Наталія Удод
(магістрант 6 курсу навчально-наукового інституту педагогіки і психології)
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, м. Суми
Лариса Пушкар
(кандидат педагогічних наук, доцент)
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, м. Суми
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент Л. В. Пушкар
Анотація. У статті розглянуто наукові здобутки педагогічної спадщини С.О. Сухомлинського; проаналізовано важливість застосування досвіду видатного педагога у музичному виховання дітей дошкільного віку.
Ключові слова: музичне виховання, педагогічний досвід, діти дошкільного віку, особистість.
Музичне виховання дітей є невід’ємним компонентом сучасної дошкільної освіти в Україні, яке спрямовано на опанування дошкільниками, відповідно до віку, музичним культурним досвідом, що співвідноситься з доктринальними положеннями Закону України «Про дошкільну освіту», Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Концепції національного та дошкільного виховання та інших нормативних документів України в галузі дошкільної освіти. У зв’язку з цим, на сучасному етапі розвитку освітньої галузі одним з найважливіших завдань дошкільної освіти є формування вітчизняної системи музичного виховання, здатної здійснювати цілеспрямований, організований і контрольований процес музичної освіти, розвитку і виховання дітей дошкільного віку [1, c. 10].
Read more ...
Ладуха Наталія Михайлівна
(магістрант навчально-наукового інституту педагогіки і психології)
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, м Суми
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент Н.П. Данько
Анотація. У статті розглядається доцільність використання нетрадиційних технік малювання для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку у ЗДО. Це обумовлено тим, що пріоритетним завданням дошкільної освіти в Україні є розвиток творчої особистості дитини.
Ключові слова: нетрадиційні техніки малювання, діти дошкільного віку, творчі здібності.
На сучасному етапі розвитку незалежної України особливого значення набуває творча діяльність її громадян, а розвиток творчих здібностей стає одним з пріоритетних завдань як освіти, так і педагогічної науки. Про це йдеться в нормативно-правових документах, що регламентують діяльність дошкільних навчальних закладів в Україні, зокрема в Базовому компоненті дошкільної освіти як в Державному стандарті дошкільної освіти України. Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, її метою визначається розвиток особистісної культури дитини через відкриття їй світу в його цілісності та різноманітності. При цьому дитина має займати активну, самостійну, творчу життєву позицію.
Олена Борисова
(магістрантка II курсу Навчально-наукового інституту
педагогіки і психології)
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка,
м. Суми
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент Н. М. Павлущенко
У статті пропоновані дидактичні ідеї В.О. Сухомлинського, що можливо втілювати в дошкільну і початкову освіту. Акцентується увага на ролі дитини не лише як здобувача знань, а як активній особистості.
Ключові слова: особистість, мислення, природовідповідність, індивідуальність.
Постановка проблеми. Сучасне суспільство надає можливості для реалізації потреб кожної особистості. Концепцією національного виховання громадянина України передбачено формування покоління, здатного навчатися впродовж всього життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства.
Ганна Попенчук
магістрант 2 курсу Педагогічного факультету
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет
імені Василя Стефаника»
м. Івано-Франківськ
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент О. І. Кіліченко
Анотація. У статті розглядаються основні аспекти організації навчального процесу через природу і в природі, визначені В. О. Сухомлинським.
Ключові слова: природа, навчально-виховний процес, світогляд.
Постановка проблеми. У сучасних умовах коли людство стоїть на межі екологічних катастроф, особливого значення набуває формування екологічної культури молодших школярів. Одним із шляхів – є вивчення і впровадження в практичну діяльність досвіду видатного українського педагога В. О. Сухомлинського, яким розроблена система виховання і навчання дітей через природу і в природі.
Олена Колачук
магістрант 2 курсу Педагогічного факультету
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет
імені Василя Стефаника»
м. Івано-Франківськ
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент О. І. Кіліченко
Анотація. У статті аналізуються ідеї В. О. Сухомлинського про причини неуспішності молодших школярів та шляхи їх подолання.
Ключові слова: учень початкової школи, неуспішність, навчальні уміння, знання, організація уроку.
Постановка проблеми. Проблема неуспішності учнів початкової школи є актуальною. Вона закономірно зв'язана з індивідуальними особливостями школярів і з тими умовами, у яких протікає їхній розвиток. Найважливішими з цих умов педагогіка визнає навчання, і виховання дітей у школі.