filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Конструктивна зустріч зі стейкголдером на кафедрі української мови та журналістики

18 січня 2022 року в рамках засідання кафедри української мови та журналістики відбулася зустріч зі стейкголдером – Тетяною Валеріївною Мусянович – учителем української мови та літератури комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання № 25 «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», тренером Нової української школи.

Викладачі кафедри, серед яких доцент Ольга Іванівна Крижанівська, висловили цікаві й креативні думки, розглядаючи питання про врахування вимог і завдань Нової української школи в освітньо-професійних програмах Середня освіта (Українська мова і література та Мова і література (англійська), Середня освіта (Українська мова і література) та Психологія (практична психологія).

З 9 ключових компонентів «Формули Нової української школи» 3 передбачають підготовку якісно нового вчителя:

  • Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.
  • Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  • Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

Зазначені освітньо-професійні програми віддзеркалюють такі зміни освітньої парадигми. Учитель сам повинен мати такі професійні компетентності, які б формували комунікативну свободу майбутніх громадян: він має використовувати найновіші досягнення сучасної науки, демонструвати сформовану мовну й мовленнєву компетенції в процесі фахової та міжособистісної комунікації, володіти різними засобами мовної поведінки в різних комунікативних контекстах, використовувати когнітивно-дискурсивні вміння, спрямовані на сприйняття й породження зв’язних монологічних і діалогічних текстів, володіти методикою розвитку зв’язного мовлення учнів у процесі говоріння й підготовки творчих робіт, використовувати сучасні підходи (особистісно орієнтований, діяльнісний, компетентнісний) до викладання української мови та літератури на підставі передового українського й міжнародного досвіду, доцільно застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання тощо. Крім того, педагог повинен не лише вчити української мови та літератури, а й формувати національну свідомість, світогляд учнів, їхню мораль, впливати на ціннісні орієнтації молоді в сучасному полікультурному суспільстві.

Наша гостя, тренер НУШ Тетяна Валеріївна Мусянович, за допомогою мультимедійної презентації поділилася власним досвідом викладання в пілотних класах за модельною навчальною програмою «Українська мова. 5–6 класи», порівняла погляди методистів Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіної, О. В. Заболотного, В. В. Заболотного та інших, відповіла на запитання членів кафедри. Приємно, що Тетяна Валеріївна – колишня студентка нашого факультету, для якої одним із найулюбленіших розділів української мови є фонетика, як і для мене.

Навесні в рамках методичної ради кафедри запланували провести зустріч із нашим давнім другом Оленою Миколаївною Горошкіною – доктором педагогічних наук, професором, головним науковим співробітником Інституту педагогіки НАПН, співавтором модельної програми та підручника з української мови (Всеукраїнський проєкт «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти»).

Професор, в. о. завідувача кафедри української мови

та журналістики С. Л. Ковтюх