Прибора Тетяна Олександрівна
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2003 р. Кваліфікація: Бакалавр педагогічної освіти, вчитель початкової школи.
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2004 р. Кваліфікація: Вчитель початкових класів, практичний психолог в закладах освіти.
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2004 р. Спеціальність: Початкове навчання. Кваліфікація: Магістр педагогічної освіти, викладач педагогіки.
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2016 р. Спеціальність: Дошкільна освіта. Кваліфікація: Організатор дошкільної освіти, вихователь дітей дошкільного віку.
Напрями наукової та професійної діяльності: педагогічна ергономіка, учнівське самоврядування, розвиток емоційного інтелекту, медіаосвіта та медіаграмотність
Тема кандидатської дисертації: «Розвиток ідеї самоврядування учнів у педагогіці кінця ХІХ – першої третини ХХ століття» (2009 р.)
Транслітерація імені: Tetiana Prybora
ORCID iD: 0000-0003-3932-1824
Профілі: Web of Science, Google Scholar
Дисципліни, які викладає: Педагогіка дошкільна, Педагогічна ергономіка, Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів, Організація освітнього середовища в початковій школі, Основи наукових педагогічних досліджень, Індивідуалізація виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Основні публікації
Монографії:
1. Прибора Т. О. Ергономічний підхід до організації навчального простору в закладах освіти // Формування конкурентноспроможного фахівця в галузі дошкільної освіти.– Харків: Мачулін, 2018. – С. 222–245. (монографія у співавторстві)
2. Прибора Т. О. Адаптація дітей до закладу дошкільної освіти // Навчання й виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у викликах сьогодення. – Суми: ФОП Цьома С.П., 2018. – С. 220–234. (монографія у співавторстві)
3. Прибора Т. Специфіка розвивального середовища у закладі дошкільної освіти / Актуальні проблеми сучасного дитинства: монографія / О. Радул, Т. Довга, О. Ткаченко, Т. Прибора, Н. Цуканова, І. Баранюк, С. Мельничук, Н. Андросова, Т. Шарапова, С. Куркіна / [За ред. О. Радул]. – Харків: Мачулін, 2022. С. 124–160. (монографія у співавторстві)
Посібники:
- Педагогіка Марії Монтессорі: минуле і сучасність: навчальний посібник. Радул О. С., Прибора Т. О., Андросова Н. М., Завітренко Д. Ж.. (заг. ред. Радул О. С.) Кропивницький: ФОП Піскова М. А. 2022. 203 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
- Lazarenko N., Zadorozhna O., Prybora T., Shevchuk А., Sulym V., Rudnytska N. European Integration Processes for the Development of Future Foreign Language Specialists in the Information Society. International Journal of Computer Science and Network Security.Vol. 21 №.12. Р. 427–436. (Web of Science)
- Androsova N., Tsukanova N., Demchenko Y., Prybora Т., Tkachenko O. Formation of Professional Competence of Future Primary School Teachers Against the Background of Large-Scale Military Aggression (a response to the challenges of the times). Journal of Curriculum and Teaching. 2023. Vol. 12. № 3. Р.11–18 (Scopus)
Статті у наукових фахових виданнях України:
1. Управління єзуїтськими колегіями. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 166. С. 133–137.
2. Індивідуальний підхід до виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами у спадщині В. Сухомлинського. Збірник наукових праць: Педагогічні науки. Херсон, 2018 Вип. LXXXIV. С. 18–21.
3. Довга Т. Я. , Прибора Т. О. Педагогічна толерантність як інструмент нівелювання проявів булінгу в початковій школі. Рідна школа. 2019. №2. С. 39–45
4. Прибора Т. О. Виникнення та становлення єзуїтської колегії в Мессіні. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2020. – №1. – С. 14 – 20.
5. Прибора Т. О. До історії створення «RATIO STUDIORUM» у XVI столітті. Педагогіка формування творчої особистості у вищий і загальноосвітній школах. 2020. Вип. 71. Т.1. С. 65 – 69.
6. Прибора Т. О. Естетичні можливості дисциплін професійної підготовки майбутнього педагога. Наукові записки ЦДПУ ім. В. Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 96. С. 140 – 148.
7. Прибора Т. О. Організація освітньо-розвивального середовища у закладах дошкільної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького
державного педагогічного університету імені Івана Франка [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 49. Том 2. С. 139 – 144
8. Прибора Т. О. Розвиток емоційного інтелекту майбутнього фахівця в закладі вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 55. Том 2. С. 301 – 306