Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІСТОРІОГРАФІЯ ЕТНОГРАФІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА ІМЕНІ Т. Г. ШЕВЧЕНКА, ЯК ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СХІДНИХ СЛОВ’ЯН

ОКОЛЬНИЧА Тетяна Володимирівна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені
Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]

Анотація

   В публікації розкриваються п’ять основних етапів та напрями історіографії діяльності наукового товариства імені Т. Г. Шевченка та їх внесок у  вивчення народної педагогіки наших пращурів.  

   Автор приходить до висновку, що  етнографічні записи зроблені членами товариства розкривають різноманітні обряди, одяг, дитячі меблі, умови проживання, ігри, іграшки, участь дітей у громадському житті общини, що є основою для вивчення специфіки виховання дітей наших пращурів.

Ключові слова: етнографія, східні слов’яни, світ дитини, виховання, Етнографічне товариство імені Т. Г. Шевченка.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Горленко В. Історія української етнографії (XII–XIX ст.) / В. Горленко. – К., 2005. – 304 с.
2. Горленко В. Нариси з історії української етнографії та російсько-українських етнографічних зв’язків / В. Горленко. – К., 1964. – 325 с.
3. Грушевський М. Дитина у звичаях і віруваннях / Марко Грушевський. – К.: Либідь, 2006. – 256 с. (Перше видання – 1906 р.)
4. Зеленин Д. К. Восточнославянская этнография / Д. К. Зеленин. Пер. с нем. К. Д. Цивиной. – М.: Наука, 1991. – 511 с.
5. Исторические песни малорусского народа с объяснениями Вл. Антоновича и М. Драгоманова. – К., 1874. – 279 с.
6. Кирко А. Этнографический взгляд / А. Кирко. – М., Вестник Имп.РГО,1857. – Т. 20. – 456 с.
7. Корнетов Г. Б. Теория истории педагогики / Г. Б. Корнетов. – М.: АСОУ, 2013. – 460 с.
8. Сумцов Н. Ф. Культурное переживание / Н. Ф. Сумцов. – К.,1890. – 403 с.
9. Терещенко А. В. Быт русского народа / А. В. Терещенко. – М.: Русская книга, 1999 (Переиздание: т. І–ІV. – М., 1847–1848).
10. Щербак І. М. Діти в обрядах та віруваннях українців ХІХ – початку ХХ ст. (статевовіковий аспект традиційної культури): автореф. дис. … канд. іст. наук: 07.00.05 / Інна Михайлівна Щербак; НАН України. – К., 2004. – 19 с.

ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

НАЙДЬОНОВА Галина Георгіївна

кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри біології та методики її викладання, завідувач педагогічною практикою
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

ФУРДУЙ Ярослава Олегівна

старший викладач кафедри фізичної та психофізіологічної підготовки КЛА НАУ
e-mail: [email protected]

Анотація

   У пропонованій статті йдеться про необхідність формування в студентської молоді екологічної компетентності. Зазначені умови підвищення ефективності навчально-виховного процесу з формування екологічної компетентності особистості.

Ключові слова: компетентність, екологічна компетентність, технологія, педагогічні умови, тренінг.

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зязюн І. Освітні технології у вимірах педагогічної рефлексії / І. Зязюн // Світло. − 1996. − № 1. − С. 4−9.
2. Клос Є. І. Науково-практичні пропозиції щодо змісту та організації спільної діяльності викладача і студента над предметом «Актуальні проблеми освіти» засобами модульно-рейтингової технології навчання / [Є. І. Клос, Л. І. Павлюк, М. Є. Чабан, М. С. Швед]. – Львів, 1996. – 59 с.
3. Маслоу А. Г. Мотивация и личность / А. Г. Маслоу; [пер. с англ. А. М. Татлыбаева]. – СПб: Евразия, 1999. – 478 с.
4. Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений / Обозов Н. Н. − К.: Лыбидь, 1990. – 191 с.
5. Педагогічні технології. Досвід. Практика: довідник / [ред. П. І. Матвієнко, С. Ф. Клепко]. – Полтава: ПОІПОПП, 1999. – 376 с.
6. Пустовіт Г. П. Екологічне виховання учнів у процесі дослідницької роботи: навчальнометодичний посібник / Г. П. Пустовіт. − Хмельницький: Майбуття, 1994.− 86 с.
7. Романенко Л. В. Формирование у студентов педвуза готовности к экологическому образованию школьников: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Людмила Віталіївна Романенко.− Волгоград, 1990. – 253 с.
8. Швед М. С. Педагогіка. Навчальнометодичний посібник для студентів пед. спеціальностей ун-ту / Швед М. С. – Львів: Пед.вид. відділ Львівського ун-ту, 1996. − 173с.
9. Швед М. С. Розвиток екологічного мислення студентів університету в процесі професійної підготовки.: дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Марія Степанівна Швед. – Львів, 1997. – 211 с.

ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДАННЯ АНОТАЦІЙ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ ДО СТАТЕЙ ГУМАНІТАРНОГО СПРЯМУВАННЯ

ЛИСЕНКО Людмила Олександрівна

кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри лінгводидактики та іноземних мов
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття містить теоретичне обґрунтування мовних кліше для укладання анотацій англійською мовою до статей гуманітарного спрямування. Для анотацій англійською мовою до статей гуманітарного спрямування часто подають стандартні формулювання, однак вони можуть виражатися як оригінальні конструкції. Розглянуті типові мовні конструкції англійською мовою актуальні для різних жанрів наукових текстів.

Ключові слова: лінгвістичний аналіз тексту, професійний переклад, фаховий текст, мовне кліше, мовні конструкції анотації, анотування статті, гуманітарні науки.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вакуленко М. Деякі термінологічні нюанси української мови: як не виплеснути з водою дитину / М. Вакуленко // Вісник НАН України. – №11. – 2006. – С 61–63.
2. Гавриш І. В. Мовні одиниці різних рівнів у науковому стилі / І. В. Гавриш // Вісник Харківського національного університету. № 473. Сер. Філологія. -– Харків, 2000. – С. 19–23.
3. Довідник здобувана наукового ступеня: 36. нормат. документів та ін-форм. матеріалів з питань атестації наук, кадрів вищ. кваліфікації / За ред. Р. В. Бойка; Упорядкув. Ю. І. Цеков. – 3-є вид., випр. і допов. – К.: Ред: «Бюл. Вищ. атестац. комісії України»: Толока, 2003. – 69 с.
4. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення …/ [Електронний ресурс]. – Електрон. дані. – Режим доступу: http://www.lenvit.ucoz.ua/ZER.pdf. – Назва з титул. eкрана: «Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment».
5. Климова К. Я. Теорія і практика формування мовнокомунікативної професійної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів: Монографія / К. Я. Климова. – Житомир, 2010. – 558 с.
6. Михайлова О. Г. Українське наукове мовлення: лексичні та граматичні особливості: навч. посібник / О. Г. Михайлова, А. А. Сидоренко, В. Ф. Сухопар. –Харків, 2000. –197 с.
7. Програма з англійської мови для професійного спілкування / [Електронний ресурс]. – Електронний ресурс. – Режим доступу: http://www.Im.nmu.org.ua/ua/esp-curriculum.php. – Назва з титул. eкрана: «National ESP Curriculum».
8. Сурмін Ю. Науковий текст: специфіка, підготовка та презентація : навч.-метод. посібник / Ю. Сурмін. – К.: НАДУ, 2008. – 184 с.
9. Указ Президента України № 641/2015 – Президент України / [Електронний ресурс]. – Електронний ресурс. – Режим доступу: http: // www.president.gov.ua/documents/6412015-19560. – Назва з титул. eкрана.

 

МЕТОДОЛОГІЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

KONDRASHOV Nikolay Mikolajovych

PhD(Candidate of pedagogical sciences)
Methodologis Autotransport College Krivoy Rog
e-mail: [email protected]

Summary

   In the article one of the strategic directions of increasing the effectiveness of quality management of future specialists’ training for successful professional activities is the strengthening of the methodological foundations of the educational process, the set of methodological approaches to the organization of the educational process in higher education is theoretically justified. The purpose of the article is to substantiate the methodological foundations for managing the process of improving the quality of future specialists’ training for professional activities in the system of university education.

   To achieve the goal of the study, the implementation of tasks and hypothesis testing, a set of methods such as analysis and systematization of achievements in solving the problem, questioning, testing, interviews, pedagogical experiment to identify the effectiveness of a set of methodological approaches in improving the quality of training future specialists was used.

   On the basis of the analysis of scientific literature, the essence of each methodological approach to the organization of educational process is revealed, the mechanisms of their realization in the educational process are concretized; the specific features of the personality-oriented, activity-creative, competent, content-procedural, eventsituational, technological, simulation-game approaches, the mechanism for their implementation in professional training of students, the criteria and indicators of quality vocational training and the conditions for the effective implementation of the "Quality Program Education ", the causes of bottlenecks in the practice of training future specialists and the means of overcoming them in the educational process are revealed .

   The implementation of the set of methodological approaches in the educational process is the methodological basis of the strategy for improving the quality of management of future specialists’ training for successful professional activities, a means of ensuring positive dynamics of students' successful achievements in teaching, which is possible only if the level of objectivity of this procedure is high. The perspective of solving the problem of improving the quality of future specialists’ training necessitates the development of a toolkit for assessing the effectiveness of innovative approaches to providing the quality of higher education.

Keywords: methodology, methodological approaches, management, vocational training, quality of preparation.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

BIBLIOGRAPHY

1. Bolchoi enthiklopedicheskiy slovar. (2002). [Large Encyclopedic Dictionary]. / Ed. Prokhorov A. M., Ed. The second. – St.Petersburg.
2. Kondrashova, L. V. (2013). Soditiunosituativniy podhod k organizatzii obusheniz v vishey shkole. [Event-situational approach to the organization of studies in higher education]. / L. V. Kondrashova // Modern education: new methods and technologies in the organization of the educational process. – Tomsk: TUSUR.
3. Stepanov, E. N. (2002). Pepdagogu o sovremennih podhodah I konzeptzizh vospitaniz. [To the teacher about modern approaches and concepts of education]. / E. N. Stepanov, L. M. Luzin. – Moscow: TC Sphere.
4. Hrestomatiz po istorii pedagogiki (1936). [Chrestomathy on the history of pedagogy]. / Comp. I. F. Svadkovsky. T. 1. – Moscow.

 

ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ З ВИКОРИСТАННЯМ НАВЧАЛЬНОЇ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРОГРАМИ «WISE»

КОРОБЕЙНІКОВА Тетяна Ігорівна

кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри англійської філології та перекладу
Університету імені Альфреда Нобеля
е-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття присвячена формуванню англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх перекладачів із використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто основні дидактичні вимоги до електронних засобів навчання англійського діалогічного мовлення. Проаналізовано й описано структуру та зміст авторської навчальної комп’ютерної програми «WISE». Надано основні методичні рекомендації щодо використання розробленого електронного засобу в процесі викладання англійської мови для студентів першого курсу напряму «Філологія». Окреслено перспективу вдосконалення та розширення розробленої навчальної комп’ютерної програми.

Ключові слова: англійська мова, діалогічне мовлення, електронний засіб, компетентність, навчальна комп’ютерна програма, майбутній перекладач, самостійна робота.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компъютеров (педагогика третьего тысячелетия): [учеб.-метод. пособ.] / Беспалько В. П. – Воронеж, 2002. – 351 с.
2. Методика викладання перекладу як спеціальності: підручник для студ. вищих заклад. освіти за спеціальністю «Переклад» / Л. М. Черноватий. – Вінниця: Нова книга, 2013. – 376 с.
3. Електронні засоби навчання іноземних мов студентів: досвід розробки й апробації: колективна монографія / [Бігич О. Б., Волошинова М. М., Мацнєва О. А. та інш.]; заг. і наук. ред. Бігич О. Б. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2012. – 160 с.
4. Інформаційно-комунікаційні технології у навчанні іноземних мов для професійного спілкування: колективна монографія / [Т. І. Коваль, П. Г. Асоянц, Т. М. Каменєва, Н. В. Майєр, О. С. Синекоп, В. В. Стрілець, А. Ю. Чуфарлічева]; заг. ред. Т. І. Коваль – К.: Вид. центр КНЛУ, 2012. – 280 с.
5. Коробейнікова Т. І. Мультимедійні вправи для навчання діалогічного мовлення на заняттях з англійської мови / Т. І. Коробейнікова // Педагогічний процес: теорія і практика – К., 2012. – Вип. 3.– С. 122–134.
6. Коробейнікова Т. І. Навчальна комп’ютерна програма «Switch on Your English» як інтерактивний засіб формування компетенції в діалогічному мовленні / Т. І. Коробейнікова // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного ун-ту ім. Павла Тичини. – Умань, 2012. – Вип. 42. – Ч. 2. – С. 103–108.
7. Основи методики створення і застосування комп’ютерних програм у навчанні іноземних мов: навч. посіб. / [Асоянц П. Г., Сердюков П. І., Чекаль Г. С. та ін.]. – К., 1993. – 108 с.