Баранюк Ірина Григорівна
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О. С. Пушкіна, 1991 р. Спеціальність: Педагогіка і методика початкового навчання. Кваліфікація: вчитель початкових класів
Напрями наукової та професійної діяльності: педагогічна спадщина Василя Сухомлинського, проблеми формування професіоналізму вчителя початкових класів
Тема кандидатської дисертації: «Формування професіоналізму вчителя початкових класів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» (2010 р.)
Транслітерація імені: Iryna Baraniuk
ORCID iD: 0000-0001-8112-7318
Профілі: Scopus, Web of Science, Google Scholar
Дисципліни, які викладає: Основи педагогіки та дидактика, Організація і управління в початковій освіті, Менеджмент в галузі освіти, Робота вчителя з батьками учнів, Диференціація навчання в початковій школі
Основні публікації
Монографії:
1. Баранюк І. Г. Слово – Природа – Краса в педагогічній системі Василя Сухомлинського : [Монографія]. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2017. 252 с.
2. Баранюк І.Г. Виховання красою природи в педагогічній системі Василя Сухомлинського. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти: монографія / за ред. О. Ткаченко. Харків: Мачулін, 2018. С. 108–136. 256 с.
3. Баранюк І. Г. Гуманістичні принципи в дошкільній педагогіці (На матеріалі «Школи радості» Василя Сухомлинського) Актуальні проблеми сучасного дитинства: монографія / авт. кол.: О. Радул, Т. Довга, О. Ткаченко, Т. Прибора та ін..; за ред. О. Радул. Харків: Мачулін, 2022. 387 с.
Навчальні посібники:
1. Андросова Н. М., Баранюк І. Г. Програми педагогічних дисциплін. Збірник № 1. Навчально-методичне видання для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (термін навчання: 3 роки 10 місяців). Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка. 2019. 76 с.
2. Андросова Н. М., Баранюк І. Г. Програми педагогічних дисциплін. Збірник № 2. Навчально-методичне видання для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта на основі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» (термін навчання: 1 рік 10 місяців). Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка. 2019. 52 с.
3. Андросова Н. М., Баранюк І. Г. Програми педагогічних дисциплін. Збірник № 3. Навчально-методичне видання для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Кропивницький : ЦДПУ ім В. Винниченка, 2019. 64 с.
4. Андросова Н.М., Баранюк І. Г. Програми педагогічних дисциплін: для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності Початкова освіта (освітні програми : Початкова освіта та Дошкільна освіта; Початкова освіта та Практична психологія термін навчання 1,4 роки) Початкова освіта (перехресне вступ, термін навчання 1 рік 10 місяців)) Навчально-методичне видання. за ред. О. С. Радул. Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. Збірник № 4. 48 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
1. Azatian, V., Zavitrenko, D., Zavitrenko, A., Baraniuk, I., & Krasnoshchok, I. Determination of Professional Awareness of a Future Specialist at the Professional Training Stage. / V. Azatian, D. Zavitrenko, A. Zavitrenko, I. Baraniuk, I. Krasnoshchok // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. – Year 2020, Volume 12, Issue 2, pages: 38-47. (Web of Science Core Collection)
2. Kindei Lesya, Nikitina Olena, Baraniuk Iryna, Kotelianets Yulia, & Kotelianets Natalka The Problem of Methodological Training of Future Teachers in the Digital Environment. / Lesya Kindei, Olena Nikitina, Iryna Baraniuk, Yulia Kotelianets, & Natalka Kotelianets // Journal of Curriculum and Teaching – Vol. 11, No. 5; 2022, pages: 146-154. (Scopus) https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1362311.pdf
Статті у наукових фахових виданнях України:
1. Баранюк І. Г. Директор школи як учитель учителів (на матеріалі практичного досвіду Василя Сухомлинського як директора Павлиської школи) Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2021. Випуск 196. С. 154‒161. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/885
2. Баранюк І. Г. Василь Сухомлинський про мистецтво слова вчителя та проблеми сучасної педагогічної комунікації. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022. Випуск 207. С. 78–92. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1425
3. Баранюк І.Г. Педагогічні концепти Василя Сухомлинського про гармонію емоційно-образного та логіко-розумового у вихованні дитини і їх значення для лінгводидактичної підготовки учителя початкової школи/ Науковий журнал “Молодий вчений” № 5.2 (69.2) травень 2019 р. С. 1-7. http://molodyvcheny.in.ua/ua/archive/69/