Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет інформаційних технологій, математики та природничих наук

На кафедрі інформаційних та цифрових технологій відбулася ХХ Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті»

На кафедрі інформаційних та цифрових технологій відбулася ХХ Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті»

23 жовтня 2025 р. відбулося пленарне засідання ХХ Міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті». Учасників конференції  привітав ректор Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Євген СОБОЛЬ доктор юридичних наук, професор, який визначив векторні орієнтири розвитку науково-дослідної роботи університету і визначив місце в них конференції.

З вітальним словом до чисельної аудиторії звернулися Андрій ТКАЧУК кандидат технічних наук, доцент, декан факультету інформаційних технологій, математики та природничих наук університету та Олена ТРИФОНОВА - доктор педагогічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій університету.

Атмосферу для творчої наукової роботи конференції задав її ідейний натхненник Микола САДОВИЙ доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформаційних та цифрових технологій університету.

Більше ніж сто учасників конференції з зацікавленістю слухали доповідь Андрія ГУРЖІЯ доктора технічних наук, професора, академіка Національної академії педагогічних наук України, Заслуженого працівника освіти України, першого заступника Міністра освіти і науки України (2001–2008), який підбив підсумки розвитку науково-дослідної роботи у закладах освіти в Україні й окреслив науково-педагогічні виклики часу.

Новітніми науково-педагогічними ідеями в галузі технологічної освіти учнів ЗЗСО як підґрунтя професійної підготовки студентів ЗПО поділилися доктор педагогічних наук Володимир СТЕШЕНКО професор кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти Донбаського державного педагогічного університету; Аркадій КУХ доктор педагогічних наук, професор кафедри методики викладання фізики і дисциплін технологічної освітньої галузі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка поділився результатами ґрунтовного дослідження щодо еталонних вимірників якості знань і формувальне оцінювання; директор Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор Володимир СЕРГІЄНКО підняв питання про підвищення якості перепідготовки та підвищення кваліфікації як основи самоосвітньої діяльності фахівців; Олександр МАРТИНЮК доктор педагогічних наук, професор кафедри експериментальної фізики, інформаційних та освітніх технологій Волинського національного університету імені Лесі Українки запропонував до впровадження розроблені ним інструменти Bring Your Own Device (BYOD) в системі реалізації напрямку STEM; доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій та фізико-математичних дисциплін Херсонського навчально-наукового інституту Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова Марина ЛІТВІНОВА поділилася актуальною інформацією в частині організації й результатів освітнього процесу в закладах освіти на окупованих територіях; спільна доповідь кандидата педагогічних наук, директора Навчально-наукового інституту інформаційних та освітніх технологій Анни ТКАЧЕНКО, доктора педагогічних наук, професора, директора Центру цифрового розвитку та якості освіти Валерія ГРИЦЕНКА, доктора педагогічних наук, професора кафедри автоматизації комп'ютерно-інтегрованих технологій Галини ЛУЦЕНКО з Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького присвячена розвитку цифрової компетентності викладача як чинник ефективної цифровізації освітнього процесу в ЗВО, де значна увага приділена АСУ; проблему впровадження STEM технологій в освітній процес різного рівня розкрила Олена ТРИФОНОВА доктор педагогічних наук, професор, в.о.завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка; безпековим умовам у наукових дослідженнях на прикладі аварії на четвертому блоці Чорнобильської атомної електростанції приділив увагу в своєму виступі доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Микола САДОВИЙ.

До цікавого практичного блоку виокремилися доповіді кандидата педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Світлани ШЛЯНЧАК ("Використання цифрових ігрових інструментів для адаптації першокурсників"); кандидата фізико-математичних наук, доцента, вчителя алгебри та геометрії, учителя-методиста ліцею «Престиж» м. Київ Людмили ІЗЮМЧЕНКО ("Пошуки різних способів розв'язування задач як каталізатор особистого зростання учнів"); доктора філософії з галузі знань 01 Освіта Педагогіка, викладача фізики і астрономії ВСП «Кропивницький інженерний фаховий коледж ЦНТУ» Анни БЕВЗ ("Особливості методики професійно спрямованого навчання фізики у закладах фахової передвищої освіти"); доктора філософії за спеціальністю «Хімія», доцента кафедри теоретичних дисциплін Донецького національного медичного університету Олени ПИЛИПЕНКО ("Впровадження сучасного кейсового навчання під час викладання природничих дисциплін у вищих навчальних закладах"); кандидата педагогічних наук, доцента, Заслуженого працівника освіти України, завідувача кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інститут післядипломної педагогічної освіти Олени ЛІСКОВИЧ ("Інтегративний підхід у підготовці вчителів-природничників до реалізації Державного стандарту базової середньої освіти") та ін.

Активними учасниками конференції стали студенти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти:

  • 09 Середня освіта (Інформатика). Освітня програма:  Інформатика та Робототехніка
  • А5.39 Професійна освіта (Цифрові технології). Освітня програма: Професійна освіта (Цифрові технології)
  • F3 Комп’ютерні науки. Освітня програма: Комп’ютерні науки
  • F6 Інформаційні системи і технології. Освітня програма: Інформаційні системи та технології. Штучний інтелект.

Студенти освітньо-професійної програми Професійна освіта (Цифрові технології) (група ЦТ23Б: Побіяха Софія, Колесник Юрій, Нечай Олександр, Іващенко Денис, Шевцов Денис) не лише слухали доповіді учасників конференції, а й самі долучилися до участі у роботі конференції: підготували тези та презентували результати свого дослідження на тему «Інтерактивна мапа освітніх досягнень як засіб персоналізації навчання у цифровому середовищі».

В піднесеному настрої були підбиті підсумки конференції і накреслені плани на подальші зустрічі.

Інформацію підготували
в.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій д.п.н., проф. Олена Трифонова ,
д.п.н., проф. кафедри інформаційних та цифрових технологій Микола Садовий

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись