Приходько Тетяна Володимирівна
(студентка 3 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – викладач Н. М. Андросова
Анотація. У статті йдеться про важливість набуття загальнокультурної компетенції як основи формування культури почуттів, збагачення емоційно-естетичного досвіду, розвиток універсальних якостей творчої особистості.
Ключові слова: компетентності, культура, творчість, музика, дитина.
Постановка проблеми. Важливими компетенціями загальнокультурної компетентності є низка мовних умінь, здатність до творчої діяльності, розвиток і формування їх в учнів. Тому для вивчення цієї проблеми ми звертаємося до багатої педагогічної спадщини Василя Олександровича Сухомлинського.
Read more ...
Нікуліна Анна
(студентка 7 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник: канд. пед. наук, доцент І. Г. Баранюк
Анотація. У статті розглядається актуальна проблема вдосконалення пізнавальної діяльності молодших школярів на основі педагогічних ідей В. О. Сухомлинського. Творча спадщина педагога ХХ століття втілюється в сучасному освітньому процесі, зокрема на основі проектних технологій в початковій школі.
Ключові слова: пізнавальна діяльність, початкова освіта, ідеї В. О. Сухомлинського, проектні технології
Пізнавальна діяльність – це ключова потреба людини, яка прагне розвиватися інтелектуально та духовно, оскільки процес пізнання світу відображає предметні реалії й абстракті відчуття, викликані візуальними образами та дотичними об'єктами. Сучасний учень як активний учасник навчально-виховного процесу повинен знаходитися в умовах, що сприяють пізнавальній діяльності активної форми – самостійність етапних досліджень, когнітивне мислення, мотивація результатів пізнавальної діяльності.
Ірина Апілат
(магістранта 2 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник: канд. пед. наук, доцент І. Г. Баранюк
Анотація. У статті розкрито особливості використання гри з метою розвитку розумових здібностей дітей молодшого шкільного віку; розглянуто деякі погляди В. О. Сухомлинського на використання гри в навчально-виховному процесі.
Ключові слова: розумовий розвиток, дидактична гра, вплив гри на розвиток розумових здібностей, навчальна гра.
Постановка проблеми. Найважливіше завдання сучасної освіти полягає у формуванні особистості, яка має високий рівень розумового розвитку, здатна ефективно засвоювати знання і застосовувати їх на практиці. У період активних перетворень у педагогіці, пошуку шляхів гуманізації виховно-освітньої роботи з дітьми та побудови нових моделей взаємодії дорослого і дитини, увагу вчених і практиків звернено до ігрової діяльності. Дослідження вітчизняних психологів (Леонтьєва А. Н., Ельконіна Д. Б.) показали, що розвиток дитини відбувається у всіх видах діяльності, але, перш за все, у грі.
Ольга Щекодіна
(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – д-р пед. наук, професор О. М. Ткаченко
Анотація. У статті проаналізовано погляди В. О. Сухомлинського на різні аспекти проблеми формування творчої особистості молодшого школяра, висвітлено стан розв’язання цієї проблеми у практиці Павлиської школи.
Ключові слова: творчість, творча особистість, формування творчої особистості, досвід В. О. Сухомлинського у формуванні творчої особистості молодшого школяра.
Постановка проблеми. Забезпечення формування творчої особистості – найважливіше завдання всіх світових освітніх систем. Формування креативності в учнів є важливим тому, що людина, яка вміє творчо мислити, у нестандартних ситуаціях завжди знайде вихід, успішно адаптується в житті, що набуває особливої цінності в умовах динамічного суспільства. Не випадково надання кожній людині можливості використання свого творчого потенціалу є одним із пріоритетних завдань як загальноосвітніх, так і позашкільних закладів.
Євгенія Якобенко
(студентка 6 курсу факультету педагогіки та психології)
Сумський державний педагогічний
університет імені А. С. Макаренка,
м. Суми
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент Л.В. Пушкар
Анотація. У статті розглядається сутність поняття «музичне виховання», подано аналіз поглядів, ідей В.О. Сухомлинського на музичне виховання особистості.
Ключові слова: музичне виховання, дошкільник, гармонійний розвиток, творчість.
У Національній доктрині розвитку освіти визначено основну мету державної політики щодо розвитку освіти, яка полягає у створенні умов для виховання дошкільників та їх творчої самореалізації. Процес модернізації системи дошкільної освіти передбачає розв’язання стратегічного завдання – створення розвивальних умов для відповідального самовизначення особистості, яка зростає, її реалізації в різних формах активності, позиції «Я у Світі» як системи ціннісних ставлень до природи, культури, людей, власного «Я». У цьому аспекті особливого значення набуває проблема самовираження дитини, розвитку її творчості в різних видах діяльності, в музичній у тому числі.