Гостьові уроки – ефективний метод профорієнтації
Співпраця кафедри української філології та журналістики із закладам середньої освіти характеризується системністю, адже ми готуємо здобувачів спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література). Для нас надзвичайно цінною є думка вчителів-стейголдерів: вони разом з групами забезпечення формують зміст освітньо-професійних програм рівня бакалавра і магістра. Але не менш важливою для укладання ОПП та їхньої реалізації є співпраця з абітурієнтами, які теж можуть виступати в ролі стейкголдерів.
На нашу думку, гостьові уроки як один зі способів профорієнтаційної діяльності є надзвичайно важливим способом взаємодії між кафедрою та школою, між викладачами та майбутніми абітурієнтами. Школярам вони дають можливість краще усвідомити перспективи майбутньої професії, зрозуміти напрями роботи кафедри, переконатися у високому професіоналізмі викладачів, опанувати нові, подекуди відмінні від звичних форм навчальної діяльності учнів, здобути нові знання. З іншого боку, тісна співпраця з учнями дає змогу викладачам краще зрозуміти вимоги, які ставлять абітурієнти до ЗВО та випускової кафедри, усвідомити очікування майбутніх студентів, конкретними діями мотивувати їх до вибору спеціальності 014. Середня освіта.
12 листопада доцентка кафедри української філології та журналістики Тетяна Нестеренко провела гостьовий урок з учнями 10 класу КЗ "Центральноукраїнський науковий лiцей-iнтернат Кiровоградської облради" на тему «Лексична норма. найпоширеніші лексичні помилки: як їх розпізнати й виправити?» Разом з учнями тренувалися ідентифікувати порушення лексичних норм у тексті, створювали своєрідний рейтинг помилок – «антирейтинг», – шукали способи уникнути прикрих недоглядів, редагували речення.
Також говорили про місію вчителя-філолога, освітні програми спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), особливості підготовки до вступу, традиції Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка.
Готовність до співпраця, допитливість, мотивація до знань – ось як можна схарактеризувати атмосферу, яка панувала на уроці. Сподіваємося, що здобуті компетентності сприятимуть удосконаленню культури мовлення ліцеїстів.
Зустріч з ліцеїстами відбулася завдяки сприянню дирекції КЗ "Центральноукраїнський науковий лiцей-iнтернат Кiровоградської облради" та особистій участі вчительки української мови, вчителя-методиста Вікторії Павленко, яка входить до групи розробників ОПП «Середня освіта (Українська мова і література та Англійська мова і зарубіжна література)» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Інформацію підготувала Тетяна Нестеренко, гарант ОПП «Середня освіта (Українська мова і література та Англійська мова і зарубіжна література» другого (магістерського) рівня вищої освіти