Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

STEM-МОДЕЛЮВАННЯ ФІЗИЧНИХ ЯВИЩ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИМ ДИСЦИПЛІНАМ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

КУЗЬМЕНКО Ольга Степанівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії Національного авіаційного університету, докторант кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0003-4514-3032

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена особливостям вивчення курсу фізики у вузах технічного профілю в умовах розвитку Концепції STEM-освіти. Важливою дидактичною проблемою є теоретичне обґрунтування та розробка технологій STEMнавчання у вищій школі, і зокрема при вивченні природничо-математичних та інженерних дисциплін. Метою статті є розгляд поняття моделювання та основних засобів STEM-моделювання, що використовуються у навчальному процесі фізики та дисциплін професійного напряму в закладах вищої освіти технічного профілю на засадах STEM-освіти. STEM-моделювання можна виконувати за допомогою спеціальних програм (наприклад, Cinema 4D, Maya, 3ds Max, Blender, LightWave, Modo, КОМПАС, АРМ, Tflex, AutoCAD, ANSYS, Comsol, Simufac, Adams, Nastran). В силу обмеження навчальним планом аудиторних занять доцільно поетапне вивчення програмних продуктів, починаючи з широко застосовуваних у всіх галузях і закінчуючи спеціальними професійними прикладними програмами. Перспективи подальших досліджень полягають розробці методики навчання фізики з використанням інноваційних технологій в умовах розвитку STEM-освіти.

Ключові слова: навчальний процес, фізика, STEM-моделювання, 3-D-моделювання, засоби навчання, інноваційні технології, заклади вищої освіти, технічний напрямок навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ахундов М.Д. О математическом атомизме Демокрита / М.Д. Ахундов // Труды XIIIМеждународного конгресса по истории науки. – Секция III, IV. – М.: Наука, 1974. – С.101-111.

2. Веников В.А. О моделировании / В.А. Веников. – М.: Знание, 1974. – 63 с.

3. Денисов М.А. Компьютерное проектирование. ANSYS.: учебное пос. Министерство образования и науки РФ, Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б.Н. Ельцина. / Денисов М.А. – Екатеринбург, 2014. – C. 77.

4. Калапуша Л.Р. Моделювання у вивченні фізики : монографія / Л.Р. Калапуша. – К.: Рад.шк., 1982. – 160 с.

5. Шелофаст В. Программные продукты компании НТЦ «АПМ» – новые возможности и перспективы/ В. Шелофаст, С. Розинский // САПР и графика. 2015. – № 8 (226). – С. 52-58.

6. Фрей Д. Изучаем AutoCAD® 2007 и AutoCAD® LT 2007 с самого начала. AutoCAD® 2007 и AutoCAD® LT 2007: Практическое руководство / Д. Фрей; [пер. с англ. И.Л. Волкова]. – Москва, 2008. – 688 с.

7. Сomsol. Программный пакет для мультифизического моделирования / URL: https://www.comsol.ru/products.

8. Simufact Forming / URL: http://www.lavteam.org/tags/Simufact.

9. Adams – система виртуального моделирования машин и механизмов / URL: http://rusapr.ru/prod/progs/element.php?ID=835.

10. САПР для машиностроения и промышленного производства / Инженерные расчеты и моделирование технологических процессов / MSC. Nastran / URL: http://www.cad.ru/ru/software/detail.php?ID=3181.

11. Konica Minolta. 3D Scanning Advancements in Medical Science. – 2011 Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/3D_modeling.

12. What is 3D Printing? The definitive guide. - 2017 Режим доступу: https://www.3dhubs.com/what-is-3dprinting.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись