Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПИТАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

УДК 342.51 – 027.236

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.18

 Юрах Віталій Михайлович,

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри державно-правових дисциплін

 та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

 https://orcid.org/0000-0003-1705-389X

Анотація

Стаття присвячена проблемам ефективного функціонування системи органів виконавчої влади на сучасному етапі розвитку держави. У ході дослідження проблем функціонування органів виконавчої влади обґрунтовано, що ефективне функціонування системи органів виконавчої влади сприяє виконанню всіх функцій державної влади та забезпечення реалізації всіх прав та свобод людини як індивіда та суспільства в цілому. Науковцями доведено значиму роль участі громадськості у функціонуванні органів виконавчої влади. Дослідження участі громадськості у процесі підвищення ефективності органів виконавчої влади повинно розпочинатися саме із визначення стану означеної ефективності, оскільки, по-перше, маємо встановити чи дійсно функціонування органів виконавчої влади потребує підвищення ефективності, по-друге, доцільно визначити яка роль та яке місце може відводитися громадськості в забезпеченні ефективного функціонування цих органів. Отже, метою дослідження є з’ясування стану визначення ефективності функціонування органів виконавчої влади на сьогоднішній день задля того, щоб довести необхідність залучення громадськості до процесу підвищення ефективності їх функціонування. Автором систематизовано та викладено різні підходи вчених до визначення ефективності державного управління. Відмічено, що складність цієї проблеми полягає у відсутності в державному секторі єдиного показника результату діяльності його структур. Доведено, що висока ефективність функціонування державної виконавчої влади можливо за участі громадськості або під її системним контролем. Розкрито критерії визначення ефективності державного управління та органів державної влади та запропоновано застосовувати комплекс показників, які у свою чергу дозволяють здійснити класифікацію видів ефективності. У ході наукового пошуку запропоновано власну класифікацію видів ефективності. В результаті представлено комплекс видів ефективності на підставі відповідних їх показників.

Ключові слова: органи виконавчої влади, державне управління, громадськість, ефективність,функціонування, класифікація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Nations in Transit 2018. Ukraine. URL: https://freedomhouse.org/report/nations-transit/2018/ukraine (дата звернення: 12.09.2019).
  2. Україна в світових рейтингах: динаміка за останній рік: аналітичний портал. 1 лютого 2018 року. URL: https://www.slovoidilo.ua/2018/02/01/infografika/suspilstvo/ukrayina-svitovyx-rejtynhax-dynamika-ostannij-rik (дата звернення: 12.09.2019).
  3. Country profiles. URL: https://object.cato.org/sites/cato.org/files/human-freedom-index-files/human-freedom-index-2018-country-profiles-revised.pdf (дата звернення: 12.09.2019).
  4. Журавльов Д.В. Критерії ефективності діяльності центральних органів виконавчої влади України. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2012. № 2 (2). С. 30-37.
  5. Ткачова О. Ефективність державного управління: поняття та підходи до оцінювання. Вісник Національної академії державного управління. 2-6. С. 30-37.
  6. Публічне управління та адміністрування в умовах інформаційного суспільства: вітчизняний і зарубіжний досвід: монографія / За заг. ред. Сергія Чернова, Валентини Воронкової, Віктора Банаха, Олександра Сосніна, Пранаса Жукаускаса, Йоліти Ввайнхардт, Регіни Андрюкайтене; Запоріз. держ. інж. акад. Запоріжжя: ЗДІА, 2016. 606 с.
  7. Про державну службу: Закон України від 10.12.2015 р. Голос України. 2015. № 250.
  8. Про затвердження Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців: Постанова Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 640. Урядовий кур’єр, 29.08.2017. № 159.
  9. Сидоренко Н. Ефективність діяльності органів місцевого самоврядування у сфері міжнародного співробітництва. Державне управління та місцеве самоврядування. № 1 (12). URL: http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2012/2012_01(12)/12snosms.pdf (дата звернення: 12.09.2019).
  10. Соколов А.В. Сучасні підходи до оцінки якості державного управління. Державне управління: удосконалення та розвиток. № 4. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=901 (дата звернення: 12.09.2019).
  11. Криворучко В. Органи виконавчої влади як суб'єкти адміністративного управління. Підприємництво, господарство і право. № 3. С. 95–99.
  12. Коваленко Я. Моніторинг та оцінка ефективності бюджетних програм як складові ресурсного циклу ЦОВВ. Ефективність державного управління. 2016. Вип. 4 (49). Ч. 2. С. 336–343.

ЗАРУБІЖНА ПРАКТИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПУ ДО ІНФОРМАЦІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ПРИНЦИПУ ТРАНСПАРЕНТНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

УДК 342.951

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.17

Терещук Галина Андріївна,

кандидат юридичних наук,

доцент кафедри конституційного,

 адміністративного та фінансового права

Тернопільського національного економічного університету

e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0001-8783-956Х

Анотація

У статті здійснено спробу висвітлення ряду елементів, що стосуються транспарентності, як принципу, явища і вимоги публічно-владної діяльності, а також в практиці органів публічної влади. Автор ставить засаду транспарентності на друге місце за значенням після верховенства права у систему здійснення публічного адміністрування. Адже обидва ці принципи мають розгалужену систему елементів, що разом формують фундамент ефективного публічного управління. Якщо транспарентність визначає підхід правильної побудови публічного управління, верховенство права через свою сфокусованість на захистові природних прав людини перед державним впливом має і негативну конотацію, щодо захисту деяких прав людини перед вимогами принципу прозорості. З позиції наукової критики відзначається, що розширювальне тлумачення ознак та елементів транспарентності (відкритість, прозорість, доступність, підзвітність, публічність, гласність, доступ до публічної інформації та участь громади в управлінні державними справами) через своє часткове взаємне дублювання руйнують адміністративну стрункість концепції транспарентності, що використовується у підходах зарубіжних авторів.

Впровадження принципу транспарентності у діяльності публічної адміністрації займає одне із ключових місць серед сучасних принципів організації та функціонування влади. Опрацювання підходів міжнародних організацій до впровадження принципу транспарентності у публічному управлінні чітко продемонструвало кореляцію цього принципу з підходами доброго врядування та запобігання корупції, а також широкого його тлумачення як такого, що поєднує принципи підзвітності, прозорості та участі громадськості. Це ставить засаду транспарентності на друге місце за значенням після верховенства права у системі здійснення публічного адміністрування.

Ключові слова: транспарентність, добре врядування, прозорість, відкритість, органи публічної адміністрації, громадськість, суспільство.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Transparency and Silence. A survey of access to Information Laws and Practices in Fourteen Countries. New York 2006, Open Society Institute. URL: https://www.opensocietyfoundations.org/sites/default/files/transparency_20060928.pdf (дата звернення: 10.09.2019).
  2. Пилаєва В.М. Адміністративно-правові засади забезпечення транспарентності в діяльності органів виконавчої влади в Україні: дис… к.ю.н. 12.00.07. Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. Харків, 2017. 245 с.
  3. Banisar D. Freedom of Information and Access to Government Records Around the World. World Bank Group,  the Open Society Institute. 2002. 45 р.
  4. Durrant F. Openness, access to government information and Caribbean governance // First Monday, volume 11, number 6 (June 2006) URL: http://firstmonday.org/issues/issue11_6/durrant/index.html (дата звернення: 10.09.2019).
  5. Гурковський В. І. Шляхи адаптації світового досвіду розвитку транспаретності публічного адміністрування до українських реалій. Інвестиції: практика та досвід. № 15, 2010. С. 91-94.
  6. Access to information in the federal government URL: https://www.canada.ca/en/treasury-board-secretariat/services/access-information-privacy.html (дата звернення: 10.09.2019).
  7. Information Commissioner of Canada URL:  http://www.infocom.gc.ca/ (дата звернення: 10.09.2019).
  8. Regulations Implementing the United Nations Resolution on the Suppression of Terrorism. 2001 URL: http://www.legislationline.org/documents/id/22001 (дата звернення: 10.09.2019).
  9. Access to information: making it work for Canadians : report of the Access to Information Review Task Force / Issued by the Access to Information Review Task Force URL: http://publications.gc.ca/site/eng/111252/publication.html (дата звернення: 10.09.2019).

ПОНЯТТЯ ТА ЗМІСТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОКУРАТУРИ

УДК 343.163+347.963

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.16

 Окопник Олена Миколаївна,

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри галузевого права та правоохоронної діяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

 імені Володимира Винниченка

    e-mail:[email protected]

https://orcid.org/0000-0003-0598-0557

Назарук Сергій Леонідович,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

 та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

заступник начальника відділу нагляду за додержанням

 законів територіальними органами поліції

при провадженні досудового розслідування

та підтриманням державного обвинувачення управління нагляду

у кримінальному провадженні

прокуратури Кіровоградської області

    e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0003-0259-4378

Анотація

Стаття присвячена проблематиці дослідження поняття та змісту адміністративно-правового забезпечення діяльності прокуратури. У ній обґрунтовано актуальність даного питання та необхідність виокремлення його в окремий об’єкт дослідження.

Так, поняття «адміністративно-правового забезпечення» є необхідною складовою адміністративно-правової науки. Поряд з цим, незважаючи на достатньо популярне вживання вказаного поняття у низці робіт, де досліджувались питання адміністративно-правової проблематики, юридична наука до цього часу так і не виробила його однозначного визначення. Така ситуація жодним чином позитивно не впливає на результати наукових досліджень у яких використовується дане поняття. З огляду на вказану проблему, розкриття змісту «адміністративно-правового забезпечення» не тільки дозволить сформувати понятійно-категоріальний апарат адміністративно-правової науки загалом, а й допоможе визначити зміст цього поняття зокрема.

Водночас, суть змісту адміністративно-правового забезпечення у роботі прокуратури полягає в адміністративній діяльності прокурорів та органів прокуратури завдяки реалізації норм адміністративного права, метою якого є здійснення належного і професійного підтримання прокурорами публічного обвинувачення в судах, забезпечення процесуального керівництва досудовим розслідуванням, а також реалізація інших функцій. Вказане стає можливим через встановлення адміністративно-правового статусу, забезпечення незалежності та деполітизації прокуратури, надання відповідних адміністративних послуг, виконавчо-розпорядчу діяльність та здійснення внутрішньо-організаційної роботи, засад юридичної відповідальності працівників прокуратури і соціальний захист прокурорів.

Разом з цим, незважаючи на свою важливість, зазначена проблематика до цього часу залишається практично не вирішеною на науковому рівні, а тому аналіз адміністративно-правового забезпечення діяльності прокуратури, здійснений з урахуванням нових ідей і тенденцій розвитку суспільних відносин у даній сфері, допоможе визначити напрями удосконалення чинного законодавства, з метою підвищення ефективності діяльності органів прокуратури України. 

Ключові слова: прокуратура, адміністративно-правове забезпечення, юрисдикція.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Буханевич О. М. Адміністративно-правове забезпечення житлово-комунального господарства в Україні: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2009. 210 c.
  2. Бусел В. Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ: ВТФ «Перун», 2003. 1440 с.
  3. Волинка К. Г. Механізм забезпечення прав і свобод особи: питання теорії і практики: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 00.01. Київ, 2000. 16 с.
  4. Демиденко В. О. Утвердження і забезпечення конституційних прав та свобод людини й громадянина в діяльності міліції: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 00.02. Київ, 2002. 16 с.
  5. Дубенко О. І. Адміністративно-правовий механізм забезпечення безпеки особи: дис. … канд. юрид. наук: 00.07. Ірпінь, 2009. 224 c.
  6. Заросило В.О. Адміністративно-правовий механізм забезпечення участі працівників органів внутрішніх справ України в міжнародних миротворчих операціях: монографія / Акад. управ. МВС. Черкаси: БеденкоВ.П., 2009. 414 с.
  7. Івчук М. Ю. Адміністративно-правовий статус органів прокуратури України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2011. 19 с.
  8. Ігонін Р.В. Поняття адміністративно-правового забезпечення функціонування системи судів загальної юрисдикції. Адвокат. № 1. С. 36–40.
  9. Ієрусалімова І. О. Механізм адміністративно-правового забезпечення прав і свобод людини та громадянина: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2006. 205 c.
  10. Іщук О. С. Адміністративна юрисдикція органів прокуратури: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07. Харків, 2011. 20 с.
  11. Касараба Ю. Я. Адміністративно-правове забезпечення впровадження міжнародно-правових стандартів у діяльність органів міліції України: дис. …канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2009. 190 c.
  12. Константінов С. Ф. Адміністративно-правовий статус іноземців в Україні та механізм його забезпечення: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2002. 18 с.
  13. Корнєєв Ю.В. Адміністративно-правове забезпечення особистої безпеки працівників податкової міліції: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Ірпінь, 2002. 15 с.
  14. Кузьменко О. О. Адміністративно-правове забезпечення менеджменту в державній податковій службі України: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Ірпінь, 2008. 227 c.
  15. Наливайко О.І. Правовий захист людини як предмет дослідження загальної теорії права. Держава і право. Юридичні і політичні науки. Київ, 2001. Вип. 12. С. 18–24.
  16. Олейник А.Е. Совершенствование деятельности милиции по обеспечению конституционных прав неприкосновенности личности, жилища советских граждан и охраны их личной жизни: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.02. Киев, 1986. 24 с.
  17. Попович Є.М. Управління органами прокуратури України: організаційно-правові проблеми: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук: 12.00.07. Харків, 2010. 32 с.
  18. Ракша Н.С. Адміністративно-правове забезпечення права громадян на освіту: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Львів, 2007. 17 с.
  19. Ростовщиков И. В. Обеспечение прав и свобод личности в СССР: вопросы теории. Издательство Саратовского университета. Саратов. 1988. С. 117.
  20. Степаненко К. В. Адміністративно-правове забезпечення прав і свобод громадян України за кордоном: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Дніпропетровськ, 2009. 229 c.
  21. Толкачев К. Б., Хабибулин А. Г. Органы внутренних дел в механизме обеспечения личных конституционных прав и свобод граждан: монография. Уфа: Уфимская ВШ МВД СССР, 1991. 168 с.
  22. Хитра І. Я. Адміністративно-правовий механізм забезпечення банківської діяльності в Україні. Підприємництво, господарство і право. № 7. С. 50–53.
  23. Циганок С.В. Поняття і зміст адміністративно-правового забезпечення діяльності прокуратури України. Підприємництво, господарство і право. № 11. С. 135–139.
  24. Шуба В.В. Адміністративно-правові відносини в діяльності органів прокуратури України: загальнотеоретичні аспекти: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07. Харків, 2007. 20 с.
  25. Якимчук М.К. Організаційно-правові основи управління в органах прокуратури України: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2002. 32 с.

ПОНЯТТЯ ТА СОЦІАЛЬНА НЕБЕЗПЕКА ГРАЛЬНОГО ТА НЕЗАКОННОГО ГРАЛЬНОГО БІЗНЕСУ

УДК [342.95:004.388.4](477)

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.15

Макаренко Вікторія Сергіївна,

кандидат юридичних наук, старший викладач

 кафедри поліцейської діяльності та публічного адміністрування

Харківського національного університету внутрішніх справ

e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0003-3310-0684

Анотація

Статтю присвячено дослідженню поняття грального бізнесу та з’ясуванню який саме гральний бізнес є незаконним. Автором виокремлено два основні підходи до визначення поняття грального бізнесу та окреслено правові тенденції його врегулювання в Україні. Окрім того, підкреслено неоднозначність правових норм у питанні поділу ігор як азартних та не азартних. Продемонстровано відмінність грального бізнесу від азартних ігор. Деталізовано увагу на змісті азартних ігор в контексті розуміння грального бізнесу як окремої категорії сфери азартних ігор. Досліджено наукові підходи до визначення основних ознак азартних ігор з метою встановлення їх класифікуючих відмінностей як легальних та нелегальних. Заперечено позицію щодо не віднесення до переліку азартних ігор лотереї та наведено обґрунтування щодо розуміння останньої як азартної. Розкрито питання незаконного грального бізнесу та запропоновано розуміти його у двох значеннях: вузькому та широкому. Наведено положення чинного конституційного, адміністративного, кримінального законодавства щодо визначення незаконності грального бізнесу. Автором ставиться та розглядається питання: «В чому полягає соціальна небезпека незаконного грального бізнесу?». З метою практичного висвітлення у статті соціальної небезпеки грального (незаконного грального) бізнесу шляхом характеристики її складових: правової, психічної (медичної), економічної, кримінологічної та політичної (корупційної). Зокрема, в зазначеному контексті проаналізовано соціальну небезпеку хвороби ігроманії та її основні ознаки, зафіксовано юридичний аспект незаконності грального бізнесу як виду господарської діяльності та відповідальності за нього, продемонстровано факти масових фальсифікацій у сфері лотерейної діяльності.

Ключові слова: гральний бізнес, незаконний гральний бізнес, азартні ігри, ігроманія, лудоманія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Про заборону грального бізнесу в Україні : Закон України від 15.05.2009 № 1334-VI // БД «Законодавство України» / ВР України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1334-17 (дата звернення: 20.08.2019).
  2. Петричко Н.О. Незаконні азартні ігри: кримінально-правове та кримінологічне дослідження : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.08. Київ, 2010. 258 с.
  3. Сазонова Н. И. Административно-правовые меры борьбы с азартными играми : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.02. М., 1992. 23 с.
  4. Кодекс України про адміністративні правопорушення : наук.-практ. комент. / Калюжний Р.А., Комзюк А.Т., Погрібний О.О. та ін. Київ : Прав. єдність, 2008. 655 с.
  5. Ковтун Є.В. Правове регулювання грального бізнесу в Україні та іноземних державах. Київ : ЗАТ «ИГ-Р-ОК», 2008. 341 с.
  6. Про державні лотереї в Україні : Закон України від 06.09.2012 № 5204-VI // БД «Законодавство України» / ВР України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5204-17 (дата звернення: 20.08.2019).
  7. Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про букмекерську діяльність в Україні» // БД «Законодавство України» / ВР України. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=53066&pf35401=320643 (дата звернення: 19.08.2019).
  8. Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей і Порядок контрою за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей : наказ Держ. ком. України з питань регулятор. політики та підприємництва і М-ва фінансів України від 12.12.2002 № 128/1037 // Офіційний вісник України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1005-02. (дата звернення: 20.08.2019).
  9. Єдиний реєстр державних лотерей, запроваджених в Україні // Офіційний сайт Міністерства фінансів України. URL: http://www.minfin.gov.ua/news/view/%D1%94dinij-re%D1%94str-derzhavnih-loterej-zaprovadzhenih-v-ukraini-na-31_08_2015-roku?category=bjudzhet (дата звернення: 19.08.2019).
  10. Сучасний тлумачний словник української мови : 65000 слів / за заг. ред. В. В. Дубічинського. Харків : Школа, 2006. 1008 с.
  11. Юридична енциклопедія : в 6 т. / редкол.: Ю. С. Шемшученко (відп. ред.) та ін. Київ : Укр. енцикл., 1998. Т. 4 : Н–П. 2002. 720 с.
  12. Камінська О. В. Психологічна модель залежності від азартних онлайн-ігор. Проблеми сучасної психології. 2014. Вип. 23. С. 205–214.
  13. Жабокрицький С.В. Судова психіатрія : навч. посіб. / С. В. Жабокрицький, А. П. Чуприков. Київ : МАУП, 2004. 176 с.
  14. Короленко Ц.П. Семь путей к катастрофе (деструктивное поведение в современном мире) / Ц.П.Короленко, Т.А.Донских. Новосибирск : Наука, 1990. 224 с.
  15. Топорецька З. М. Особливості розслідування зайняття гральним бізнесом : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.09. Київ, 2012. 19 с.
  16. Савченко А.В. Кримінально-правова кваліфікація незаконних азартних ігор. Адвокат. 2010. № 1 (112). С. 40–44.
  17. Петричко Н. Борьба с незаконными азартными играми: уголовно-правовая защита финансовых интересов государства. Закон и Жизнь. 2004. № 12. С. 39–41.
  18. Матеріали перевірок Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. Архів Верховної Ради України. 2005. Т. 1. С. 45–47.

СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ

УДК 351:349.4(477)

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.14

Кондратенко Віталій Миколайович,

кандидат юридичних наук, доцент,

в.о. завідувача кафедри галузевого права

та правоохоронної діяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного  університету

імені Володимира Винниченка,

e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0001-6015-8326

 Анотація

У статті визначено роль держави у забезпеченні та розвитку земельних відносин на сучасному етапі реформування цієї сфери. Проаналізовано зміст і співвідношення понять «державне управління» та «державне регулювання». Державне управління в галузі земельних відносин визначено як організаційно-правову діяльністю органів публічної влади із використанням безпосереднього впливу, спрямованого на забезпечення раціонального використання, охорони та відтворення земель відповідно до вимог земельного законодавства. Державне регулювання переважаючою формою відповідного впливу передбачає функцію прогнозування і планування, організаційно-реєстраційну та контрольну діяльність публічних органів. 

Встановлено та охарактеризовано мету, завдання та основний зміст адміністративно-правового регулювання земельних відносин в Україні. Обґрунтовано, що адміністративно-правовий механізм реалізації земельних відносин об’єднує групу інструментів прямого впливу на суспільні відносини щодо володіння, розпорядження, використання, охорони і відтворення земельних ресурсів, зокрема нормативно-правові, інституціональні, дозвільні, адміністративно-контролюючі.

Система державного регулювання земельних відносин передбачає також реалізацію заходів щодо охорони об’єктів і суб’єктів земельних відносин, заходів щодо вирішення спірних питань відносно об’єктів і суб’єктів земельних відносин.

Визначено, що адміністративно-правове регулювання земельних відносин передбачає встановлення нормами адміністративного права рамок і правил взаємодії суб’єктів земельних відносин, а також регламентацію процесів використання, володіння й відтворення земельних ресурсів. Організаційний механізм розвитку земельних відносин включає в себе комплекс землевпорядних, планувальних інструментів та інструментів інституціоналізації структури управління. Цей комплекс забезпечує здійснення впорядкування та регулювання земельних відносин у рамках концепції сталого розвитку суспільних відносин.

Ключові слова: адміністративно-правове регулювання, державне регулювання, державне управління, земля, земельні відносини, органи публічної влади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Третяк А. М. Сучасний землеустрій в Україні: поняття, сутність, тенденції розвитку. Землеустрій, кадастр і моніторинг земель. 2016. № 3. С. 3–11.
  2. Петрук О.С. Основні проблеми державного регулювання земельних відносин в дослідженнях українських науковців. Теоретичні та прикладні питання державотворення. 2013. Вип. 13. С. 41–59.
  3. Правове регулювання екологічних, аграрних та земельних відносин в Україні: сучасний стан і напрями вдосконалення : монографія / за ред. А. П. Гетьмана, В. Ю. Уркевича. Xарків : Право, 2012. 448 с.
  4. Земельний кодекс України від 25.10.2001. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/2768-14 (дата звернення: 10.09.2019).
  5. Публічне управління в умовах інституційних змін : колективна монографія / за наук. редакції Р. В. Войтович, П. В. Ворони. Київ, 2018. 475 с.
  6. Корнєєв Ю. В. Земельне право України : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 200 с.