритмів. На лекції було детально розглянуто кільцевий, деревний алгоритм та алгоритм луни. Опис супроводжувався анімованими прикладами, які послужили чудовою ілюстрацією складних формалізованих процедур.
27 вересня на другій парі у 106 аудиторії відбулася відкрита лекція доцента кафедри Баранюка Олександра Филимоновича для студентів групи ІСТ23Б (ОПП «Інформаційні системи та технології. Штучний інтелект») з дисципліни «Інформаційні мережі» на тему «Апаратні засоби інформаційних мереж». На лекції розглянуто комутаційні пристрої інформаційних мереж (концентратори, мости, комутатори, маршрутизатори), які дають змогу подолати обмеження однорідних сегментів мережі і будувати складні ієрархічні комп’ютерні мережі. Комутаційні пристрої розглянуто в контексті багаторівневої структури мереж на основі моделі OSI, продемонстровано принцип проходження пакетів даних через пристрої, що працюють на різних рівнях. Матеріал лекції було насичено практичними прикладами і тонкощами налагодження та функціонування мереж, які були прийняті «на озброєння» здобувачами освіти і присутніми на лекції колегами.
1 жовтня на другій парі у 309 аудиторії відбулась відкрита лекція доцента кафедри Абрамової Оксани Віталіївни для груп ТН 22 Б та ТН 23 Б-С. Під час проведення заняття, викладачка успішно застосувала методи проблемного викладу матеріалу та інтеграцію життєвого досвіду студентів для активізації їх пізнавальної діяльності й підвищення мотивації до навчання. Лекція проходила у форматі діалогу, що сприяло більш глибокому розумінню матеріалу, активна інтерактивна мультимедійна презентація доповнила теоретичний виклад, надавши сучасні приклади. Завдяки цьому студенти виявили підвищений інтерес до теми, а лекція досягла своєї мети, забезпечивши обґрунтоване засвоєння нової інформації про технології оздоблення швейних виробів.
Мета кожної відкритої лекції – контроль якості викладацької роботи лектора; обмін досвідом; дружня допомога колег лектору у розкритті недоліків його роботи та їх усунення; пошук можливостей вдосконалення освітнього процесу та фахова і психологічна підтримка студентства. Відкриті лекції сприяють згуртуванню колективу кафедри, створенню концептуальної єдності науково-методичних підходів та дій щодо оптимізації освітнього процесу.
Марафон відкритих осінніх лекцій продовжується!
Інформацію надано кафедрою ІПШІТО