Застосування інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій та засобів навчання у природничо-математичній, технологічній та професійній освіті
Про травмоінформоване мистецтво на семінарі наукового центру
25 червня (вівторок) 2024 року відбулося засідання семінару Міждисциплінарного наукового центру прикладних досліджень. Спікерка семінару професор кафедри мистецької освіти Алла Миколаївна Растригіна виступила з доповіддю «Травмоінфомоване мистецтво для підтримки ментального здоров’я українців».
Пані Алла розповіла учасникам семінару про дослідження травми: перші дослідження травми й посттравматичного стресового розладу (ПТСР) з’явилися у ХХ столітті. Симптоми ПТСР описували вже під час Першої світової війни. Тоді травму називали «снарядний шок» або «слабкість характеру». Під час Другої світової війни і наступних конфліктів (В’єтнам і Афганістан) зростало розуміння того, що ПТСР може бути глибоким, хронічним розладом, який може розвинутися після травматичної події.
Важливим кроком стала актуалізація проблеми «травмоінформованого підходу», що відбулася завдяки дослідженням таких діячів і науковців, як Максін Гарріс, Роджер Фаллот (США) та Анджела Кеннеді (Велика Британія). Травмоінформована допомога через мистецтво – це практичний підхід, що передбачає підготовку майбутніх професіоналів-митців до арт-комунікаційної взаємодії й творчої діяльності з постраждалими.
Пані Алла розповіла про досвід професора Найджела Осборна з Единбурзького університету. Протягом майже двадцяти років він працює в гарячих точках світу за власною методикою, яка допомагає дітям подолати кризові стани в умовах війни через мистецьку комунікацію.
Після завершення виступу спікерки відбулося обговорення проблематики семінару, у якому прозвучали як питання до професорки Растригіної, так і думки щодо важливості порушених проблем.
На завершення семінару учасники підсумували, що унікальний досвід професіоналів із Великої Британії може стати підґрунтям для удосконалення підготовки майбутніх професіоналів у ЗВО України. Плідна співпраця з британськими колегами у впровадженні підходів травмоінформованої допомоги та мистецької комунікації сприяє розробці нової концепції університетськими фахівцями. Ця концепція стосується інноваційного напрямку в мистецько-педагогічній освіті – травмоінформована мистецька педагогіка. Її мета полягає в збереженні психічного здоров'я дітей та української нації загалом.