pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ

АБРАМОВА Оксана Віталіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

ВДОВЕНКО Вікторія Віталіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   В статті здійснено історико-науковий аналіз трансформації педагогічних ідей щодо проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Однією з найвизначніших подій першого пошуку розв’язання проблем, пов’язаних із оцінкою, були педагогічні слухання у Петербурзькому педагогічному товаристві 1873 р. Думки освітян розділилися: деякі вважали, що шкільна оцінка – це пережиток минулого і вона повинна піти в небуття, інші закликали модернізувати оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до вимог часу. На початку ХХ ст. прогресивна громадськість почала замислюватися над підвалинами, принциповими засадами школи й освіти. У статті проаналізовано тодішні інновації в оцінюванні навчальних досягнень учнів, які впроваджувалися в комерційних училищах на території України.

Ключові слова: реформування освіти, оцінювання навчальних досягнень учнів, комерційна освіта, інновації в освіті.

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний архів міста Києва, ф. 203, оп. 1, спр. 81. Протоколи засідань педагогічної комісії.
2. Гур’янова О. В. Історія і сьогодення шкільної оцінки / О. В. Гур’янова // Педагогіка толерантності. – 2007. – № 2. – С. 67–93.
3. Гур’янова О. В. Організація навчально- виховного процесу в комерційних училищах України (1894–1920 рр.): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Гур’янова Оксана Віталіївна; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2007. – 255 с.
4. Остапчук С. Оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняній освіті (80-ті роки ХІХ – початок 40-х років ХХ століття): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Остапчук Світлана Сергіївна; Національна академія педагогічних наук України. Інститут педагогіки. – Київ, 2017. – 244 с.
5. Постолатій В. Творець нової школи в Єлисаветграді / Віталій Постолатій, Оксана Гур’янова // Освітянське слово. – 2005. – листопад.
6. Русова С. Нова школа / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори. – К.: Освіта. – 1996. – 346 с.
7. Селенкин В. А. Уроки с отметками и уроки без отметок / В. А. Селенкин //Вестник воспитания. – 1901. – № 3. – С. 160–164.
8. Стенографические записки С-Петербургского педагогического общества за 1873 год. – Семья и школа – 1874 год. – Книга 2. – С. 1–88.

РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УКРАЇНІ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

ШАНДРУК Світлана Іванівна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри лінгводидактики та іноземних мов
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   В даній статті розглядаються шляхи адаптації передового світового досвіду модернізації системи професійної підготовки вчителів іноземних мов в Україні. Для українських педагогів науковий інтерес становить досвід американських колег щодо організації професійної підготовки вчителів іноземних мов, зокрема практичного складника підготовки майбутніх учителів. Досвід організації практичної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у школах професійного розвитку в США є цінним джерелом для вивчення та імплементації його позитивних аспектів.

Ключові слова: модернізація системи освіти, реформування професійної підготовки вчителів іноземних мов, школи професійного розвитку, досвід США.

Повний текс:

       Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Закон України «Про вищу освіту» [електронний ресурс]. – Верховна Рада України; Закон від 01.07.2014 № 1556-VII (Редакція станом на 27.07.2017). – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556–18
2. Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» [електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
3. Смірнова Л. Л. Концептуальні основи формування соціокультурної компетентності сучасного вчителя / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 136. – Серія: Філологічні науки (мовознавство) Кіровоград: Видавець Лисен- ко В. Ф., 2015. – С. 503–509.
4. Смірнова Л. Л. Методичні аспекти формування соціокультурної компетентності майбутнього учителя іноземної мови / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 104 (2). – Серія: Філологічні науки (мовознавство) У 2 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 410–416.
5. Смірнова Л. Л. Інтегрований підхід як необхідна складова організації процесу іншомовної освіти на немовних факультетах / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 128. – Серія: Філологічні науки (мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 490–493.
6. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США : [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.
7. Conant, J. The Education of the American Teachers / J. Conant. – New York: McGrow-Hill, 2003. – 400 p.
8. Darling-Hammond, L. Assessing teacher education: The usefulness of multiple measures for evaluating program outcomes / L. Darling-Hammond // Journal of Teacher Education, 2006. – Vol. 57 (1). – P. 1–19
9. Holland, P. Linking Preservice and Inservice Supervision Through Professional Inquiry / P. E. Holland, P. Clift, M.L. Veal // The 1992 ASCD Yearbook, 1992. – P.169–182.
10. Levine, M. Professional practice schools: Building a model / M. Levine. – Washington: American Federation of Teachers, 1988. – 157 р.
11. Portraits of Twelve High School Partner Schools in the National Network for Educational Renewal [електронний ресурс]. – Seattle: Center for Educational Renewal, University of Washington, 1997. – Режим доступу: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED418051.pdf.
12. Villegas-Reimers, E. Teacher Preparation, International Perspective / E. Villegas-Reimers // Encyclopedia of Education, 2nd edition. – Vol. 7. – New York: Macmillan, 2003. – P. 2470–2475.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький
ОRCID iD 0000-0003-2760-275 х
e-mail: с[email protected]

Анотація

  У статті автором обґрунтовано сутність дефініцій «організаційно-педагогічні умови», «художньоестетичний смак», «майбутній фахівець образотворчого мистецтва», визначено, теоретично обґрунтувано, запроваджено та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови, які уможливлюють розвиток художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого  мистецтва й ефективно впливають на підвищення якості професійної підготовки, реалізацію вимог художньо-інтелектуального розвитку та творчого удосконалення в мистецькій галузі. До організаційно-педагогічних умов розвитку художньоестетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва автором виокремлено наступні блоки: теоретичний блок, організаційний блок, методологічно-цільовий блок, змістовно-процесуальний блок, результативний блок. 

  Реалізація організаційно-педагогічних умов здійснюється на засадах культурологічного, мистецтвознавчого, герменевтичного, системного, гуманістичного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, аксіологічного, дослідницько-зорієнтованого, модульного, контекстного підходів. Крім того, на основі  наступних принципів: гуманізації, науковості, системності й послідовності, наступності, міжпредметності, вибору індивідуальної освітньої траєкторії, стабільності  та динамічності,  циклічності, усвідомленої перспективи. До того ж на формування організаційного, мотиваційного, мотиваційно-ціннісного, мотиваційно-цільового, полімотиваційного, ціннісно-орієнтаційного, інтелектуально-пізнавального, когнітивно-інтелектуального, координуючого, комунікативного, особистісного, світоглядного, рефлексивного, гедоністичного, знаннєвого та практично-діяльнісного  критеріїв.  

  Реалізація організаційно-педагогічних умов здійснюється поетапно, на підготовчому, відтворювальнотворчому,  базовому, практично-технологічному, корекційно-розвивальному та конструктивно-творчому  етапах дослідження. Обмотивовано, що фективним інструментом розвитку художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва може бути самостійна робота студентів із впровадження електронного портфоліо.

 

Ключові слова: організаційно-педагогічні умови, художньо-естетичне виховання, художньо-естетичний смак, фахівці образотворчого мистецтва, підходи, принципи, критерії, етапи дослідження, портфоліо.

Повний текст:

     Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Антонович Є. А., Свид С. П., Проців В. І. Художні техніки у школі / Є. А. Антонович, С. П. Свид, В. І. Проців. – К., 1994. – С. 19–22.
2. Демчак С. М. Образотворче мистецтво. Альбом-посібник для 4 класу / С. М. Демчак. – Тернопіль, 2016. – 56 с.
3. Кардашов М. В. Теорія і методика викладання образотворчого мистецтва: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. В. Кардашов. – К., 2007. – 296 с.
4. Коновець С. В. Образотворче мистецтво в початковій школі: Методичний посібник / С. В. Коновець. – К.: Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2007. – 80 с.
5. Кузин B. C. Методика обучения изобразительному искусству в школе / В. С. Кузин. – М. : Просвещение, 1989. – 129 с.
6. Шорохов Е. В. Методика преподавания композиции на уроках изобразительного искусства в школе / Е. В. Шорохов. – М., 1977. – 143 с.

 

AUTHOR’S ABILITY AS INNOVATIVE RESOURCE IN THE TRAINING PROFESSIONALS OF ARTISTIC DIRECTION

STRATAN-ARTYSHKOVA Tetiana Borisivna
Doctor of Pedagogical Sciences, Professor Department of music-theoretical and instrumental subjects
of Сеntralukrainian Volodimyr Vinnichenko State Pedagogical University
ORCID iD 0000-0001-5507-1832
e-mail: [email protected]

Summary

   The article defines the concept of «author’s ability», which contains semantic and procedural characteristics, implies opportunities, inclinations and abilities, achievements a certain level of their development and the most important – productive – realization of creative qualities, capabilities, abilities and skills in own creativity that notes the presence of highly developed professionally significant personal quality of future art professional – author’s ability.

    The basis, enabling the future professional of artistic direction «to open himself» and to express in own creativity, is the availability of psychological and pedagogical qualities and mechanisms, individual and personality (subjective) characteristics, which generate and create quality system – «ability».

    In the process of own creation the activity of personal principles is fixed,  the moment of creative freedom and autonomy, creative inspiration and release, acquired artistic-cognitive and musical-performing experience are turned, based on intuition, empathy, reflection. Qualitative characteristics of the creative process are emotional and creative thinking, ability for empathy, identification, individual originality, creative expression, reflexivity; critical opinions are formed through the assimilation of different related types and forms of artistic thinking namely perception, interpretation, own creation

    Author’s ability includes «communicative coherence of individuals» and communicative self-organization, it appears as a way of thinking, it is conditioned by the ability of future professional to realize the spiritual essence of the art, to focus and to show the ability for creativity research, independent solution of problems and creative tasks, creative thinking of living material, adequate interpretation and reproduction of psychological model of artistic image, identifying own feelings, personal position in the meaning of art and life around, establishing an artistic dialogue with the audience, planning and forecasting of future activity, understanding and interpreting of experience in its correlation with socio-cultural reality.

    Keywords: author’s ability; interpretation; future professional of artistic direction; subjectivity; creative activity.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

 

REFERENCES

1. Brushlynskyy A. Subject activity as the unity of theory and practice / A. V. Brushlynskyy // Psychological journal. – 2000. – № 6. – P. 5–9.
2. Vygotskyy L. S. Psychology of art / L. S. Vygotskyy; ed. by M. G. Yaroshevskyy. – Moscow: Pedagogy, 1987. – 345 p.
3. Kagan M. S. Internal dialogue as the lawfulness of artistic and creative process / M. S. Kagan // Sov. Art Criticism. – M., 1985. – Vol. 19. – S. 184–219.
4. Kapustin J. V. Musician-performer and audience: (sociological problems of modern concert life): investigation / Kapustin J. V. – L.: Music, 1985. – 160 p.
5. Kostiuk G. S. Educational process and mental development of the individual / G. S. Kostiuk. – K: Soviets. School, 1989. – 608 p.
6. Masol L. M. Total artistic education: theory and practice / L. M. Masol. – K: Promin, 2006. – 432 p.
7. Oleksjuk O. M. Musical pedagogy: tutorial / O. M. Oleksjuk. – K., 2006. – 188 p.
8. Osytskyy A. K. Problems of the research of subjective activity / A. K. Osytskyy // Questions of philosophy. – 1966. – № 1. – P. 5–19.
9. Petrovskyy V. From the theory of actionable mediation to the theory of actionable presence / V. Petrovskyy // Development of personality. – № 2. – 2014. – p. 125–145.
10. Romenets V. A. The subject of mental activity as the object of historical psychology / V. A. Romenets // Psychology of subject activity of the individual. – K.: Institute of Psychology APS of Ukraine, 1993. – P. 81–82.
11. Rubinstein S. L. Principle of creative initiative. To philosophical foundations of modern pedagogy / S. L. Rubinstein // Questions of psychology. – 1986. – № 4 – P. 101–108.
12. Rudnytska O. P. General and artistic pedagogy: tutorial / Oksana Rudnytska. – Ternopil: Educational book – Bogdan, 2005. – 358 p.
13. Slobodchikov V. I. Psychology of person

МЕТОД КУЛЬТУРНОГО АСИМІЛЯТОРА У СИСТЕМІ КРОСКУЛЬТУРНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ

СІДОРОВ Вадим Ігоревич
професор, декан факультету міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу
Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна e-mail: [email protected]

 

Анотація

    У статті на основі аналізу наукових досліджень та власного практичного досвіду розкрито суть поняття «культурний асимілятор» та методу культурного асимілятора. Розглянуто етапи конструювання культурних асиміляторів для кроскультурної підготовки майбутніх фахівців галузі туризму: початковий, аналітико-відбірковий, конструювальний та технологічний. Запропоновано інцидент «Офіс в Анталії».

Ключові слова: кроскультурне навчання, кроскультурна підготовка, компетентність, туризм, культурний асимілятор, метод, інцидент. 

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Іванюк І. Культурний асимілятор як засіб формування полікультурної компетентності в комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі / І. Івасюк. – Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Т. 2, №5. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014. – С. 22–26.
2. Культурный ассимилятор. Тренинг адаптации к жизни в Санкт-Петербурге. / Отв. ред. Р. К. Тангалычева и Н. А. Головин. – СПб, 2008. – 234 с.
3. Султанова А. Н., Ласовская Т. Ю. Культурный ассимилятор как техника повышения межэтнической толерантности студентов на занятиях по дисциплине «Этнопсихология» // А. Н. Султанова, Т. Ю. Ласовская // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. XVI междунар. науч.практ. конф. – Часть II. – Новосибирск: СибАК, 2012. – С. 34–45.
4. Формирование экологичной образовательной среды для эффективной адаптации детей-мигрантов в условиях ГБОУ. Учебно-методическое пособие для педагогов /
Автор-составитель Н. В. Шекихачева. – СанктПетербург, 2012. – 123 с.
5. Хоменко Є. Г. Особливості використання наративного аналізу для дослідження взаємодії. // Є. Г. Хоменко // Психологія і особистість. – № 1. – Київ, 2014. – С. 100–111.
6. Шиловська, М. О. Виховання толерантності у структурі спеціального академічного курсу «Формування соціокультурної компетенції майбутніх учителів іноземних мов» //
М. О. Шиловська // Витоки педагогічної майстерності. Сер.: Педагогічні науки. – Вип. 8(2). – Київ, 2012. – С. 309–313.
7. Albert R. D. The intercultural sensitizer or culture assimilator: A cognitive approach. Handbook of intercultural training. – N.Y., 1983. – Vol. 48. – P. 139–154.
8. Brislin R. W., Cushner K., Cherrie C., Yong M. Intercultural interactions: A practical guide. – Beverly Hills, 1986. – CA: Sage.
9. Cushner K. & Brislin, R. W. Intercultural Interactions. A Practical Guide. (2nd ed.) – Thousands Oaks, 1986. – CA: Sage Publications.
10. Holden N. J. Cross-Cultural Management. A Knowledge Management Perspective. – Prentice Hall, 2002.