Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Біологи відновлюють та розширюють матеріально-технічну базу

Біологи відновлюють та розширюють матеріально-технічну базу

Переїзд та реформування природничо-географічного факультету у складі факультету математики, природничих наук та технологій зумовили потребу детального перегляду матеріально-технічної бази бувшої кафедри біології та методики її викладання. Найкращі екземпляри були перевезені першочергово, але лишались такі, які по всім нормам мали б бути списаними. Однак деякі з них є унікальними, а сучасні їх аналоги коштують колосальну суму, що в умовах війни робить перспективу їх закупівлі нереальною та недоцільною. Враховуючи це, студенти та викладачі спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) вирішили спробувати відновити, модернізувати і таким чином врятувати частину підготовлених до списання матеріалів.

Так, Боброва М.С., враховуючи дану ситуацію включила певні етапи відновлення біологічних екземплярів в програму комплексної біологічної практики та запропонувала 2 теми відповідних курсових проєктів («Особливості відновлення колекцій вологих препаратів» та «Особливості відновлення колекцій комах»), які із задоволенням та ентузіазмом реалізували студенти-біологи.

Роботу розпочали із колекції комах, частина яких зберігалася ще з моменту створення кафедри біології. Доценко Вікторія, в рамках виконання курсової роботи, дослідила види колекцій комах, особливості та етапи їх створення та разом з науковим керівником модернізували старі ентомологічні стенди, змінили їх дизайн, оснастили підсвіткою. Вікторія відібрала та ідентифікувала вцілілих комах та виготовила 2 експозиції, які урочисто презентувала під час захисту курсових робіт. Ще 2 ентомологічні колекції відновили студенти групи БХ21Б під час комплексної біологічної практики.

Дуже трудомісткою виявилась робота з відновлення колекції вологих препаратів. Потапчук Сабіна, в рамках виконання курсової роботи, вивчила особливості виготовлення, збереження та біореставрації вологих препаратів. Досліджено консервувальні суміші, види герметиків, можливість заміни герметиків радянського зразка на сучасні. Всі препарати, що були підготовлені до списання, переглянуті на можливість реставрації, відібрані найкращі вцілілі екземпляри, які були повністю розгерметизовані, перезалиті формаліном та законсервовані за сучасними вимогами. Загалом вдалося відновити 71 вологий препарат, які доповнили наявну на кафедрі колекцію.

Особливо цікавою та креативною виявилася робота зі створення флораріумів, яку студенти проводили в рамках комплексної біологічної практики. Оскільки флораріум є штучним біогеоценозом, студенти були ознайомлені з екологічною характеристикою компонентів штучного біогеоценозу, етапами його створення та зразками готових штучних біогеоценозів. На основі отриманих знань студенти мали створити свій штучний біогеоценоз заданого екологічного типу. Студенти отримали акваріуми, які переїхали з природничо-географічного факультету, модернізували їх, підключили неймовірну творчість та фантазію і створили 2 чудових флораріуми: один – з рослинами ксерофітами, а інший – з гігрофітами, які урочисто перезентували в останній день практики. Рослини приносили з дому як студенти, так і співробітники кафедри (особлива подяка Дефорж Г.В., яка задонатила більшу частину рослин-ксерофітів). Флораріуми слугують чудовою наочністю на заняттях з ботаніки, екології, фізіології рослин, а також є відмінним елементом декору, що продукує кисень.

Під час проходження комплексної біологічної практики студенти також відновили та модернізували анатомічні макети, значно поповнивши колекцію анатомо-фізіологічних наочностей.

Роботи тривають, у нас ще багато нових цікавих ідей, які ми із задоволенням втілимо в життя! Дякуємо всім, хто нас підтримує та допомагає модернізувати й удосконалювати матеріально-технічно базу кафедри! Чекаємо всіх бажаючих на циклі екскурсій у новому форматі!

Інформацію підготувала Боброва М.С.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись