Сумской государственный педагогический университет им. А.С. Макаренко
Сумской государственный университет
Медведовская Оксана, Яценко Валерий
В последнее десятилетие растёт спрос на специалистов в области искусственного интеллекта и облачных технологий, что требует от преподавателей высшей школы не только использования облачных вычислений в обучении, но и внедрения в образовательный процесс специальных дисциплин связанных с изучением облачных вычислений. С другой стороны, большое внимание в методике преподавания в последнее время уделяется развитию нового направления, основанного на использовании когнитивных свойств психики человека, что обусловило рассмотрение авторами вопроса когнитивно-визуального подхода к созданию презентаций с использованием облачных сервисов.
Read more ...
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Марія Чернуха, Сергій Рябець
Розвиток сучасних технологій значно випереджає модернізацію освітньої галузі, яка потребує постійного оновлення та уточнення. У зв’язку з цим, актуальним є впровадження в навчальний процесс нових пристроїв, програмних та програмованих засобів тощо, пов’язаних не тільки з популярними інформаційно-комунікаційними технологіями. Тому, актуальним, на наш погляд, вбачається застосування 3D моделювання в проектній діяльності при навчанні Технологіям. Зрозуміло, що методиці реалізації створення тривимірної комп’ютерної графіки в літературі приділено не достатньо уваги. Проте окремі аспекти висвітлені у працях Бабенка Л. В., Веселовської Г. В., Горобця С. М., Ємець Є. М., Коцюбинського В. Ю., Романюка О. Н., Стеблянко В. Г.[1]. Водночас, науковцями та методистами наголошується на чи не вирішальну важливість підготовки з 3D моделювання в закладах вищої освіти. Проте, така підготовка може розпочинатись вже в школі, де на уроках Технологій навіть пропонується для вивчення модуль «Комп’ютерне моделювання». Отже, метою нашого дослідження було обрано проектування шкільного приладдя як тривимірної моделі за допомогою вільно поширюваного 3D редактора Blender [2]. При цьому використовувались відповідні теоретичні, емпіричні та практичні методи дослідження.
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Нетрибійчук Олександр
Формування інформаційної культури та інформаційно-комунікаційної компетентності учнів є першочерговим завданням сучасної української системи освіти. Стаття 12 Закону України «Про освіту» (від 05.09.2017) наголошує, що метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності [1].
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Болілий Василь, Максименко Андрій, Максименко Яна
Актуальність розробки програмного продукту пов’язана з нинішніми тенденціями ринку продажу та активним впровадженням сучасних технологій в наше життя [1].
Очевидно, що паперові носії продовжують втрачати свою цінність за рахунок наявності сучасних носіїв того самого продукту, який споживач оцінює суб’єктивно. Паперові носії втрачають свою привабливість і не лише тому, що їх форма відповідає стану семи- або восьмирічної давнини, не тому, що носій не набув універсальної форми, а через відсутність подальшого розвитку. Причина полягає в тактильних відчуттях. Навіть у сфері освіти відбувається зміщення у бік електронних підручників. Тому майбутнє паперових носіїв – менше 30% ринку. Решту місця займуть електронні носії, що за певних умов цілком можуть замінити паперові [2, 3].
УДК [373.5.091.33:004.4]:53
Мисліцька Наталія Анатоліївна
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики та методики навчання фізики, астрономії
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
ORCID: 0000-0002-1806-4737
Семенюк Дарина Сергіївна
здобувач ступеня вищої освіти бакалавра
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
ORCID: 0000-0002-1304-4336
Колесникова Оксана Анатоліївна
здобувач ступеня вищої освіти доктора філософії
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, ORCID: 0000-0002-1302-7339
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Стрімка еволюція технологій визначає майбутній розвиток системи освіти. Технологічність освіти стає все більш витребуваною, оскільки накопичення знань і фактичного матеріалу не є першочерговим завданням сучасного освітнього процесу. Результати навчання видаються нам не просто накопиченням певного масиву знань, але появою в учнів нових якостей, головними серед яких є здатність до усвідомлених дій, спрямованих на створення нових знань. Таким чином, технології навчання повинні мати в своєму інструментарії методи навчання, спрямовані на вироблення в учнів певних способів діяльності, що дозволятимуть їм приймати виважені рішення, критично оцінювати і аналізувати отриману інформацію, придумувати різні способи розв’язання завдань на основі спільних рішень в групі, брати участь в дискусії для вироблення спільних узагальнень. Разом зі змінами в нашому повсякденному житті змінюються підходи та технології до навчання. З настанням ери бездротового Інтернету та планшетів, а також з постійним зростанням кількості цифрових навчальних матеріалів у різних сферах освіти все більшого поширення набуває технологія мобільного навчання , в тому числі за допомогою спеціального програмного забезпечення.