pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЦІННІСНО-МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ І НТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ

ТВЕРДОХЛІБ Сергій Сергійович

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті здійснено спробу визначення сутності ціннісно-мотиваційного компонента інтерпретаційної компетентності та його інтегральних структурних показників, узагальнено сутність зазначених педагогічних категорій у наукових дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців.

Ключові слова: інтерпретаційна компетентність майбутніх учителів хореографії, ціннісномотиваційний компонент, мотиваційно спрямований критерій, ціннісно-орієнтаційний критерій.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды: в 2 т. – Т. 2 / Б. Г. Ананьев; под ред. А. А. Бодалева, Б. Ф. Ломова, Н. В. Кузьминой. – М.: Педагогика, 1980. – 286 с.
2. Кузьмінський А. І. Педагогіка: підручник / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – 418 с.
3. Куценко С. В. Позитивна мотивація майбутнього вчителя хореографії в процесі формування його творчого потенціалу засобами народно-сценічного танцю / С. В. Куценко // Нові технології навчання: Науково-методичний збірник / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Київ, 2013. – Вип. 76. С. 106–113.
4. Макаренко В. І. Формування фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки: дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 Теорія та методика професійної освіти / Макаренко Володимир Іванович ; Центральноукр. держ. пед. ун-т. – Полтава, 2017. – 269 с.
5. Матюшкін А.М. Вопросы психологи мышления и технического творчества / А.М. Матюшкин, Л.В. Путляева, А.Н. Соколов, Н.И. Чуприкова // Вопросы психологии. – 1974. – № 4. – С. 181−188.
6. Мильман В. Э. Внутренняя и внешняя мотивация / Мильман В. Э. // Вопросы психологи. 1987. − № 5. − С. 129−138.
7. Мясищев В. Н. Психология отношений: избр. психол. тр. / В. Н. Мясищев; под ред. А. А. Бодалев; Академия педагогических и социальных наук; Московский психолого-социальный ин-т. – М. : Изд-во Ин-та практ. психологии; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1995. – 356 с.
8. Овсянецька Л. П. Мотиваційна основа творчості // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія / Овсянецька Л. П. − Івано- Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2007. – Вип. 12. – Ч. ІІ. − С. 23−30.
9. Перець О. Основні критерії, рівні та показники сформованості професійної компетентності майбутнього вчителя початкових класів / Оксана Перець // Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол. ред.) та інші]. – Умань: ПП Жовтий, 2010. – Вип. 2. – С. 119–125.
10. Петровський А. Петровский А. В., Ярошевский М. Г. Психология. – М. : Академия, 2002. – 512 с.
11. Сердюк Т. І. Професійна підготовки студентів-хореографів до професійної діяльності / Т. І. Сердюк // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 58. Частина 2. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2011. – 464 с.
12. Тараненко Ю. Модель підготовки майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо-творчих здібностей молодших школярів / Ю. Тараненко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи / Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань: РВЦ «Софія», 2015. Випуск 53. – С. 63−70 − ISSN 2307−4922
13. Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посіб. / В. В. Ягупов. – К.: Либідь, 2002. – 560 с.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ НИКИФОРА ЯКОВИЧ ГРИГОРІЇВА В ЕМІГРАЦІЇ (1920–1953 рр.)

МОРГАЙ Лілія Анатоліївна

аспірант кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи
Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини
[email protected]

Анотація

   У статті розкрито організаційно-педагогічну діяльність в еміграції Н. Я. Григоріїва – видатного педагога, історика і громадського діяча України. На початку століття працював учителем історії, розробляв нові підходи до вивчення вітчизняної історії в початковій школі. В роки визвольних змагань українського народу – член Центральної Ради, міністр освіти в уряді Української Народної Республіки. З 1921 р. педагог перебуває у еміграції в Празі, саме там Н. Григоріїв стає одним із діячів Українського Громадського Комітету. В грудні 1929 р. Н. Григоріїву було присуджено ступінь доктора соціології. З 1938 р. просвітник перебуває у Сполучених Штатах Америки, через деякий час він займає посаду керівника українського відділу «Голосу Америки».

   Проаналізовано умови створення одного з провідних часописів у Празі «Нова Україна», висвітлено діяльність Українського Громадського Комітету, проаналізовано діяльність Української Господарської Академії у Подебрадах. Особливу увагу приділено Українському Високому Педагогічному Інституті ім. М. Драгоманова в Празі. 

Ключові слова: Н. Я. Григоріїв, українська еміграція, часопис «Нова Україна», Український Громадський Комітет, Українська Господарська Академія, Український Високий Педагогічний Інститут ім. М. Драгоманова.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бевз Т. Н. Я. Григоріїв – політик і вчений: монографія / Т. А. Бевз. К : ІММБ, 2003. – 284 с.
2. Бевз Т. А. Історія в особах. Політик і вчений. (до 120-річчя від дня народження Н. Я. Григоріїва. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://library.ua/m/articles/view/історія-в-особахполітик-і-вчений-до-120-рiччя-від-днянародження-н-я-григорієва&likemode=like&url= http:/library.ua/m/articles/view/історія-в-особахполітик-і-вчений-до-120-рiччя-від-днянародження-н-я-григорієва.
3. Бондаренко Т. Невтомний народник Ничипір Якович Григоріїв. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kraeznavstvo.at.ua/news/2009 -08-27-20.
4. Віднянський С. В. Культурно-освітня і наукова діяльність української еміграції в ЧехоСловаччині: Український вільний університет (1921-1945 рр.) / С. В. Вільний – Київ, 1994. – 83 с.
5. Джус О. В. Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції: монографія / О. В. Джус. – Івано-Франківськ.: Плай, 2002. – 260 с.
6. Сухобокова О. О. Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Н. Я. Григорієва (1883–1953 рр.). – Дисертація / О. О. Сухобокова.
7. Центральний державний архів вищих органів влади та управління України (далі ЦДАВО). Ф. 4010. – Оп. 1. – Спр. 9. Статті про діяльність української преси на еміграції. – 7 арк.
8. ЦДАВО України. Ф. 4013. – Оп. 3. – Спр. 3. Статті про стан української еміграції в Польщі та Ченстохів. – 17 арк.
9. ЦДАВОВ України. – Ф. 3865. – Оп. 1. – Спр. 1. – Звернення УПСР до українського народу. – складено Н. Григоріївим. Звернення до читачів «Народної волі». Відозва до всіх культурнопросвітницьких організацій Канади. Лист до американців з розглядом проблем українського руху і його перспектив у Канаді –387 арк.

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ У СУЧАСНІЙ ПОЛЬЩІ

KRIVOKHIZHA Irina Valentinivna

postgraduate student of the Central Ukrainian Vladimir Vinnichenko
state pedagogical University
e-mail: [email protected]

Summary

   In the article lights up the training of future teachers-musicians in contemporary Poland. Training of teachersmusicians to the implementation of music education adequately define the content of education, which following components: formation of professional musical abilities; study musical theory, psychological, pedagogical and methodological disciplines; development framework and operations of performing activities; practical study of professional disciplines.

   An important form of training of the future teacher-musician in Poland to the performance of an active performing a practice that is carried out directly in the learning process of the future teacher-musician and has such traditional forms as test-examination and concert. Intensification of performance practice promotes the use of various forms of performing activities, educational-themed concerts, recitals, competitions for the best performance of works of a particular author, one style of music genre.

   The musician- educator should have: knowledge of the history, theory, practice music and instrumental music performance and pedagogy; high performance culture; knowledge of the history of art and musical culture.

   An important method of training future professionals of music in Poland stands activation method of performing practice, the essence of which is the methodological support active performance activity.

Keywords: teacher, musician, Poland, professional training.

Full text:

   Adobe Acrobat Pro PDF

 

REFERENCES

1. Falco, M. I. (2004) Training future teachers of music for the implementation of pedagogical techniques. Art Education in the context of European integration: Theoretical and methodological foundations for the development / Proceedings of International Conference (30 June – 2 July). Kyiv – Sumy: SumDPU Makarenko, 135–136. [in Ukrainian].
2. Ilmenko, O. O., Sverlyuk, Ya.V. (2004) Methodological problems of professional and musical education. Rivne, «Perspective», 200. [in Ukrainian].
3. Andrzej Białkowski, Mirosław Grusiewicz, Marcin Michalak, Dorota Szwarcman (2010) Edukacja muzyczna w Polsce: diagnozy, debaty, aspiracje. Warszawa: Fundacja Muzyka jest dla wszystkich, 170. [in Poland].
4. Cherkasov, V. (2015) The theory and methodology of music education [textbook] / Vladimir Cherkasov. Kirovograd: RVV Vynnychenko KSPU, 528. [in Ukrainian].
5. Huralnyk, N. P. (2011) Scientific-pedagogical school pianists in the theory and practice of music education and training: Textbook for higher educational institutions. Kyiv: M. P. Dragomanov NPU, 276. [in Ukrainian].
6. Stryhar, O. L. (2014) Personality development and formation of ideological orientations of modern youth by means of music: monograph. Kherson: Grin D.S., 304. [in Ukrainian].
7. Białkowski, A., Grusiewicz, M., (2009) Wiedza muzyczna uczniów szkół podstawowych. Wychowanie Muzyczne w Szkole. № 1. 23–26. [in Poland].
8. Laptev, I. G. (2001) Key aspects of musical education of younger schoolchildren: Monograph. Astrakhan: Publishing House of the Astrakhan State. ped. Univ. 144. [in Russ].
9. Khlebnikova, O. V. (2004) Training of Musicteacher in Higher Music Education. Art Education in the context of European integration: Art Education in the context of European integration: Theoretical and methodological foundations for the development / Proceedings of International Conference (30 June – 2 July). Kyiv – Sumy: SumDPU Makarenko, 140–141.
10. Bogdan, T. M. Formation performance skills of future teachers musicians. – Retired from: http://nauka.zinet.info/19/bogdan.php

АКТУАЛЬНІ МЕТОДИ І ЗАСОБИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИСПЕТЧЕРІВ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ У США

КРАСНОЖОН Валентина Олександрівна -

аспірант Кіровоградської льотної академії
Національного авіаційного університету
e-mAIL: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто основні актуальні методи і засоби підготовки майбутніх американських авіаційних диспетчерів. Проаналізовано передовий досвід американської освітньої системи з точки зору підготовки майбутніх диспетчерів обслуговування повітряного руху. Підкреслено необхідність застосування виявлених методів і засобів навчання при підготовці авіаційних диспетчерів в Україні.

Ключові слова: підготовка майбутніх диспетчерів обслуговування повітряного руху, методи підготовки, засоби підготовки,авіаційні фахівці.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Підлубна О. М. Професійна підготовка майбутніх пілотів цивільної авіації США: дис… канд. пед.. наук : 13.00.04 / Підлубна Ольга Миколаївна. – Кропивницький, 2017. – 291 с.
2. Офіційний сайт аеронавігаційного університету Ембрі Рідл. [Electronic resource]. – Режим доступу : https://worldwide.erau.edu/online-213learning/online-technology-for-the-modern-student
3. Плачинда Т. С. Професійна підготовка майбутніх авіаційних фахівців із застосуванням інтегративного підходу / Т. С. Плачинда // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 131. – С. 160– 164.
4. Довідник для авіаційних інструкторів. Міністерство транспорту США. Федеральна авіаційна адміністрація. Відділ льотних стандартів. – 2008. – 228 с.
5. Брейді Т. Порівняння навчальних стилів студентів авіаційних і не авіаційних коледжів / Т. Брейді // Авіаційний збірник / Аерокосмічна освіта і дослідження [Аеронавігаційний університет Ембрі Рідл]. – 2001. – Вип. 11. – С. 33–44.

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНТНОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФАРМАЦЕВТІВ

КОНЯШИНА Ірина Борисівна

аспірантка кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічнго
університету ім. В. Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті  розкриваються питання, пов`язані  з формуванням професійної  комунікативної компетентності, яка забезпечує ефективність підготовки та конкурентоспроможність молодого фахівця; визначено складники професійної компетентності та чинники, що впливають на формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармацевтів; фактори, які впливають на  процес формування професійних компетенцій майбутніх фармацевтів.

Ключові слова: компетентність, професійна компетентність, фахівець, фармацевт.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Альохіна Н. В., Кайдалова Л. Г. Психологічна та соціальна компетентності майбутніх фахівців / Н. В. Альохіна, Л. Г. Кайдалова. – Харків: ЕАИ-пресс, 2009. – 160 с.
2. Бойчук І. Передумови виникнення та становлення системи підготовки фармацевтів в Україні / І. Д. Бойчук // Педагогіка і психологія професійної освіти: [наук.-метод. журнал]. – Львів, 2007. – № 4. – С. 186–196.
3. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе : контекстный подход : [Метод. пособие] / Андрей Александрович Вербицкий. – М. : Высшая школа, 1991. – 207 с.
4. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002. – 1440 с.
5. Волкова Н. П. Педагогіка: посібник для студентів вищих навчальних закладів / Н. П Волкова. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 576 с.
6. Ильин Е. П. Дифференциальная психология профессиональной деятельности. – СПБ.: Питер, 2008. – 231 с.
7. Кайдалова Л. Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців фармацевтичного профілю у вищих навчальних закладах: монографія / Л. Г. Кайдалова. – Х.: НФаУ, 2010. – 364 с.
8. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. – 308 с
9. Пляка Л. В. Професійна компетентність як фактор формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців / Л. В. Пляка, В. О. Тюріна: матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції [«Молодіжна політика: проблеми і перспективи»], Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2009. – С.135–137.
10. Сериков В. В. Личностный подход в образовании: концепция и технологии / В.В. Сериков. – Волгоград : Перемена, 1994. – 152 с.
11. Словник іншомовних слів / уклад.: С.М. Морозов, Л.М. Шкарапута. – К.: Наукова думка, 2000. – 680 с.
12. Современный словарь инностранных слов. – СПб. : Дуэт, 1994. – 752 с.