Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПОНЯТТЯ ЗАСТРАХОВАНОЇ ОСОБИ У ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВОМУ ДЕРЖАВНОМУ СОЦІАЛЬНОМУ СТРАХУВАННІ ВІД НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ

УДК 349.3:331.46

Соловйов Олексій Володимирович,
кандидат юридичних наук, асистент кафедри трудового права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
e-mail: [email protected]
https://orcid.org/0000-0002-8589-3041

Анотація

У статті проаналізовано законодавче визначення застрахованої особи та зроблено висновок, що зазначене визначення передбачає дві умови, необхідні для того, щоб особа могла бути визнана застрахованою: приналежність до кола осіб, які відповідно до законодавства визнаються як застраховані та факт оплати страхових внесків. Дослідження окремих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» дало змогу автору зробити висновок, що зазначена сукупність умов вступає в протиріччя з деякими іншими статями цього Закону і на підставі цього було запропоновано власне визначення застрахованої особи в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Детально розглянуто передбачене згаданим Законом коло застрахованих осіб та була зроблена пропозиція розширити це коло, доповнивши його деякими категоріями працівників.

Ключові слова: застрахований, соціальне страхування, нещасний випадок, професійне захворювання, страховий внесок, єдиний соціальний внесок.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування : Закон України від 23 вересня 1999 р. № 1105-ХIV. Урядовий кур’єр: Орієнтир. № 45.
  2. Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування : Закон України від 8 липня 2010 р. № 2464-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17
  3. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій : Закон України від 3 жовтня 2017 р. № 2148-VIII. Відомості Верховної Ради. № 40–41. Ст. 383.
  4. Цивільний кодекс України : Закон України від 16 січня 2003 р. № 435-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15
  5. Про затвердження національних стандартів України, державних класифікаторів України, національних змін до міждержавних стандартів, внесення зміни до наказу Держспоживстандарту України від 31 березня 2004 р. № 59 та скасування нормативних документів : Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 № 97. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/ v0097609-04
  6. Статус фізичної особи - підприємця: проблеми застосування законодавства : Роз’яснення Мін’юсту України від 14 січня 2011 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0012323-11
  7. Господарський кодекс України : Закон України від 16 січня 2003 р. № 436-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15
  8. Податковий кодекс України : Закон України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VI. Відомості Верховної Ради України. № 13/14. Ст. 112.
  9. Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів : Наказ Міністерства фінансів України від 9 грудня 2011 р. №1588. Офіційний вісник України. 2012. № 1.
  10. Про фермерське господарство : Закон України від 19 червня 2003 р. № 973-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/973-15
  11. Кодекс законів про працю України : Закон від 10 грудня 1971 р. № 322-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08
  12. Єрьоменко В. В. Підстави виникнення індивідуальних трудових відносин з членами фермерських господарств й інших сільських господарств та кооперативів. Право та інновації. № 2(18) С. 46–54.
  13. Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII. Офіційний вісник України. 2017. № 78.
  14. Про вищу освіту : Закон України від 1 липня 2014 р. № 1556-VII. Офіційний вісник України. 2014. № 63.
  15. Кримінальний кодекс України : Закон України від 5 квітня 2001 р. № 2341-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14
  16. Кримінально-виконавчий кодекс України : Закон України від 11 липня 2003 р. № 1129-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1129-15
  17. Панов М. І. Вибрані наукові праці з проблем правознавства. Київ : Ін Юре, 2010. 812 с.
  18. Про затвердження Правил внутрішнього розпорядку установ виконання покарань : наказ М-ва юстиції України від 28 серпня 2018 р. № 2823/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1010-18
  19. Про затвердження Інструкції про порядок виконання покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, та здійснення контролю щодо осіб, засуджених до таких покарань : Наказ Державного департаменту України з питань виконання покарань, Міністерства внутрішніх справ України від 19 грудня 2003 р. № 270/1560. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/z0016-04
  20. Про особисте селянське господарство : Закон України від 15 травня 2003 р. №742-ІV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/742-15
  21. Про зайнятість населення : Закон України від 05 липня 2012 р. № 5067-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5067-17
  22. Соловйов О. В. Об’єкт загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Теоретичні та практичні проблеми реалізації прав людини у сфері праці і соціального забезпечення : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 8–9 жовт. 2010 р.). Харків : Кроссроуд, 2010. С. 526–531.

ГЕНЕЗИС ПОНЯТТЯ «КОСМЕТОЛОГІЧНІ ПОСЛУГИ» В УКРАЇНІ ТА СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ

УДК 342.95

Садовенко Артем Іванович,
Заступник начальника першого оперативного відділу
оперативного управління Головного управління ДФС у Запорізькій області
[email protected]
https://orcid.org/0000-0001-7965-8320

Анотація

У статті досліджено основні положення законодавчого регулювання сфери ринку косметологічних послуг США (на прикладі штатів Пенсільванія, Вашингтон, Техас та Арканзас), а також, спираючись на науково-теоретичні положення щодо косметологічних послуг, проаналізовано схожу нормативно правову базу в Україні. В результаті чого зроблено такі висновки. По-перше, в США нормативна регламентація ринку косметологічних послуг і закріплення його основних понять відбулось у 1933 році. Водночас в Україні перший нормативно-правовий акт, що започаткував функціонування ринку косметологічних послуг було прийнято в 1982 році, тобто на 59 років пізніше. По-друге, в США основні правові акти у сфері косметології систематично удосконалюються (доповнюються новими косметологічними послугами та спеціальностями, змінюються умови ліцензування косметологічної діяльності). В Україні залишається чинним «морально застарілий» підзаконний нормативно-правовий акт, який містить неактуальний перелік косметологічних послуг і фахівців, котрі мають право їх надавати. По-третє, відсутність у законодавстві України базової законодавчої термінології ринку косметологічних послуг, їх переліку та визначення суб’єктів надання цих послуг, призводить до помилкового ототожнення косметологічних і медичних послуг, ускладнює доведення в судовому порядку фактів отримання неякісних косметологічних послуг споживачами, є небезпечним для життя та здоров’я населення, а також порушує низку конституційних прав громадян.
По-четверте, в США косметологію визначено як сукупність послуг щодо проведення різного роду та виду маніпуляцій із волоссям (включаючи виготовлення та догляд за перуками), нігтями, обличчям і шкірою тіла людини. Як правило ці поняття включають так звані хірургічно-косметологічні послуги, які передбачають пошкодження будь-яким способом шкірного покрову людини та здійснюються з метою удосконалення зовнішності, без наявності для цього будь-яких медичних показників. По-п’яте, існує об’єктивна необхідність удосконалення національного законодавства у сфері косметології, а саме: закріплення легальних визначень понять «косметологічна діяльність», «косметологічна послуга», «суб’єкт надання косметологічної послуги» тощо; визначення видів та/або переліку косметологічних послуг; встановлення системи суб’єктів
надання косметологічних послуг; закріплення умов і порядку надання косметологічних послуг.

Ключові слова: косметологія, косметологічні послуги, косметичні послуги, види косметологічних послуг, суб’єкт
надання косметологічних послуг.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. У столичному салоні краси спотворили тележурналістку (23.01.2014). Веб-сайт ТОВ «Телестудія» (телеканал НТН). URL: https://ntn.ua/uk/video/news/2014/01/23/13375 (дата звернення: 18.11.2019).
  2. Конституція України: Закон України від 28.06.1996. № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  3. Берзіна А. Б. Правовий статус провізора-косметолога в Україні. Актуальні питання публічного та приватного права. 2017. № 1 (15). С. 27-31.
  4. Герц А. А. Поняття та особливості договору про надання медичних послуг у пластичній хірургії. Часопис Київського університету права. 2015. № 2. С. 156-160.
  5. Про захист прав споживачів: Закон України від 12.05.1991 № 1023-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  6. Державний класифікатор України. Класифікатор відходів ДК 005-96 (Розділи А.1−А.20): наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 29.02.1996 № 89. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0089217-96/ed20080501/find?text=%CF%EE%F1%EB%F3%E3%E0#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  7. Бусел В. Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ; Ірпінь: Перун, 2005. 1728 с.
  8. Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010: Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v457a609-10#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  9. Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010: Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vb457609-10#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  10. О мерах по улучшению косметологической помощи населению: Приказ Министерства здравоохранения СССР от 28.12.1982 № URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1290400-82#Text (дата звернення: 18.11.2019).
  11. Cosmetology Law Act of Pennsylvania of May 3, 1933 № (printed in February 2015) , CL. 63 Common wealth of State Board of Cosmetology. URL: https://www.dos.pa.gov/ProfessionalLicensing/BoardsCommissions/Cosmetology/Documents/Board%20Documents/COSMETOLOGY%20LAW.pdf (дата звернення: 24.11.2019).
  12. The Law Relating to Cosmetologists, Barbers, Manicurists, Estheticians,and Master Estheticians of Washington StateDepartment of Licensing (2016). URL: https://www.dol.wa.gov/business/cosmetology/docs/cosmetology-law-book.pdf (дата звернення: 22.11.2019).
  13. Collector for Work of Texas (effective September 1, 2019). URL: https://www.tdlr.texas.gov/cosmet/COS%20law%20Occ%20Code%201602%20eff%209-1-2019.pdf (дата звернення: 24.11.2019).
  14. Arkansas State Board of Cosmetology Law Book. URL: https://www.arkansas.gov/cos/pdf/lawbook_statutes.pdf (дата звернення: 22.11.2019).

ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВОООХОРОННОЇ ФУНКЦІЇ ДЕРЖАВИ У СФЕРІ ОПОДАТКУВАННЯ

УДК 342.951:351.336 (477)

Дмитренко Сергій Олександрович,
Прокурор Генеральної прокуратури України,
м. Київ, Україна
[email protected]
https://orcid.org/0000-0002-1668-8896

Анотація

Стаття присвячена актуальній на сучасному етапі розвитку нашої держави темі – дослідженню питання реалізації державою своїх функцій. Це пов’язано з тим, що у функціях виявляється сутність держави. Завдяки функціям визначається структура держави та елементи її системи. Функції держави визначають її соціальне призначення і зміст діяльності, а правоохоронна функція займає особливе місце серед функцій держави. У статті детально проаналізовано поняття правоохоронної функції держави. Досліджено генезис правоохоронної функції та встановлено взаємозв’язок правоохоронної функції держави із правоохоронною діяльністю. Доведено, що формування України як суверенної і демократичної держави залежить від забезпечення економічної стабільності та економічної безпеки в державі. Визначено, що сьогодні питання реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування потребує дослідження та має відповідати сучасним правовим реаліям. Динамічність цього процесу обумовлена багатьма чинниками. У зв’язку з цим кожна функція держави зазнає значних змін протягом всього процесу трансформації. Це стосується і правоохоронної функції. У результаті проведеного дослідження визначено, що реалізація завдань, поставлених перед ДПС України забезпечує формування та розвиток податкових правовідносин, які складають основу економічної безпеки держави. Доведено, що реалізація правоохоронної функції держави, яка покладена на органи ДПС України, проявляється через їх практичну діяльність у сфері оподаткування шляхом виконання поставлених відповідно до Положення завдань. Метою такої реалізації є неухильне дотримання податкового законодавства. Особливість реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування полягає в комплексному поєднанні правових форм і методів, що забезпечують реалізацію поставлених завдань. Це передбачає здійснення правотворчої та правозастосовної діяльності податкових органів. Сформульовано авторські пропозиції спрямовані на удосконалення реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування.

Ключові слова: Державна податкова служба України, правоохоронна функція, економічна безпека, оподаткування,
податкові правовідносини.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Гаруст Ю. В., Мельник В. І. Правоохоронні органи на захисті економічної безпеки України: адміністративно-правовий аспект: монографія. Суми: видавничо-виробниче підприємство «Мрія», 2019. 256 с.
  2. Конституція України: Закон України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80 (дата звернення 09.12.2019).
  3. Податковий кодекс України: Зaкoн України від 02.12.2010 № 2755-VI URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ (дата звернення 15.11.2019)
  4. Полковніченко О М. Сутність та зміст правоохоронної функції держави. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. 2011. № 3. С. 39–43.
  5. Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України Постанова Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227.URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/227-2019 (дата звернення 15.11.2019).
  6. Про Стратегію національної безпеки України Указ Президента України від 26.05.2015 № 287/15. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0008525-15#Text (дата звернення 15.11.2019).
  7. Соколенко О. Л. Поняття та ознаки правоохоронної функції держави як основи правоохоронної діяльності. Форум права. 2012. № 4. С. 847–852.
  8. Теремецкий В. И., Байрачная Т. А. Европейский опыт организации контроля за деятельностью правоохранительных органов и возможность его использования в Украине. Форум права. 2017. № 4. С. 262–267. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/FP_index.htm_2017_4_42.pdf
  9. Утенкова К. О. Економічна безпека як складова національної безпеки України. Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Краєзнавство. Туризм». 2019. Вип. 9. С. 133–144.
  10. Шай Р. Я Окремі аспекти дослідження генезису правоохоронної функції держави. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. С. 357–362. URL: http://ena.lp.edu.ua (дата звернення 15.11.2019)

ПОНЯТТЯ, РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ КОНТРОЛЬНО-НАГЛЯДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ У СФЕРІ ОБІГУ ПІДАКЦИЗНИХ ТОВАРІВ

УДК 351.74(477)

Дубовий Євген Олександрович,
здобувач Науково-дослідного інституту публічного права

Анотація

Автором статті доводиться, що однією з основних криміногенних тенденцій у сфері економіки в Україні залишаються правопорушення, пов'язані з контрафактним виробництвом, підробкою, порушенням правил торгівлі та незаконним обігом підакцизних товарів. Визначено, що метою статті є науково-теоретична характеристика поняття, ролі та значення контрольно-наглядової
діяльності правоохоронних органів у сфері обігу підакцизних товарів. Охарактеризовано, що сфера обігу товарів підакцизної групи на ринку регулюється наступними нормативно-правовими актами, які сприяють протидії правопорушенням у сфері незаконного обігу підакцизних товарів: Податковий кодекс України; Митний кодекс України; Цивільний кодекс України; Господарський кодекс України; Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»; Закон України «Про звернення громадян»; Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». Встановлено, що до підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння); тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія. Наведено авторське визначення терміну «сфера обігу підакцизних товарів» – це сегмент товарного ринку, на якому здійснюються комерційні операції купівлі-продажу товарів підакцизної групи. Автором доводиться, що контроль правоохоронних органів за обігом товарів підакцизної групи є процедурою, яка спрямована на встановлення законності діяльності суб’єктів господарювання у сфері виробництва, зберігання, перевезення, рівня якості і торгівлі підакцизними товарами шляхом проведення систематичного вивчення стану дотримання ними відповідних правил, вимог, норм, стандартів. Контрольно-наглядова діяльність правоохоронних органів у сфері обігу підакцизних товарів у вузькому розумінні – це нормативно визначена адміністративно-процедурними нормами діяльність спеціально створених правоохоронних інституцій, яка спрямована на реалізацію норм адміністративного матеріального права, а також матеріально-правових норм інших галузей права (фінансового та податкового) щодо перевірки відповідності здійснення господарської діяльності, що пов’язана з підакцизними товарами встановленим правилам з метою корегування, запобігання та припинення порушенням, виявленим в ході такої перевірки для підтримання публічних та приватних інтересів в економічній сфері держави.

Ключові слова: підакцизні товари, правопорушення, контрольно-наглядова діяльність, сфера обігу підакцизних товарів, правоохоронні органи.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Адміністративне право України : підручник для юрид. вузів і фак. / Ю. П. Битяк, В. В. Богуцький, В. М. Гаращук та ін.; За ред. Ю. П. Битяка. Х. : Право. 2000. 520 с.
  2. Афанасьев В. Г. Человек в управлении обществом. М. : Политиздат, 1977. 382 с.
  3. Бахрах Д. Н. Важные вопросы науки административного права. Государство и право. 1993. № 2. С.
    37−45.
  4. Бернадін В. А. Поняття та класифікація адміністративних правопорушень у сфері обігу підакцизних товарів. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 12. С. 160–164.
  5. Білоус В. Т. Координація управління правоохоронними органами України по боротьбі з економічною злочинністю (адміністративно-правовий аспект) : автореф. дис. … д-ра юрид. наук: 12.00.07. Ірпінь : Національна академія державної податкової служби України. 2004. 448 с.
  6. Больбіт Ю. Л., Пахомов В. В. Державний контроль за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів в Україні : монографія. Суми : Сумський державний університет, 2019. 182 с.
  7. Гаращук В. М. Система контролюючих органів та їх повноваження: загальний огляд. Державне будівництво та місцеве самоврядування. – Х. : Право. 2003. Вип. 5. С. 67-74.
  8. Гомада В. А. Поняття та значення контрольно-наглядових управлінських процедур у судах. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Ужгород. 2017. С. 319-322.
  9. Господарський кодекс України : Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text
  10. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України № 5076-VI від 05 липня 2012 року Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17#Text
  11. Про звернення громадян : Закон України № 393/96-ВР від 02 жовтня 1996 року Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-вр#Text
  12. Корнякова Т. В. Прокуратура і органи позавідомчого контролю: нагляд і взаємодія : автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.10. Одеса : Одеська національна юридична академія. 2004. 214 с.
  13. Митний кодекс України : Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#Text
  14. Мінаєв М. М. кримінальна відповідальність за незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ст. 204 КК України) : автореф. дис. канд. юридичних наук. 12.00.08. Академія адвокатури України 2005. 21 с.
  15. Мурза В. В. Форми та методи державної контрольно-наглядової діяльності. Публічне право. 2013. № 2. С. 110-116. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pp_2013_2_16 (дата звернення: 01.03.2019).
  16. Податковий кодекс України : Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text
  17. Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів : Закон України № 3781-XII від 23.12.1993 : Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3781-12#Text
  18. Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції : Закону України № 2735-VI від 2 грудня 2010 року. Верховна Рада України : [сайт]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2735-17#Text
  19. Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності : Закон України від 05 квіт. 2007 р. № 877-V. Верховна Рада України : [сайт]. URL:
    https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/877-16.
  20. Словарь русского языка : около 57000 слов / под ред. С.І. Ожегов. 15-е изд. М. : Рус. яз., 1984. 816 с.
  21. Цивільний кодекс України : Верховна Рада України : [сайт]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
  22. Чистоклетов Л.Г. Адміністративно-правове забезпечення безпеки суб’єктів господарювання в Україні : автореф. дис. … д-ра юрид. наук: 12.00.07. Дніпро : Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ. 2016. 38 с.

СТАН ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ В ДІЯЛЬНОСТІ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

УДК 351.74(477)(075.8)

Пастух Ігор Дмитрович,
кандидат юридичних наук, доцент,
докторант Національної академії внутрішніх справ
e-mail: [email protected]

Анотація

В даній науковій статті розкрито стан дослідження проблем запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в діяльності публічної адміністрації. Історію дослідження запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в діяльності публічної адміністрації у вітчизняній правовій науці та його нормативне закріплення доцільно розділити на такі етапи: перший етап –1991- 1997 рр., другий етап - 1998-2008 рр., третій етап - 2009-2014 рр.. четвертий етап - 2015 р. - до теперішнього часу.

Ключові слова: конфлікт, спір, конфлікт інтересів, зацікавлені особи, корупція, вигода.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Кримінальний кодекс України від 28 грудня 1960 року. Відомості Верховної Ради УРСР. 1961. № 2. Ст. 14.
  2. Ленин В.И. Полное собрание сочинений. Том 44. Июнь 1921 – март 1922. 744 с.
  3. Про боротьбу з корупцією: Закон України від 05 жовтня 1995 року. Відомості Верховної Ради України. 1995. № 34. Ст. 266.
  4. Мельник М.І. Наукове забезпечення антикорупційної діяльності в органах державної влади. К.: Основа, 1999. 148 с.
  5. Ткаченко О.В. Адміністративно-правові засади протидії корупції в органах внутрішніх справ: дис... канд. юрид. наук: 12.00.07. К., 2008. 208 с.