Підбиття підсумків Всеукраїнського експерименту з формування soft skills у здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти
27 грудня 2024 року відбулося підбиття підсумків регіонального рівня Всеукраїнського експерименту «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти», який тривав із 2021 року.
Присутніх привітали Людмила Снєжко директор ДЗП(ПТ)О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі», Катерина Колтунова заступник голови ОВА Кіровоградської області, Микола Садовий науковий консультант експерименту, професор кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, Алла Шолудько директор Навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Кіровоградській області.
Із розгорнутою доповіддю виступили Інна Краснощок, доцент кафедри педагогіки та спеціальної освіти ЦДУ імені Володимира Винниченка та Вікторія Алєксеєвець, заступник директора з навчально-виховної роботи ДЗП(ПТ)О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі», які детально розкрили результати експерименту.
Президент громадської організації «Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти» Катерина Мирошниченко у своєму виступі зробила акцент на досягнуті результати експерименту з точки зору погляду ззовні та зсередини.
Організатор експерименту Лариса Сергєєва завідувач кафедри професійної та вищої освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України подякувала всіх причетних до експерименту і виступила з ініціативою продовжити дослідження в напрямку формування «зелених» навичок (green skills) у майбутніх фахівців у відкритому освітньому середовищі закладів професійної освіти з розвитку та підтримки ресурсоощадного суспільства для повоєнної відбудови України.
Співпраця між закладами професійної освіти, науковими установами, громадськими організаціями та органами управління освітою, як у випадку Всеукраїнського експерименту «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти», відіграє важливу роль у підготовці фахівців спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології). Така співпраця сприяє розвитку міждисциплінарних компетентностей, зокрема критичного мислення, комунікації, адаптивності, лідерства та командної роботи, що є ключовими для ефективної діяльності у цифровому середовищі. Завдяки участі у подібних ініціативах забезпечується інтеграція практичного досвіду в освітній процес.
Окрім цього, співпраця дозволяє формувати компетентності, необхідні для впровадження інновацій в освіті, та забезпечує адаптацію цифрових інструментів до потреб професійної підготовки. Участь у таких проєктах зміцнює зв’язок між освітою та потребами ринку праці, забезпечуючи підготовку конкурентоспроможних фахівців, здатних працювати у динамічному та інноваційному середовищі. Значення такої співпраці полягає в забезпеченні сталого розвитку освіти та формуванні нової генерації фахівців, готових до викликів цифрової епохи.
За активну участь у розвитку професійної освіти вищим знаком Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти нагороджений Микола Садовий. Йому також вручено подяку за успішне забезпечення науково-дослідної частини проведеного експерименту. Вітаємо Миколу Ілліча та бажаємо подальших успіхів у розбудові професійної та вищої освіти в Україні!
Інформацію приготувала завідувач кафедри математики та цифрових технологій, д.пед.н., проф. Олена Трифонова