pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНА ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА БЕЗПЕКИ ЗА ДОПОМОГУЮ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

КИСЛЕНКО Дмитро Петрович

кандидат юридичних наук, доцент
начальник кафедри тактико-спеціальної підготовки
Інституту Управління державної охорони України
Київського національного університету імені Тараса Шевченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто використання інформаційних технологій під час професійної підготовки майбутнього фахівця з охоронної діяльності. Автором детально досліджена необхідність використання мультимедійних засобів навчання під час підготовки професійної підготовки майбутнього фахівця з охоронної діяльності. 

Ключові слова: мультимедійні засоби, професійна підготовка, майбутні фахівц з охоронної діяльності, інформаційно-комунікаційні технології.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1.Алексеева, М. Б. Системы мультимедиа / М.Б. Алексеева, С. Н. Балан. – Санкт-Петербург, 2001. – 158 с.
2.Архипова Т. Л. Технології «хмарних обчислень» в освітніх закладах / Архипова Т. Л., Зайцева Т. В. // Хмарні технології в освіті. Матеріали Всеукраїнського науково-методичного інтернет-семінару (21 грудня 2012 року). – Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків. – C. 72–74.
3.Шевчук І. П. Сучасний простір медіа — культури: традиційні та інноваційні засоби впливу/ І. П. Шевчук // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. Сер. Філософські науки. –2012. – № 15. – С. 67–72.
4.Шубін О. Реалізація компетентнісного підходу у формуванні майбутніх фахівців як основа конкурентоспроможності сучасного ВНЗ / Олександр Шубін, Інна Сіменко, Ірина Пальцун //Часопис «Вища освіта України». – №3. – 2011. – С. 119–125.

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ У СЕРЕДНІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

КАПІТАН Тетяна Анатоліївна

кандидат філологічних наук,
доцент кафедри лінгводидактики та іноземних мов
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто одну з основних форм мовленнєвого спілкування – діалогічне мовлення; доведено, що діалогічне мовлення є ефективним засобом навчання іноземної мови, сприяє активізації мовленнєвого матеріалу й формуванню мовленнєвих навичок; наголошено на спонтанності діалогічного мовлення, його емоційності та експресивності; з’ясовано, що діалогічне і монологічне мовлення характеризуються зверненістю, однак засвідчено, що діалогічне мовлення більш тісно, ніж монологічне, пов’язане із ситуацією спілкування.

Ключові слова: діалогічне мовлення, мовленнєві навички, емоційність, експресивність, ситуативність, спонтанність, спілкування, реплікування.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вишневський О. І. Методика навчання іноземних мов: Навчальний посібник / О. І. Вишневський. – К.: Знання, 2011. – 206 с.
2. Выготский Л. С. Избранные психологические исследования / Л. С. Выготский. – М.: АПН РСФСР, 1956. – 519 с.
3. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник / Кол. автор. під кер. С. Ю. Ніколаєвої та ін. – К.: Ленвіт, 1999. – 320 с.
4. Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах: Підручник / Кол. автор. під кер. Л. С. Панова та ін. – К.: Академія, 2010. – 328 с.
5. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: Учебник / Кол. авт. под ред. Н. И. Гез, М. В. Ляховицкий, А. А. Миролюбов и др. – М.: Высш. школа, 1982. – 373 с.
6. Общая методика обучения иностранным языкам в средней школе. Учебник / Кол. авт. под ред. А. А. Миролюбова, И. В. Рахманова, В. С. Цетлин. – М.: «Просвещение», 1967. – 504 с.

 

СУТНІСТЬ І ПРОВІДНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ У ХХ ст.

ЗОРОЧКІНА Тетяна Сергіївна

кандидат педагогічних наук, доцент Черкаського національного
університету імені Богдана Хмельницького
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглядається сутність і провідні тенденції розвитку вищої педагогічної освіти у Великій Британії у ХХ ст. Визначено основні цілі вищої освіти Великої Британії. Розглянуто причини реформи методичної системи підготовки вчителів у Великій Британії. Висвітлено напрями освітніх реформ у цій країні.

Ключові слова: вища педагогічна освіта, Велика Британія, реформа, ВНЗ.

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ


1. The Study of Education / І ed. J.W. Tibbie. - Lnd.: Routledge & Kegan Paul. – 1967. – P. 9.
2. Зискин К. Е. Профессиональнопедагогическая подготовка учителей средней школы на педагогических отделениях университетов Великобритании во второй половине XX в. : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. – Москва, 2002. – 157 c.
3. Абазовик Е. В. Подготовка учителей в великобритании и россии в условиях болонского процесса: Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08. – Санкт – Петербург 2010. – 162 с.
4. Онищенко Ю. Ю. Формирование профессионализма учителя в системе педагогического образования в Великобритании (конец XX – начало XXI вв.) . : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. – Коломна, 2007. – 168 с.
5. Погребняк Н. М. Основні напрямки реформування вищої педагогічної освіти Великобританії / Н. М. Погребняк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Сер.: Педагогічні науки : Зб. наук. ст. – Луганськ, 2010. – Вип. 16 (203). – Ч. II. – С. 278–286.
6. Кіщенко, Ю. В. Історико-соціальні передумови становлення сучасної системи професійної підготовки вчителів в Англії та Уельсі / Ю. В. Кіщенко // Педагогічні науки : зб. наук. праць. – Херсон: ХДУ, 2005. – Вип. 40. – С. 423–428.
7. Department for Education and Employment. Excellence in Schools. White Paper presented to Parliament by the Secritary of State For Education and employment by Command of Her Majesty. London: DfEE, 1997. – 153 p.
8. DfEE (Department for Education and Employment). White Paper : Schools Achieving Success.– Annesley, Nottinghamshire: DfEE Publications, 2001. – 73 p.
9. Задорожна І. П. Особливості методичної підготовки вчителів англійської мови у Великій Британії: Дис... канд. пед. наук: 13.00.04. – Т., 2002. – 332 с.
10. Стрункина Ю. В. Профессиональная подготовка педагогических кадров во второй половине XX века: на материалах Великобритании и России : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. – Ставрополь – 2012. – 158 с.
11. The National Council for Accreditation of Teacher Education – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://www.ncate.org/
12. Education Reform Act 1988 – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1988/40/part/II/chapter/I
13. Кучай Т. П. Динаміка змін у педагогічній освіті Великої Британії / Т. П. Кучай // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / Ред. кол.: Побірченко Н.С. (гол. ред.) та інші. Умань: РВЦ «Софія», 2008. Випуск 25. – С. 45–51.
14. Кучай Т. П. Стратегии развития высшей школы Великобритании // Вектор науки Тольятинского Государственного университета.– 2010.–№2 (12).– С. 193–195.
15. Кучай Т. П. Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів: Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. – Черкаси, 2009. – 204 с.
16. National Targets for Education and Training – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://www.oxfordreference.com/view/10.1093/oi/a uthority.20110803100224642
17. Education (Schools) Act 1992 CHAPTER 38 – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1992/38
18. Teacher Training Agency – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1994/30/part/I/ crossheading/the-teacher-training-agency/enacted
19. Office for Standards in Education – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: https://www.gov.uk/government/organisations/ofste d

СИСТЕМНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ I СПОРТУ ДО РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОБМЕЖЕНИМИ ФІЗИЧНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

ДОЛИННИЙ Юрій Олексійович

кандидат педагогічних наук, доцент,
докторант кафедри педагогіки і методики технологічної освіти
Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто вітчизняні та іноземні літературні джерела системи підготовки фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Представлено зміст програми підготовки бакалавра з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями складається з навчальних дисциплін циклу загальної підготовки та фахового (професійно-практичного) циклу.

Ключові слова: система, підготовка, фахівці, фізичне виховання, реабілітація, обмеження.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Астахова В. І. Проблеми подальшого розвитку освіти у великому освітянському регіоні (на матеріалах Харківщини) / В. І. Астахова, К. В. Астахова // Соціологія міста: Зб. наук. праць. – Днськ, 2001. – С. 65–78.
2. Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем / В. П. Беспалько. – Воронеж: Изд-во ВГУ, 1977. – 204 с.
3. Боголюбова В. М. Медицинская реабилитация: руководство / под ред. В.М. Боголюбова: в 3 т. – М.; Смоленск: Знак почета, 2007. – Т. 2. – 632 с.
4. Веретко І. А. Особливості сфери професійної підготовки фахівців за напрямом «здоров'я людини» – проблеми непреревної освіти / І. А. Веретко // Стан та напрями удосконалення науково-методичного забезпечення підготовки фахівців напряму «фізична реабілітація, здоров'я людини»/Матеріали круглого столу. – Хмельницький, 2010. – С. 24–29.
5. Каргаполов Е. П. К разработке онтологии непрерывного физкультурного образования / Е. П. Каргаполов, В. В. Приходько // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 12. – С. 45–56.
6. Курок О. І. Програма підготовки фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями : навчально-методичний посібник / О. І. Курок, Ю. О. Долинний. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 115 с.
7. Маслов В. И. Высшее физкультурное образование сегодня и завтра / В. И. Маслов, Н. Н. Зволинская // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 12. – C. 2–11.
8. Матрошилін О. Г. Основи загальної фізіотерапії та – курортології: [навчальний посібник] / О. Г Матрошилін, О. Р. Зав’ялова, О. А. Рогалюк. – Дрогобич, 2006. – 297 с.
9. Прихода І. В. Організаційно-методологічні підходи до професійної підготовки фахівців з фізичної реабілітації в Україні / І. В. Прихода // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – 2007. – Вип. 15, –Ч. 1. – С. 60–66.
10. Селинго Дж. Руководители сферы образования обсуждают качество подготовки учителей и потребности бизнеса / Дж. Селинго, Дж. Бэсинджер // Социология образования. – 2000. – № 1. – С. 27–28.

СУЧАСНЕ КОМУНІКАТИВНЕ ЗНАННЯ У СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ НАУК

GUTSALO Emiliia Un-Sunivna

Candidate of Sciences (Pedagogy), Associate Professor at the Chair of Social Pedagogy and Psychology,
Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
e-mail: [email protected]

MATYASH Olga Ivanivna

Ph.D., Рrofessor Сertified Blackboard Faculty,
Ivy Tech State College,
Indianapolis, USA
e-mail: [email protected]

Summary

   This paper offers an analysis of a survey, conducted among faculty of   universities on the topic of how communication, communication studies, and education are viewed today   academia. With the changes taking place   education, the field is still somewhat «undefined–unidentified». While continuing discussions about communication and communication training are taking place, there are few empirical studies   looking at the development of the discipline and communication education. With this in mind, the authors conducted a study to explore two questions: how educators view communication and communication studies; and how they view the need for communication education at the university level.  A discussion of the results and the implications for research is given from a sociocultural perspective.This study provides initial insights into how   academics express their views on communication and communication science – what language they use to discuss communication issues, what meanings they assign to the basic concepts and issues, and what cultural traditions and discourses inform their perspectives. Future research should broaden and diversify the sampling by engaging participants from other academic disciplines. Also, this study involves primarily the faculties of more traditional higher educational institutions representing the socalled psycho-pedagogical sector. It might be useful to extend this line of research to the faculties of more modern universities, representing new social departments and programs. As we can see from this study, institutional affiliations play a critical role in how different faculties conceptualize communication and view the prospects for communication research, and eventually for communication education. This analysis was undertaken from a sociocultural perspective: the empirical findings were analyzed in a broader cultural context to see how the expressed views resonate with broader cultural beliefs, practices, and traditions. This methodology can be useful to investigate other broad societal communication issues. Another important theme worth exploring within a sociocultural perspective is: how the existing social practices affect the development of communication disciplines in the country. We hope that the findings of this study, and the questions raised will serve as a stimulus for new empirically grounded interpretive and conceptual studies.

Key words: communication; communication studies (science); communication discipline; survey analysis; sociocultural perspective.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

REFERENCES

1. Andreyeva, G. (1994). Sotsialnaya psihologia [Social psychology]. Moskva: Nauka.
2. Baxter, L. (2011). Voicing relationships: A dialogic perspective. Thousand Oaks, CA: Sage.
3. Baxter, L., & Braithwaite, D. (Eds.). (2008). Engaging theories in interpersonal communication: Multiple perspectives. Thousand Oaks, CA: Sage.
4. Boyatzis, R. (1998). Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development. Thousand Oaks, CA: Sage.
5. Craig, R. (2008). Communication in the сonversation of disciplines. Russian Journal of Communication, 1 (1), 7–23.
6. Kagan, M. (1988). Mir obschenia: Problema mezhsubyektnyh otnoshenii [The world of obshenie: The problem of intersubjective relations]. Moskva: Politizdat.
7. Kashkin, V. (2014). Russian communication studies: A semi-clandestine science. Russian Journal of Communication, 6(1), 89–92.
8. Leontiev, A. A. (1974/1997). Psihologia obshenia [Psychology of obshchenie]. Moskva: Smysl.
9. Littlejohn, S., & Foss, K. (2010). Theories of human communication (10th ed.). Long Grove, IL: Waveland Press.
10. Parygin, B. (1999). Anatomia obshenia [Anatomy of obshchenie]. SPb: izdatelstvo Mikhailova.
11. Pearce, W. B. (2007). Making social worlds: A communication perspective. Malden, MA: Blackwell.
12. Sokolov, A. (2001). Metateoria sotsialnoi kommunikatsii [Metatheory of social communication]. SPb: Russian national library.
13. Shepherd, G., John, J., & Striphas, T. (Eds.). (2006). Communication as … : Perspectives on theory. Thousand Oaks, CA: Sage.