Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

САМОСТІЙНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІСТОРИЧНОГО ФАХУ

ГРОМКО Тетяна Василівна

кандидат філологогічних наук, доцент, доцент кафедри української мови
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття присвячується самостійній роботі студентів з курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» як важливій формі організації навчального процесу, що посідає чільне місце у формуванні й розвитку фахових лінгвістичних компетентностей гуманітарних галузей, зокрема й історичної. Запропоновано ряд завдань, які базуються на фахових текстах, зокрема різновидів наукового стилю історичного спрямування. При цьому особлива роль у доборі текстів вбачається в активізації регіонального компонента текстів для самостійного опрацювання, оскільки вони спонукають до самостійної пізнавальної діяльності.

Ключові слова: українська мова (за професійним спрямуванням), самостійна робота, текст, робота з текстом на заняттях з мови, навчально-методичне забезпечення, пізнавальна діяльність, стиль мови, науковий стиль.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Граф В. Основы организации учебной деятельности и самостоятельной работы студентов: [учеб.-методич. пособие] / В. Граф, И. И. Ильясов, В. Я. Ляудис. − М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. − 79 с.
2. Громко Т. В. Конспект лекцій з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» (для студентів денної форми навчання факультету історії та права) / Т. В. Громко; Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка. – Кропивницький, 2016. – 104 с.
3. Есипов Б. П. Самостоятельная работа учащихся на уроках / Б. П. Есипов. − М.: Учпедгиз, 1961. − 239 с.
4. Козаков В. А. Самостоятельная работа студентов: [учеб. пособие для ФПК вузов по дисциплине «Педагогика и психология высшей школы»] / В. А. Козаков. − К. : Высш. шк., 1989. − 251 с.
5. Король В. М. Самостійна робота студентів університету як складова підготовки майбутнього фахівця / В. М. Король, О. П. Савченко // Організація самостійної роботи студентів; за заг. ред. В. М. Король, В. П. Мусієнко, Н. Т. Токової. − Черкаси: Вид-во ЧДУ, 2003. − С. 9−29.
6. Наукові записки. Серія: Історичні науки. – Випуск 20: Синьоводська битва 1362 року в контексті історії Східної Європи. –– Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 252 с.
7. Палкин Ю. И. Самостоятельная работа студентов по общественным наукам : новые подходы / Ю. И. Палкин // Самостоятельная работа студентов как приоритетная форма учебного процесса / ред. кол. Б. И. Королев (отв. ред.) и др. − К.: Либидь, 1992. – 136 с. − С. 3−8.
8. Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении: Теоретико-экспериментальное исследование / П. И. Пидкасистый. − М. : Педагогика, 1980. − 240 с.
9. Погиба Л. Г. Практикум з української мови за професійним спрямуванням / Л. Г. Погиба, Т. О. Грибіниченко, Л. М. Голіченко, Н. В. Кавера. – К.: Кондор, 2014. – 296 с.
10. Погиба Л. Г. Українська мова фахового спрямування / Л. Г. Погиба, Т. О. Грибіниченко, Л. М. Голіченко. – К.: Кондор, 2011. – 352 с.
11. Положення про кредитно-модульну систему навчального процесу та модульно-рейтингове оцінювання знань. Вказівки та рекомендації до організації навчального процесу з урахуванням вимог Європейської Кредитної Трансферної Системи / Швець Є. Я., Турба М. М., Швець Д. Є. − Запоріжжя : Вид-во ЗДІА, 2006. − 18 с.
12. Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням / С. В. Шевчук, І. В. Клименко. – К. : Алерта, 2011. – 694 с.

ХУДОЖНЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ЯК ОСНОВА ТВОРЧО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА

HORBENKO Helen Borysivna

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor
of music theory and instrumental disciplines
of Сеntralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
ORCID iD 0000-0002-6836-0657
e-mail: [email protected]

Summary

   At the present stage of our society development demands are intensified not only to the professional rise of teachers, but also to their personal qualities, which are detected in the ability to navigate in a variety of contradictions of the modern world, to be prepared for permanent changes, to acquire the competence in accordance with the chosen specialization independently, to identify personal ways of creative self-realization, self-development, self-education and self-affirmation in professional career and livelihoods. According to the needs of modern society requirements for individual of teacher-musician, his ability to use gained professional experience in independent practice creative activity under universal artistic and aesthetic values and worldviews, to acquire skills to own the means of selfknowledge and the world are significantly increased.

   In the article the theoretical analysis of psychological and educational works is carried out, that enables to determine the artistic and interpretative competence as a key structure in the professional training of future teachersmusicians; it is proved that artistic and interpretive expertise is a professional integrative significant personal quality, which provides the ability of future teacher in different kinds of creative and performing activity; the features of artistic and interpretative process as the basis of creative and performing activity of future teacher is disclosed; artistic and interpretative skills that are complex and integrative structure and are founded in various types of creative and performing activity are defined. The fact that the formation of artistic and interpretational skills determines the level of musical and performing competence of future professionals is established.

   The main methods, which influence positively to the formation of students’ artistic and interpretational skills, develop of personal and spiritual sphere of future professionals (capacity for emotional empathy, stage-empathy transformation, reflection) are revealed: the method of musical and theoretical analysis, the method of art analogies, and the method of artistic and creative projects. Using a wide range of active and interactive methods in the process of art and performing interpretation of musical compositions while studying of professional disciplines ensures the optimum process of formation of artistic and interpretative competence of future teachers-musicians, the promotion of artistic and interpretational skills, the development of professional personal qualities of future specialists.

 Keywords: teacher-musician; creative and performing activity; artistic and interpretive competence; artistic and interpretative skills.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

 

REFERENCES

1. Hurenko E. G. Problems of fiction interpretation: philosophical analysis / E. G. Hurenko. – Novosibirsk: Nauka, 1982. – 256 p.
2. Medushevskyy V. V. Intonation form of music: investigation / V. V. Medushevskyy. – M., 1993. – 262 p.
3. Nazaikinskyy E. Logic of musical composition / E. V. Nazaikinskyy. – M., 1982. – 319 p.
4. Oleksjuk O. M. Creative self-realization of the future professional musician in the interpretive process / O. M. Oleksjuk // Scientific notes of Ternopil SPU by V. Hnatyuk. – Series: Pedagogy. – 1999. – № 3. – P. 116–120.
5. Otych O. M. Art in the system of creative personality development of the future teacher of professional learning: theoretical and methodological aspects: [monograph] / O. M. Otych; science ed. by I. A. Zyazyun. – Chernivtsi: Zelena Bukovina, 2009. – 752 p.
6. Padalka G. M. Theory and methodology of art education: innovative perspective [Text] / G. Padalka // Art education: content, technology, management. Collection of scientific works. – K., 2010. – Vol. 5. – P. 68–83.
7. Rastrygina A. Innovation context of the professional training of future teacher-musician / Rastrygina A. // Scientific Notes – Series: Pedagogical Sciences. – Kirovograd, 2014. – Vol. 133. – P. 57–64.
8. Rostovskyy O. J. Theory and methodology of music education: Textbook / O. J. Rostovskyy. – Ternopil: Educational book. – Bogdan, 2011. – 640 p.
9. Rudnytska O. P. The interpretation of music as a pedagogical problem. // Professional training of the teacher of music. – K.: KSPI. 1981. – P. 93–101.
10. Stratan-Artyshkova T. B. Creative and performing training of future teachers of music art: theory and practice. [monograph] / T. B. Stratan-Artyshkova. – Kirovograd: RIO KSPU by V. Vynnychenko, 2014. – 440 p.

ОРІЄНТИРИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРИКОРДОННИКІВ В РЕСПУБЛІЦІ ІНДІЯ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ

БХІНДЕР Наталія Володимирівна

кандидат педагогічних наук, доцент, здобувач Національної академії
Державної прикордонної служби імені Б. Хмельницького
e-mail [email protected]

Анотація

   Стаття присвячена теоретико-методологічному аналізу орієнтирів професійної підготовки прикордонників в Республіці Індія. Доведено, що основними орієнтирами є усвідомлення національної ідентичності, раціональний підхід, гуманістична основа, позитивне ставлення до діяльності, патріотизм, моральність, відомча підготовка. 

Ключові слова: професійна підготовка, прикордонники, патріотизм, моральне виховання, інтеграція, гуманізм, прагматизм, обов’язок, методи підготовки.

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Alladi V. R. Gandhi-Philosophy of Humanism / V. R. Alladi and N.S. Rao // Sucharitha a journal of philosophy and religion. – Vol. 3. – Issue 4. – 2015. – P. 98–107.
2. Almond B. Moral Values in Multicultural Society // Critical Rationalism and Educational Discourse / Ed. by G. Zecha. – Amsterdam – Atlanta: Rodopi, 1999. – P. 19–35.
3. Anand V. Integrating the Indian Military: Retrospect and Prospect // Journal of Defence Studies. – Vol. 2. – No. 2. – 2008. – P. 19–40.
4. Bhattacharya S. Foundations of Education. – New Delhi: Atlantic Publishers and Distributors, 2006. – 153 p.
5. Biswas P. Mahatma Gandhi’s views on peace education // Education Journal. – No. 4. – 2015. – P. 10–12. doi: 10.11648/j.edu.s.2015040101.13
6. Chakrabarti M. Gandhian Humanism. – New Delhi: Concept Publishing Company, 1992. – 181 p.
7. Chandra S. Principles of Education / S. Chandra, R. N. Sharma. – New Delhi: Atlantiv Publishers & Ditributors, 2004. – 246 p.
8. Chaube S. K. The Idea of Nation and Its Future in India. – Abington – Oxon: Routledge, 2017. – 390 p.
9. Erekson Th. Technology Education from the Academic Rationalist Theoretical Perspective // Journal of Technology Education Vol. 3 No. 2, Spring 1992 P. 6 – 14. – Режим доступу: https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v3n2/pdf/erekson.pdf

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ КУРСІВ З ХІМІЇ У КЛАСАХ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТУ

БЛАЖКО Олег Анатолійович

кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри хімії та методики навчання хімії
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкривається проблема підготовки майбутнього вчителя до викладання спеціальних курсів з хімії у старшій профільній школі. На основі аналізу науково-педагогічної літератури з’ясовано сутність та основні завдання спеціальних курсів з хімії при організації пізнавальної діяльності учнів класів з поглибленим вивчення окремих предметів. Описано авторський підхід до формування у студентів методичних знань та умінь, необхідних для успішного викладання спеціальних курсів з хімії в загальноосвітній школі. Визначено перелік основних знань та умінь, які повинні сформуватися у студентів під час вивчення теми «Спеціальні курси з хімії у старшій профільній школі». Охарактеризовано зміст навчального матеріалу та наведено приклади завдань для аудиторної та самостійної роботи студентів, що забезпечать формування у них професійних компетентностей щодо викладання спеціальних курсів з хімії. 

Ключові слова: вища школа, підготовка майбутнього вчителя хімії, класи з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні курси з хімії. 

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бабенко О. М. Формування знань з основ біохімії в учнів класів біолого-хімічного профілю навчання: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (хімія) / Бабенко Олена Михайлівна; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2010. – 294 с.
2. Гладюк М. М. Допрофесійна підготовка школярів у класах агрохімічного профілю (на матеріалі спецкурсу «Основи агрохімії»): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01, 13.00.02. / Гладюк Микола Миколайович. – К., 1994. – 156 с.
3. Кизенко В. І. Спеціальні курси в структурі профільного навчання / В. І. Кизенко // Профільне навчання: Теорія і практика. – К.: Пед. преса, 2006. – С. 129–131.
4. Мальований Ю. Варіативний компонент змісту освіти у старшій школі: педагогічні засоби впровадження / Ю. Мальований, В. Кизенко // Дидактика: теорія і практика: зб. наук. праць / [за наук. ред. Г. О. Васьківської]. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – С. 63–67.
5. Примірне положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах // Комп’ютер у школі та сім’ї. – № 4. – 2009. – С. 52–53.
6. Програма з хімії для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Поглиблене вивчення. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/ed ucational_programs/1349869542/
7. Профільне навчання: теорія і практика / [за ред. канд. пед. наук Л. А. Липової] – К.: ВВП «Компас», 2007. – 192 с.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА

БІНИЦЬКА Катерина Миколаївна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки
Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті основна увага зосереджена на особливостях професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в Республіці Польща. Автором проаналізовано нормативно-правову базу та наукові доробки сучасних дослідників із означеної проблеми. Розглянуто основні вимоги Європейського Союзу щодо підготовки сучасного вчителя. Досліджено концепцію підготовки вчителя початкових класів у Республіці Польща. Висвітлені напрямами модернізації професійної підготовки вчителів. Охарактеризовано три можливих варіанти професійної підготовки майбутніх вчителів в університетах Польщі, зокрема за денною, заочною та післядипломною форми навчання.

Ключові слова: учитель, професійна підготовка, педагогічна освіта, ліценціат, магістр, початкова освіта, Республіка Польща. 

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Морітз Я. Система професійної підготовки вчителя і шляхи її оптимізації в умовах розвитку сучасної освіти в Польщі: дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Морітз Януш. – К., 2004. – 412 с.
2. Нестеренко І. Б. Модернізація змісту вищої педагогічної освіти в Польщі за умов європейської інтеграції: дис. канд. пед. наук: 13.00.01 / І. Б. Нестеренко. –Умань, 2014. – 294 с.
3. Уршуля О. Профессиональные компетенции учителей начальных школ в контексте европейских интеграционных процессов: На примере системы образования Республики Польша / Ордон Уршуля. – [Электронный Ресурс.– Режим Доступа: http://www.dissercat.com/content/professionalnyekompetentsii-uchitelei-nachalnykh-shkol-v-konteksteevropeiskikh-integratsio. – 20.07.2017 г.
4. Gołębniak B. D. Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjnosć / Bogusława Dorota Gołębniak // Wydawnictwo EDYTOR s.c. –Wydanie pierwsze.. –Toruń-Poznań 1998. – 179 s.
5. I stopnia – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna. – [online]. Available at the URL: http://www.wshleszno.pl/strefa-kandydata--podstrony/i-stopnia---wychowanie-przedszkolne-iedukacja-wczesnoszkolna-oraz-terapia-pedagogiczna. –15.07.2017.
6. Magisterskie. – [online]. Available at the URL: http://www.pedagogika.us.edu.pl/?page_id=35. – 20.06.2017.
7. Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Poradnik. materiał specjalny kwartalnika Edukacja Biologiczna i Środowiskowa / Urszula Poziomek, Dominik Marszał, Alina Małgorzata Skrobek, Monika Woźniak, Ilona Żurawska Wydawca // Instytut Badań Edukacyjnych. – Warszawa. – 2016. – 100 s.
8. Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U № 50, poz. 400 z późn. zm.).– [online]. Available at the URL: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090 500400. – 01.09.2017.
9. Rozporządzenie Ministra edukacji narodowej i sportu1) z dnia 7 września 2004 r. – [online]. Available at the URL: http://www.infor.pl/akt-
prawny/DZU.2004.207.0002110,rozporzadzenieministra-edukacji-narodowej-i-sportu-w-sprawiestandardow-ksztalcenia-nauczycieli.html. – 10.06.2017.
10. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. – Dz.U. 2012 poz. 131. – [online]. Available at the URL: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000131. – 01.09.2017.
11. Wiłkomirska A. Kształcenie nauczycieli – stare i wiecznie żywe dylematy / Anna Wiłkomirska // [online]. Available at the URL: https://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s ource=web&cd=5&ved=0ahUKEwi99YH7zI3WAhX CHJoKHWAhAeEQFghEMAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.rpo.gov.pl%2Fpliki%2F1139859908.DOC &usg=AFQjCNFUXVuew9IGJXQ9SpEomedQD6gk2g. – 15.08.2017.
12. Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. – [online]. Available at the URL: http://www.owsiiz.edu.pl/oferta/studiapodyplomowe/olsztyn/wychowanie-przedszkolne-iedukacja-wczesnoszkolna. –20.08.2017.
13. Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna studia. Podyplomowe . [online]. Available at the URL: – http://www.rekrutacja.uni.wroc.pl/kierunek.html?id=9 706. – 15.08.2017.