Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ І КУРСУ НЕСПЕЦІАЛЬНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ У ВІДДІЛЕННІ ВІЙСЬКОВО-СПОРТИВНОГО БАГАТОБОРСТВА У ГРУПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ

БУР’ЯНОВАТИЙ Олександр Миколайович

викладач кафедри фізичного виховання і оздоровчої фізичної культури
ЦДПУ імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

КОВАЛЬОВА Юлія Анатоліївна

старший викладач кафедри фізичного виховання і оздоровчої фізичної культури
ЦДПУ імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто педагогічну проблему процесу формування рухових якостей у студентів І курсу неспеціальних факультетів  під час занять військово-спортивним багатоборством у групі початкової підготовки. Проаналізовано стан проблеми координаційних здібностей; поняття «рухова координація» та її структурних компонентів в підготовці студентів. 

Ключові слова: рухові якості, початкова підготовка, рухова навичка, координаційні здібності, рухова координація, військово-спортивне багатоборство.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алабин В. Г. Многолетняя тренировка юных спортсменов / В. Г. Алабин, A. B. Алабин, В. П. Бизин. – Харьков: изд-во Основа, 1993. – 244 с.
2. Андрейчук В. И. Приемы боя с оружием основное средство рукопашного боя / В. И. Андрейчук, И. И. Варжеленко. – Тез. докл. итог. науч. конф. ин-та за 1988 год. – Л.: ВИФК, 1989. – 203 с.
3. Батуев А. С. Функции двигательного анализатора / А. С. Батуев. – Л.: Наука, 1970. – 223 с.
4. Енциклопедія фізичної підготовки. Методичні засади розвитку фізичних якостей / Під загальною ред. А. В. Карасьова. – М.: Лептос, 2004. – 368 с.
5. Карпеев А. Г. О возрастных особенностях координации движений в связи с дальнейшей конкретизацией обучения и тренировки детей школьного возраста / А. Г. Карпеев, И. В. Касаткина // Педагогические аспекты спортивной тренировки. – Омск, 1976. – С. 46–48.
6. Платонов В.Н. Физические качества спортсмена / В. Н. Платонов. – К.: Олимпийская литература, 1991. – 236 с.
7. Практические занятия по физиологии: учебное пособие для институтов физической культуры, под общей редакцией проф. А. Б. Гандельсмана. – М. «Физкультура и спорт», 1968. – 106 с.
8. Тишков Ю. Н. Особенности применения сложно координационных упражнений в спортивной тренировке: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю. Н. Тишков. – Красноярск, 1999. – 22 с.
9. Фомин Н. А. Физиологические основы двигательной активности / Н. А. Фомин, Ю. Н. Вавилов. – М.: ФиС, 1991. – 224 с.

ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКИЙ ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТІ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ

ГУРАЛЬНИК Наталія Павлівна

доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства
Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
ORCID 0000-0003-2589-7398

Анотація

   В історичному контексті взаємодія Польщі та України в освітньому просторі проявлялась у діяльності окремих особистостей (у фортепіанній школі простежується прямий зв’язок між професійними музичними школами (наприклад, фортепіанними школами Ф. Шопена та В. Барвінського); між загальноосвітніми музичним система (застосування в обох країнах освітніх систем Ж. Далькроза); сучасним обміном науководослідними досягненнями з низки польських та українських музично-педагогічних напрацювань), які висвітлюються у друкованих працях, оприлюднюються в доповідях під час роботи науково-практичних конференцій тощо.

Ключові слова: музична освіта, польсько-український історичний контекст, фортепіанна школа.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василь Барвінський в контексті європейської музичної культури: статті та матеріали / ред.-упоряд. О. Смоляк. – Тернопіль: Астон, 2003. – 192 с.
2. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки : історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти /Наталія Павлівна Гуральник.– Київ : НПУ, 2007.– 460 с.
3. Гуральник Наталья Павловна. Развитие украинской фортепианной школы в ХХ ст. Музыкально-просветительские традиции и методические ориентиры Art Inter Culturas: Akademia Pomorska w Slupsku [pod red. Naukowa Jaroslava Chachinskiego]. – Slupsk, 2013. – № 2. – s. 203. – S. 43– 59.
4. В. Д. Ст. (Ільницький В.) Листи артистичні. – Зоря. – 1880. – Ч.5. – С. 73.
5. Кашкадамова Н. До питання про риси школи у фортепіанній культурі Львова : матеріали І конференції асоціації піаністів педагогів України : Фортепіанна культура України : історія і сучасність. 13–16 грудня 1992 р. – К.-Х., 1993. – С. 6069.
6. Natalia Guralnik. The piano-school in music education : determinants, traditions and their rebirth / Studia artystyczne. Edukacja muzyczna wobec wyzwan XXI wieku. – Wyd-wo UH-PJK. – Kielce, 2008. – S. 257 – 264.
7. Ніколаї Г. Ю. Музично-педагогічна освіта в Польщі : історія та сучасність : [монографія] / Галина Юріївна Ніколаї. – СумДПУ ім. А. С. Макаренка, Суми, 2007. – 396 с.
8. Растригіна А. М. Розвиток теорії вільного виховання у вітчизняній та зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – першої половини ХХ століття : автореф. дис. на здобуття вченого звання доктора пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки»/ Растригіна Алла Миколаївна; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2004. – 41 с.
9. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти : [підручник]/ Володимир Черкасов. – Кировоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 528 с.

 

ОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СТАНУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ ТА УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ І ПРОГРАМ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»)

ЧИЧУК Антоніна Петрівна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти
Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
e-mail: [email protected]

Анотація

   Ми поставили за мету у статті виділити в освітніх системах Великої Британії і України те загальне, яке характерне для системи освіти країн, що аналізуються, але головне – визначити те особливе, притаманне британському способу організації освітньої системи, виявити прогресивні ідеї досвіду, які можуть бути використані для вдосконалення української системи освіти. 

   З метою з’ясування питання сучасного стану підготовки вчителя початкової школи проаналізовано навчальні плани і програми напряму підготовки «Початкова освіта» ВНЗ України та британських університетах.

Ключові слова: підготовка вчителів, початкова школа, плани і програми напряму підготовки «Початкова освіта», британські університети, українська система освіти.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб./ Кузьмінський А. І. – К.: Знання, 2005. – 486 с.
2. Кучай Т. П. Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів: монографія /за ред. д. пед. н., проф.., дійсного члена НАПН України Н. Г. Ничкало. – Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2014. – 216 с.
3. Кучай Т.П. Осуществление экологического воспитания учеников – главная мировая проблема // Вектор науки Тольятинского Государственного университета. – 2010. – №2 (2). – С. 81–84.
4. Кучай О. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій / О. В. Кучай // Вісник Черкаського університету. – Серія: Педагогічні науки. Випуск № 34(247). – 2012. – С. 137–140.
5. Кочубей Т. Д., Якимчук Б. А., Демчук О. А. програми навчальних дисциплін для студентів I курсу напряму підготовки 0101 педагогічна освіта спеціальності 6.010100 початкове навчання. Соціальна педагогіка. Умань РВЦ «Софія». – 2006. – 144 с.

 

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНЦІЯ ВЧИТЕЛІВ ПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ КРАЇН БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ

ЧЕРЕДНІЧЕНКО Наталя Юріївна

кандидат педагогічних наук, директор
комунального закладу
«Педагогічний ліцей Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
e-mail: [email protected]

Анотація

   В даній статті розглядаються теоретичні основи підвищення професійної компетенції вчителів профільних класів у країнах Болонського процесу. Якість вищої освіти в контексті Болонського процесу є основою створення Європейського простору вищої освіти. Досвід організації підготовки вчителів профільних класів в країнах Болонського процесу є цінним джерелом для вдумливого осмислення і вивчення його позитивних аспектів, що важливо в умовах формування єдиного світового освітнього простору.

Ключові слова:професійна компетентність, вчителі профільних класів, країни Болонського процесу, ідеологія професіоналізму.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Шандрук С. І. Модернізація підготовки педагогічних кадрів: світовий досвід / С. І. Шандрук // Наукові записки / Ред.кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С.Савченко та ін. – Випуск 155. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 16–20.
2. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США: [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.
3. Day C. International Handbook on the Continuing Professional Development of Teachers / C. Day, J. Sachs. – Berkshire: Open University Press, 2004. – P. 3–32.
4. Eraut M. Development Professional Knowledge and Competence / M. Eraut. – London: Falmer Press, 1994. – 164 p.
5. Etzioni A. The semi-professions and their organization: teacher, nurses, social workers / A. Etzioni // American Educational Research Journal Vol. 7, No. 4, 1970. – Р. 646–649.
6. Ismat A. Professionalizing Teaching: Is There a Role for Professional Development Schools? / [Електронний ресурс]. – ERIC Clearinghouse on Teacher Education Washington DC, 1992. – Режим доступу : http://www.ericdigests.org/1992 – 3/teaching.htm.
7. Kirschner P. Competency Development and Employability / P. A. Kirschner, J. Thijssen // LL in E longlife Learning in Europe, Vol. X (2), 2005. – Р. 70–75.
8. Lawn M. The Educational Worker? A Reassessment of Teachers / M. Lawn, J. Ozga // In J. Ozga (ed). Schoolwork: Approaches to the Labour Process of Teaching. – Open University Press: Milton Keynes, 1988. – Р. 81–84.
9. Miranda E. Instructional system / E. Miranda, R. Landmann // Roeper review, 2001. – Vol.23(4). – P. 230–235.
10. Rawls W. Importance and Utilization of Professional Education Competency areas Needed by Vocational Educators / W.J. Rawls, L.O. Fatunsin // Journal of Vocational Educational Education Research, Vol. (1), 1985. – P. 59–62.
11. Shacklock G. Teacher conduct of life / G. Shacklock // Asia-Pacific Journal of teacher education, Vol. 26 (3), 1998. – Р. 177–189.
12. Soder R. The rhetoric of teacher professionalization/ R. Soder // In J. I. Goodlad, R. Soder, & K. A. Sirotnik (Eds.), The moral dimension of teaching. – San Francisco: Jossey-Bass, 1991. – Р. 35–86. 166
13. Shulman L. Knowledge and teaching: Foundation of New reform / L.

ПЕРЕКЛАД ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА БІЛІНГВАЛЬНОЇ ОСВІТИ

SMIRNOVA Lina Leonidivna

PhD, Associate Professor, Chair Of Linguodidactics
And Foreign Languages
Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University
e-mail:[email protected]

Summary

   Teaching translation is considered to be a necessary step for the formation of students' bilingual skills. With regard to the translation process, systematic accumulation of knowledge and skills gradually leads not only to students’ high leveled perception of professional subtleties of the content of the text, but at the same time to a deeper understanding of cross-cultural and bilingual features.

   It should be noted that the outdated today is the attitude of the teacher of a foreign language to the translation as a mere multi-step process of processing professional information. Thus, we consider it inappropriate to reduce the translation process to the mechanical finding of interlingual correspondences. Translation is different from other types of speech activity that is carried out in terms of bilingualism. Mastering a foreign language vocabulary creates a need for students to enhance the knowledge in specialty.

   According to Vinay and Darbelnet’s classification there are seven basic procedures operating on three levels of style: lexis, distribution (morphology and syntax) and message. The procedures were classified as direct (or literal) or oblique, to coincide with their distinction between direct (or literal) and oblique translation. At the same time, from the point of view of bilingual education, mastering such communication strategy as translation, the use of appropriate planning stages of the session and translation levels gains a new important evaluation.

   Translation is considered as a special type of speech activity and a special form of communication with the use of two languages and can be determined as such having the essential role and place in the system of bilingual education.

Key words: bilingual education , translation, communication strategy, classification of translation techniques, metalinguistic knowledge.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

 

REFERENCES

1.Gerding-Salas, C. Teaching Translation /Constanza Gerding-Salas // Problems and SolutionsTranslation Journal. – V 4, №3. – 2000. –[http://translationjournal.net/journal/13educ.htm]
2.Harris B. & Sherwood B. Translating as anInnate Skill / B. Harris & B. Sherwood // Language,Interpretation and Communication: [in Gerver, D. &Sinaiko, H. (Eds.)]. – New York: Plenum Press., 1978.– P. 155–170.
3.Malakoff M. & Hakuta K. Translation skill andmetalinguistic awareness in bilinguals / M. Malakoff& K. Hakuta // Language processing and languageawareness by bilingual children: [in E. Bialystok(Ed.)]. – Oxford: Oxford University Press., 1991. –P. 141–166.
4.Shandruk S. Professional preparation of teachersin the USA and in Ukraine: comparative analysis /Svitlana Shandruk // Naukovi zapysky. Seriia:Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. – Vyp. 149. –Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2017.– S. 26–30.
5.Shandruk S. Reforming of teacher education:adaptation of international experience / SvitlanaShandruk // Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichninauky: zb. nauk. prats'. – Vyp. 150. – Kirovohrad:RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2017. – С. 33–35.
6.Shandruk S.I. Inshomovna osvita u SSA zpozytsii multykulturnosti / S.I. Shandruk // Naukovizapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnohouniversytetu. Ser.: Filolohichni nauky, № 7 – 2015. –S. 62–65.
7.Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoiosvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia[http://www.britishcouncil.org/uk/ukraine-educationreform-european-framework-re_vstup.pdf]