О. М. Білоус: візит до США за грантом IREX
Шановні колеги! Дорогі студенти!
З 28 вересня по 20 листопада 2009 року я перебував на стажуванні у США за Грантом від організації IREX (Рада міжнародних досліджень та наукових обмінів).
Програма, за якою я подавав заяву на участь у конкурсі, називалася «Підтримка університетського адміністрування», а основним спонсором цієї програми виступив всесвітньо відомий Нью-Йоркський Фонд імені Карнегі.
IREX було засновано у 1968 році задля співпраці в галузі освіти і науки між США, Радянським Союзом та країнами Східної Європи. За останні 40 років плідної роботи співробітники IREX зробили вагомий внесок в розбудову та зміцнення громадських організацій і взаєморозуміння в усьому світі. Нині IREX втілює в життя понад 70 проектів у більш ніж 100-а країнах світу. Це й покращення освіти, і підвищення кваліфікації учителів та викладачів ВНЗ, надання допомоги школам у технічному устаткуванні, залучення до співпраці університетських учених, надання стипендій для наукових досліджень, сприяння демократизації засобів масової інформації та підвищення рівня розвитку громадянського суспільства у світі.
Тож, головними темами програми «Підтримка університетського адміністрування» були: дослідження принципів кадрового добору у ВНЗ США; наукова та дослідницька робота ВНЗ США; спонсорська допомога у ВНЗ США; навчання іноземних студентів у ВНЗ США; розвиток академічних програм у ВНЗ США; вступна кампанія у ВНЗ США.
Тема моєї дослідницької роботи (Case Study) – «Вступ до вищих навчальних закладів США: служби й підрозділи з прийому абітурієнтів та їхні заходи щодо успішної реалізації набору потенційних студентів /на прикладі вступної кампанії в Монтклерському державному університеті штату Нью Джерсі, США/».
Перебування в США розпочалося 29 вересня 2009 року із п’ятиденної навчально-методичної програми, яку для переможців програми проводила Рада міжнародних досліджень та наукових обмінів у своєму офісі у Вашингтоні. Це були лекції з питань освіти в США, зустрічі з представниками Міністерства освіти США, з провідними професорами Вашингтонського університету, різноманітні практичні семінари, і, звичайно ж, цікаві екскурсії Вашингтоном та його музеями.
У програмі «Підтримки університетського адміністрування» брали участь дев’ять переможців (за оцінкою відбіркової комісії IREX/США) із п’яти держав пострадянського простору.
Після п’ятиденного навчання в IREX/Вашингтон усі дев’ять учасників направилися в університет, який був обраний IREX для кожного окремо з метою проведення дослідження на місці. Тож, із 3-го жовтня до 16-го листопада я перебував у Монтклерському державному університеті (МДУ), де зустрівся з керівниками та представниками всіх служб, пов’язаних зі вступною кампанією МДУ, відвідав заходи, які проводили ці служби у межах вступної кампанії, побував на багатьох засіданнях робочих груп цих служб, відвідав понад 30 лекційних та практичних занять з лінгвокраїнознавства США, сучасної літератури США, менеджменту, з німецької мови, побував на ярмарку коледжів штату Нью-Джерсі у двох середніх школах (High school) міста Монтклера, був учасником трьох міжнародних конференцій із питань освіти університетів Нью-Йорка, Бостона та Монтклера.
Із 17-го до 18-го листопада 2009 року у Вашингтонському офісі IREX кожен учасник програми публічно захищав свою дослідницьку роботу (CASE STUDY) перед представницькою атестаційною комісією. Усі учасники успішно захистили свої роботи й отримали сертифікат про підвищення кваліфікації.
Шановні колеги! Дорогі студенти!
Для отримання більш детальної інформації щодо вступної кампанії та
навчання в Монтклерському державному університеті, штат Нью-Джерсі/США,
запрошую Вас ознайомитися із моєю дослідницькою роботою (Case Study).
З повагою
О.М.Білоус,
декан факультету іноземних мов КДПУ ім. В.Винниченка,
кандидат філологічних наук, доцент кафедри перекладу
та загального мовознавства
Загальні відомості про Монтклерський державний університет /МДУ/ (Montclair State University /MSU/):
другий у штаті Нью-Джерсі університет за кількістю студентів,
територією та освітянським значенням. У 2009 році загальна кількість
студентів складала 13,725 з них магістрів – 3,750.
Територія: 24,7 гектарів, на якій розташоване студентське
містечко (campus) із 60-ма будівлями (навчальні корпуси, більше десяти
відкритих спортивних споруд, льодовий палац, реабілітаційний центр,
студентські гуртожитки (від кімнат для чотирьох осіб до кімнат
готельного типу – для однієї особи), театр, місця для паркування авто,
залізничний вокзал тощо. Університет розташований за 32 км від
Нью-Йорка.
Кількість викладачів: 469 професорів (17 студентів на 1 професора).
Профільні дисципліни: управління бізнесом, вивчення проблем сім’ї та дитини, психологія, біологія, англійська мова.
Рівні підготовки: бакалаврат, магістратура та докторантура з охорони навколишнього середовища.
Плата за навчання: студенти, які проживають у штаті Нью-Джерсі,
платять 9,800 дол., мешканці інших штатів – 17,800 дол. на рік.
Проживання та харчування в середньому складає додатково 10.000 дол. на
рік.
Разом з тим, близько 67% студентів денної форми навчання одержують
фінансову підтримку від штату Нью-Джерсі та приватних фондів.
МДУ має 6,8 млн. дол. грантової підтримки від приватного сектору та
федеральних агенцій для втілення ряду освітянських програм, як-от: -
набір та освіта вчителів математики та природничих наук і їхнє
дистанційне навчання; - програма прерогативи вступу для 5-ти північних
районів штату Нью-Джерсі, де проживають малозабезпечені сім’ї, переважно
афро-американського походження.
Основні відмінності вступної кампанії в МДУ та КДПУ імені Володимира Винниченка:
1) в МДУ проблемами прийому абітурієнтів опікуються два структурних
підрозділи: деканат із питань розвитку та життя студентів на кампусі та
деканат з академічних (навчально-методичних) питань.
1-й підрозділ складається з 5-ти офісів, якими керує віце-президент з
питань Розвитку та життя студентів на кампусі: 1) офіс із питань
зарахування абітурієнтів та їхньої академічної діяльності; 2) центр
навчання та консультації абітурієнтів зі стажем роботи й досвідом служби
в армії; ¬3) фонд освітянських послуг для студентів із низьким рівнем
знань (літні школи); 4) приймальна комісія; 5) служба фінансової
допомоги абітурієнтам, які мають високі показники в шкільному навчанні,
але низький рівень доходів.
2-й
підрозділ структурується з 4-ох офісів, якими керує проректор з
академічних питань: 1) міжнародний освітянський центр, який займається
рекрутуванням міжнародних студентів; 2) офіс заступника проректора з
академічних питань; 3) офіс літньої сесії та спеціальних програм, які
надають освітянські послуги для тих, хто хоче навчатися влітку; 4) офіс
університетських відзнак, який надає обдарованим студентам стипендії або
інші привілеї, наприклад, безкоштовні додаткові курси у провідних
викладачів.
2) Для зарахування абітурієнти повинні мати: 1) сертифікат про
закінчення середньої школи, який має включати щонайменше 16 предметів;
2) закінчені навчальні курси з низки предметів (4 курси англійської
мови; 2 курси іноземної мови; 2 курси американської історії; 3 курси
математики; 3 курси за вибором (англійська, суспільні науки, природничі
науки, математика або іноземна мова); СЕЙТІ (тест з академічної
підготовки, що включає англійську мову на високому рівні, математику та
предмет спеціалізації)). У МДУ немає мінімальних вимог до знань
вступників (для 25% студентів середній бал складає 1100).
Серед вступників виокремлюються такі категорії: близько третини тих,
хто перевівся з інших коледжів; заочники, ті, хто навчається увечері
або у вихідні; студенти з інших країн (7%); студенти з досвідом роботи
або служби в армії.
Серед перспективних видів діяльності з набору студентів МДУ є такі: фейсбук (або пошук випускників, які розповідають про навчання в університеті – все це розміщується на веб-сторінці під рубрикою «Відвідайте нас»); форми інтерактивного спілкування Інтернетом з абітурієнтами (Flickr, Twitter, MySpace); On-line відео (інформація про університет – кожен коледж, кожну навчальну програму, надану викладачами, студентами, випускниками).