filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

ЦДПУ ім. В. Винниченка та Педагогічний коледж Державного університету штату Джорджія: містки співпраці

Студенти 4 курсу (група АН18Б) та студенти магістратури (група АН21М) спеціальності «Мова та література (англійська)» факультету української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій розпочали низку зустрічей зі своїми колегами-однолітками із Педагогічного коледжу Державного університету штату Джорджія, США.

GCSU 2   cuspu

Така можливість з’явилася завдяки ініціативі доцентів кафедри германських мов та методик їхнього навчання О.В. Долгушевої та Т.В. Кібальнікової та доцента Педагогічного коледжу Державного університету штату Джорджія, випускниці нашого університету Ользі Особовій (Faculty and Staff Directory - Department of Teacher Education | Georgia College & State University (gcsu.edu)), яка завдяки знанням, отриманим у стінах ЦДПУ, отримала ступінь магістра освіти, а згодом і ступінь доктора філософії (PhD) в Purdue University, штат Індіана.

Студенти Педагогічного коледжу навчаються за програмою Early Childhood Education і після закінчення навчання отримають ступінь бакалавра.

Для зустрічі було обрано формат онлайн-конференції на платформі Zoom.

f1

Під час першої зустрічі 13 вересня після презентації відомостей про обидва навчальні заклади студенти мали можливість безпосередньо поспілкуватися один з одним у невеличких групах, до складу яких входили представники обох країн. Саме це і було цікавинкою зустрічі, адже спілкування з носіями мови з питань, що цікавлять молодь усього світу, стало гарною нагодою для українських студентів удосконалити навички мовлення, подолати бар’єр невпевненості й отримати купу позитивних емоцій та вражень.

f2

Другу сесію, 18 жовтня, було присвячено спілкуванню на більш академічні теми. Американські майбутні педагоги працюють над проєктом з питань надлишкової ваги серед школярів. Студенти нашого ЗВО опановують тему «Вища освіта в англомовних країнах». Тому і перелік питань для обговорення був узгоджений в межах зазначених тем. Зокрема, американських студентів цікавили гастрономічні звички українських школярів, а саме: чи харчуються вони у шкільних їдальнях, чи приносять їжу з дому, що саме міститься у ланч-боксах, чи розміщуються в стінах шкіл автомати з продажу морозива та інших продуктів, чи забезпечені шкільним харчуванням діти із сімей з низьким соціальним статусом, як багато часу українські школярі приділяють фізичній активності, чи полюбляють вони здорову їжу тощо. За результатами отриманих відповідей студенти виконують проєкт Obesity in School Project з акцентом на соціокультурний компонент, проводячи паралелі між США та Україною.

f3 

Студенти ЦДПУ цікавилися навчанням та повсякденним життям однолітків у Сполучених Штатах. Приміром, в центрі уваги під час онлайн бесіди були питання щодо тематики есе, які абітурієнти пишуть під час вступу до американських коледжів, функціонування сестринств і братств (sororities and fraternities) та студентських організацій, що позначаються грецькими літерами (Greek letter organizations), системи оцінювання, підготовки до занять та іспитів, принципів обрання курсів за вибором, вивчення іноземних мов в коледжах, обсяг домашніх завдань, проведення педагогічної практики тощо.

Останній пункт викликав у студентів нашого навчального закладу особливу зацікавленість. Їхні американські колеги 2-3 дні у тиждень на постійній основі відвідують школи, де спостерігають за заняттями, проводять уроки, виконують доручення вчителів тощо. Зворотній зв’язок із студентами після закінчення Zoom-сесій засвідчив, що такого цінного практичного досвіду та систематичного зв’язку із виробництвом нашим майбутнім вчителям англійської мови вкрай бракує.

f4 

Відзначимо, що безпосередня розмова зі студентами педагогічного коледжу надала можливість їхнім українським колегам зануритися у реалії студентського життя США, адже не заангажована інформація, отримана з перших вуст, без будь-яких посередників, розширює кругозір студентської молоді, демонструє «живу» мову, підвищує рівень соціокультурної обізнаності і наповнює спілкування справжніми емоціями.

Доценти кафедри германських мов
та методик їхнього навчання
О.В.Долгушева та Т.В.Кібальнікова