Марина Довгополова
(студентка 3 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
Університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – кандидат пед. наук, доцент Т. О. Прибора
Анотація: У статті на основі аналізу наукового доробку В. Сухомлинського розкрито особливості морального виховання дітей молодшого шкільного віку. Наведені приклади виховання художніми творами В. О. Сухомлинського.
Ключові слова: В. О. Сухомлинський, моральне виховання, літературні твори, діти молодшого шкільного віку.
Моральне виховання закладається в сім’ї, продовжується в дитячому садку, в загальноосвітніх школах, а пізніше – в університетах та інших вищих навчальних закладах освіти країни. Головними методами морального виховання є переконання, привчання, заохочення та ін. Моральне виховання відбувається на національному підґрунті: за допомогою вивчення та засвоєння норм і традицій певного народу, багатої духовної культури нації, тих моральних якостей і норм, які є основними регуляторами взаємовідносин у суспільному узгодженні певних дій і вчинків індивідів.
Read more ...
Наталя Чорна
(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
Університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – канд.пед. наук, доцент Баранюк І. Г.
Анотація. У статті розкриваються погляди В. О. Сухомлинського на розумове виховання в системі освіти. Висвітлено основні шляхи активізації розумової діяльності учнів та елементи розумового виховання.
Ключові слова: розумове виховання, пізнавальні здібності, розвиток особистості, процес навчання, наукові знання.
Постановка проблеми. Система розумового виховання В. О. Сухомлинського з кожним роком привертає все більше уваги широкої наукової і педагогічної громади як в нашій країні, так і за кордоном, адже сучасний етап розвитку суспільства висуває нові вимоги до організації освіти. Процес реформування освіти здійснюється у напрямку зміни мети навчання. Першочерговим його завданням є не організація передачі знань, а процес формування навичок і вмінь та самостійного їх здобуття. За такого підходу нової актуальності набувають погляди В. О. Сухомлинського на розумове виховання.
Діана Величко
(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник − кандидат педагогічних наук, доцент Баранюк І. Г.
Анотація. У статті звертається увага на моральне виховання, моральні цінності та їх роль у розвитку, формуванні особистості дитини, проаналізовані педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського щодо морального виховання, взаємозв’язку шкільного та морального виховання.
Ключові слова: Особисті моральні переконання, моральне виховання, В.О.Сухомлинський, справедливість, патріотизм.
Постановка проблеми. Виховання дітей – дуже складна та відповідальна справа. Важливою є тема морального виховання. Адже ми маємо виховати дитину з високими моральними якостями. Саме у молодшому шкільному віці формується ставлення людини до навколишнього світу, визначається спрямованість особистості – громадська, колективістська, чи, навпаки, егоїстична, індивідуалістська.
Альона Шевченко
(студентка 7 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – д-р пед. наук, професор О. М. Ткаченко
Анотація. У статті висвітлено проблему організації цілісного педагогічного процесу, погляди Василя Олександровича Сухомлинського на взаємозв’язок різних складників виховання.
Ключові слова: виховання, складники виховання, взаємозв’язок різних складників виховання в початковій школі.
Постановка проблеми у загальному вигляді. Майбутній учитель початкової школи повинен орієнтуватися на суспільні виклики і спрямувати свою роботу на виховання людини, спроможної жити в динамічному суспільстві, готової до розв’язання проблем, що стосуються різних сфер життєдіяльності та професійної діяльності.
Митошоп Наталія
(магістрантка VIІ курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
м. Кропивницький
Науковий керівник – д. пед. н., професор О. С. Радул
Анотація. У статті розглянуто проблему морального виховання дітей молодшого шкільного віку. Особлива увага приділяється виховній діяльності як творчому процесу, розкривається оригінальність та ґрунтовність підходу видатного педагога до морального виховання дітей.
Ключові слова: моральне виховання, гармонійний розвиток, особистість, колектив.
Важливим складником всебічного розвитку особистості є моральне виховання, яке спирається на гуманістичну ідею про те, що людині від природи притаманне прагнення до доброти, правди і краси. Результатом морального виховання має бути формування моральної свідомості, на її основі – моральної культури, прищеплення навичок і звичок гідної поведінки. І тепер, в умовах сучасного суспільства проблема морального виховання є особливо актуальною. Розв’язання цієї проблеми, як підтверджує вітчизняний і світовий досвід, можливе за умови оптимізації управління процесом виховання за допомогою гуманізації освіти, що має забезпечити утвердження пріоритету загальнолюдських цінностей у суспільстві.