Accessibility Tools

filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Підсумки педагогічної практики: враження й набутий досвід студентів

19 лютого 2025 року на кафедрі германських мов, зарубіжної літератури та методик викладання відбулась конференція, під час якої було підведено підсумки виробничої практики здобувачів освіти 4 курсу, що навчаються за освітніми програмами Середня освіта (Мова і література (англійська та німецька)) та Середня освіта (Мова і література (англійська)).

У роботі конференції взяли участь керівник практики доцент Ольга Долгушева, методисти із педагогічного, психологічного й фахових модулів. Центральне місце на конференції було відведено доповідям студентів, в яких вони висвітлювали різні аспекти проведеної ними навчально-методичної й виховної роботи. Зокрема, Марія Коваленко (Комунальний заклад Ліцей «Мрія») виступила з доповіддю і презентацією «Цифрові інструменти при вивченні творів сучасної дитячої літератури». Здобувачка розкрила дидактичний потенціал онлайн пллатформ на прикладі роботи із твором «Чарлі і шоколадна фабрика» (Р.Дал).

Єлизавета Бабічева (Комунальний заклад «Ліцей імені Тараса Шевченка) окреслила психологічний аспект практики, зосередившись на темі «Сучасний  учень: проблеми, здобутки, перспективи» та запропонувала шляхи розв’язання проблемних питань, з якими зіткнулася впродовж практики стосовно психологічної підтримки учнів.

Доповідь Дар’ї Мельник (Комунальний заклад "Подільська гімназія Кропивницької міської ради") – «ІКТ як інструмент формування іншомовної комунікативної компетентності у процесі навчання англійської мови» – було присвячено ролі англійського мовлення вчителя на уроці іноземної мови та його важливості у залученні учнів до активної взаємодії, яке у поєднання із інформаційно-комунікаційними технологіями має забезпечити необхідну мотивацію, набуття мовних навичок та іншомовних мовленнєвих умінь. 

Тему використання сучасних цифрових засобів навчання продовжила Уляна Мишкіна (Комунальний заклад Ліцей «Максимум») із доповіддю «Гейміфікація як засіб підвищення мотивації учнів на уроках іноземної мови (на прикладі платформи Kahoot)». Здобувачка продемонструвала можливості використання платформи під час навчання англійської та німецької мов й зарубіжної літератури.

Анна Безрученко (Марто-Іванівська гімназія Олександрійської міської ради Кіровоградської області) виступила із доповіддю «Комунікативна спрямованість підручника Дж. Кости: досвід педагогічної практики». Анна розповіла про вдалі педагогічні і методичні рішення, до яких вдавалася, працюючи з цим підручником у 5 класі.

 «Мотивація як важливий чинник формування лексичних та граматичних навичок на початковому етапі вивчення німецької мови у закладах загальної середньої освіти» – тема доповіді Ольги Дорошенко (Комунальний заклад "Ліцей "Центральний"). Здобувачка окреслила психолого-педагогічні й методичні аспекти, що впливають на рівень мотивації учнів основної школи, які вивчають німецьку як другу іноземну мову, та ознайомила колег із досвідом, як працювати з матеріалами підручника німецької мови та інтегрувати до цієї роботи інші засоби навчання й форми навчальної діяльності, знання учнів першої іноземної мови та взаємодії між учнями та вчителем.

Вдалим досвідом використання ігрових прийомів навчання лексики поділилася Ірина Гуровська  (Комунальний заклад «Олександрівський ліцей №2»). Інтерактивні й творчі вправи активізували пізнавальну діяльність учнів, використання ШІ технологій урізноманітнили й осучаснили технології формування іншомовної лексичної компетентності учнів 5-6 класів. Ефективність ігрових прийомів було детально продемонстровано Іриною в мультимедійній презентації.

Ангеліна Божок (Ліцей «Крила України», м.Знам’янка) представила доповідь «Підготовка та реалізація виховного заходу в межах виховного модулю: досвід та результати», в якій висвітлила особливості роботи із учнівським колективом як помічник класного керівника.

На завершення зібрання студенти поділилися враженнями від першого педагогічного досвіду, розказали про окремі труднощі, з якими зіткнулися у навчальній і виховній роботі, та висловили пропозиції щодо удосконалення організації й проведення практики та її змістового наповнення як освітнього компоненту практичної підготовки вчителя іноземних мов і зарубіжної літератури.

Матеріал підготувала Ольга Долгушева

Міжнародний досвід за освітньою програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти «Середня освіта (Англійська й німецька мови та зарубіжна література)»

Навчання за освітньою програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти «Середня освіта (Англійська й німецька мови та зарубіжна література)» надає студентам можливість здобувати міжнародний досвід у галузі освіти.

У листопаді 2025 року я, Літвінчук Дар’я, студентка групи АН-25М, взяла участь у тижневій програмі «Hospitationsprogramm an deutschen Schulen», організованій Goethe-Institut Ukraine. Цей досвід став для мене значно більшим, ніж звичайне стажування.

Міжнародний досвід здобувачів освіти: різдвяні традиції Польщі очима учасниці академічної мобільності

Осіннього семестру 2025–2026 навчального року здобувачки II та III курсів освітньої програми «Середня освіта (Англійська й німецька мови та зарубіжна література)» Софія Балах і Софія Ліннікова вибороли можливість навчатися в польському ЗВО. Під час навчання дівчата опановують академічні дисципліни відповідно до профілю підготовки, знаходять час для творчих і рекреаційних активностей, активно спілкуються зі студентами з різних країн та діляться власним культурним досвідом.

Співпраця заради майбутнього: шлях до свідомого професійного вибору

У межах профорієнтаційної роботи відбулася зустріч доцентки кафедри германських мов, зарубіжної літератури та методик викладання Вечірко О. Л., представників адміністрації коледжу «Альма-матер. Плюс» — Сокуренко О. А. та Павленко О. М. — з директоркою Класичної гімназії м. Кропивницького, стейкхолдером освітньої програми «Середня освіта (Англійська, німецька мови та зарубіжна література)» Репецькою Наталією Анатоліївною.

Академічна мобільність: польсько-український досвід очима студентів

В осінньому семестрі 2025–2026 навчального року здобувачки 2 та 3 курсів освітньої програми «Середня освіта (Англійська й німецька мови та зарубіжна література)» Софія Балах та Софія Ліннікова вибороли можливість навчатися у польському закладі вищої освіти. Студентки успішно опановують академічні дисципліни за профілем підготовки, беруть участь у творчих і рекреаційних активностях, спілкуються зі студентами з різних країн і діляться власним культурним досвідом.