Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УКРАЇНІ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

ШАНДРУК Світлана Іванівна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри лінгводидактики та іноземних мов
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   В даній статті розглядаються шляхи адаптації передового світового досвіду модернізації системи професійної підготовки вчителів іноземних мов в Україні. Для українських педагогів науковий інтерес становить досвід американських колег щодо організації професійної підготовки вчителів іноземних мов, зокрема практичного складника підготовки майбутніх учителів. Досвід організації практичної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у школах професійного розвитку в США є цінним джерелом для вивчення та імплементації його позитивних аспектів.

Ключові слова: модернізація системи освіти, реформування професійної підготовки вчителів іноземних мов, школи професійного розвитку, досвід США.

Повний текс:

       Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Закон України «Про вищу освіту» [електронний ресурс]. – Верховна Рада України; Закон від 01.07.2014 № 1556-VII (Редакція станом на 27.07.2017). – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556–18
2. Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» [електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
3. Смірнова Л. Л. Концептуальні основи формування соціокультурної компетентності сучасного вчителя / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 136. – Серія: Філологічні науки (мовознавство) Кіровоград: Видавець Лисен- ко В. Ф., 2015. – С. 503–509.
4. Смірнова Л. Л. Методичні аспекти формування соціокультурної компетентності майбутнього учителя іноземної мови / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 104 (2). – Серія: Філологічні науки (мовознавство) У 2 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 410–416.
5. Смірнова Л. Л. Інтегрований підхід як необхідна складова організації процесу іншомовної освіти на немовних факультетах / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 128. – Серія: Філологічні науки (мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 490–493.
6. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США : [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.
7. Conant, J. The Education of the American Teachers / J. Conant. – New York: McGrow-Hill, 2003. – 400 p.
8. Darling-Hammond, L. Assessing teacher education: The usefulness of multiple measures for evaluating program outcomes / L. Darling-Hammond // Journal of Teacher Education, 2006. – Vol. 57 (1). – P. 1–19
9. Holland, P. Linking Preservice and Inservice Supervision Through Professional Inquiry / P. E. Holland, P. Clift, M.L. Veal // The 1992 ASCD Yearbook, 1992. – P.169–182.
10. Levine, M. Professional practice schools: Building a model / M. Levine. – Washington: American Federation of Teachers, 1988. – 157 р.
11. Portraits of Twelve High School Partner Schools in the National Network for Educational Renewal [електронний ресурс]. – Seattle: Center for Educational Renewal, University of Washington, 1997. – Режим доступу: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED418051.pdf.
12. Villegas-Reimers, E. Teacher Preparation, International Perspective / E. Villegas-Reimers // Encyclopedia of Education, 2nd edition. – Vol. 7. – New York: Macmillan, 2003. – P. 2470–2475.