Accessibility Tools

filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Фестивальна медіаосвітня хвиля

3 та 4 лютого у ЦДПУ ім. В. Винниченка відбувся “Онлайн Feel Fest: Фестиваль літератури, мистецтва та медіа-2021”. Цьогоріч через карантинні обмеження всі заходи проводилися онлайн. Але це не завадило всім учасникам відвідати майстер-класи та пізнавальні бранчі із запрошеними гостями.

Формат онлайн-фестивалю – інтерактивні віртуальні локації, які можна було відвідувати у прямому ефірі або переглянути у зручний для себе час в записі, долучатися до zoom-зустрічей та мати нагоду віртуального спілкування зі спікерами. Дякуємо нашим фантастичним і творчим випускникам Артем Луценко та Ольга Луценко, які погодилися стати обличчям фесту.

3 result

У перший день фестивалю сім спікерів ділилися з учасниками своїм досвідом у сфері медіаосвіти, журналістики, блогінгу та мистецтва. 

Медіазнавчиня та викладачка кафедри української мови Ольга Кирилюк на онлайн-лекції “Ліки від фейків” розповіла учасникам фестивалю, наскільки обережними потрібно бути з фейками та як правильно використовувати ті чи інші вирази. Маніпулятори часто використовують узагальнення («та всі це знають», «та це вже відомий факт» тощо). Відео:https://www.youtube.com/watch?v=PAdRYHp_bes

6 result

Усі бажаючі у прямому ефірі могли поставити свої питання продюсерці філії “Суспільного Кропивницький” Олені Кваші та дізнатися більше про діяльність Суспільного мовника, зокрема про можливість співпраці з громадами. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=ONdb080jzsY&t=2802s

4 result

Онлайн-бранч з медійниками розпочався з бесіди про відкриті дані та їх важливість для громад. “Найкрутіша річ, якою я пишаюся останні роки, – це рейтинги. Відкриті дані вивели Україну вперед і ми сьогодні в деяких рейтингах займаємо позиції в перших десятках по розвитку нашої країни, по нарощуванню прозорості. У  кінці 2020 року Україна вперше потрапила в європейський рейтинг відкритих даних «Open Data Maturity Report», він оцінює лише країни Європейського Союзу”, - розповіла Світлана Дубина-Литвиненко, тренерка з відкритих даних у TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах, журналістка, експертка з ефективних комунікацій. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=dzTU8MVqmEk

Про журналістику рішень нашого міста учасники фестивалю могли почути від Анастасії Зубової, журналістки-фрілансерки, яка поділилася історіями зі свого професійного життя:  “Резонансні матеріали мають свій вплив. Чим більш ґрунтовний у журналіста фактаж, хороша доказова база, тим більше чиновники будуть мати клопоту, багато чого доведеться пояснювати”. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=lgdFOsZETZo&t=6s

Максим Несвітайлов, автор проєкту НЕ TV  говорив на онлайн-бранчі про те, як створити блогерський проєкт та на які стандарти журналістики орієнтуватися: “Найкращі стандарти - це ті, які ви випрацьовуєте самі для себе, за які вам не соромно”. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=TlT_K2Hb7zM

Про силу громадської та медійної ревізії розповів Олексій Хмара, автор проєкту  Revizorro. Варта якості. Він розказав про сам проєкт “Revizorro. Варта якості” та про такі кампанії, як “Мер, залатай яму” та “Мер, зроби тротуар”.  За словами спікера, не треба бути олігархом, щоб мати свій телеканал, достатньо хоча б сторінки у соціальних мережах. Медійність означає, що ми активно користуємось соціальними мережами, контентом, його розповсюдженням й управлінням суспільними  емоціями. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=bv0sDAh-fxQ&t=360s

Окрім цього, учасники фестивалю змогли отримати практичні навички у StopMotion відео. За словами Ольги Луценко, найголовніше для цього жанру відео – визначитися з ідеєю, щоб розуміти, що буде в кадрі, та прописати чіткий сценарій. По закінченню фестивалю спікери Ольга та Артем Луценко презентували ідею подібного відео, яку придумали учасники фестивалю. Вони запропонували візуалізувати вже впізнаваний бренд проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність": хлопчик та дівчинка під парасолькою медіаграмотності та медіазахисту стали героями мультиплікації та вчергове нагадають про важливість подбати про свою інфогігієну.  Відео: https://www.youtube.com/watch?v=7VBWEpD4Ba4

5 result

На другий день фестивалю учасники могли надихнутися мотиваційно-освітніми скетчами. Викладачі кафедри журналістики ЦДПУ ім.В.Винниченка Наталя Фенько, Ірина Ткаченко, Роман Базака, Дмитро Шульга та представники Агенції сталого розвитку "Хмарочос" поділилися власними секретами та досвідом у різних сферах комунікації.

Загалом на учасників чекали мотиваційно-освітні скетчі про сторітелінг, про те, як завдяки кіно робити молодь медіаосвітньою, про креативні медіаосвітні активності у громаді, про дружній піар громадських ініціатив та проєктів, про мову ворожнечі як маніпулятивну технологію медіа, про те, чи була “жовта преса” у Єлисаветграді, про мистецькі проєкти та про візуальні нотатки. 

Усі відео із зустрічей та майтер-класів можна переглянути на сторінці фестивалю.

“Feel Fest” започаткований на факультеті філології та журналістики спільно з Агенцією сталого розвитку “Хмарочос“, цьогоріч відбувся вчетверте.

Уперше фестиваль доповнює масштабний медіаосвітній проєкт “МедіаРеВізія”, що став можливим завдяки проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.