Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет інформаційних технологій, математики та природничих наук

Європейський досвід в освітній процес цифрових технологій кафедри інформаційних та цифрових технологій

Європейський досвід в освітній процес цифрових технологій кафедри інформаційних та цифрових технологій

В.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій, доктор педагогічних наук, професор Олена Трифонова та доктор педагогічних наук, професор Микола Садовий у вересні 2025 року протягом кількох днів перебували в Сілезькій академії у Катовіце (Польща), де вивчали досвід організації освітнього процесу й наукової роботи.

Вони ознайомилися з практикою використання цифрових технологій, інформатики, діяльністю центру з питань освіти та міждисциплінарних досліджень, трансферу технологій, а також з організацією практики на підприємствах, у закладах та установах. Окрему увагу приділили науково-методичним напрацюванням викладачів із ряду навчальних дисциплін: мехатроніки, матеріалознавства, технології та стратегії сталого розвитку, САПР, інноваційних і STEM-технологій, робототехнічних систем, організації науково-дослідної роботи зі студентами, прогнозування та наукового моделювання, підготовки кваліфікаційних робіт тощо. Викладачам було надано можливість працювати в лабораторіях і навчальних кабінетах академії.

Під час візиту відбулися зустрічі з ректором Сілезької академії, професором Aleksander Ostenda, професоркою Tetyana Nestorenko, деканом факультету архітектури, цивільного будівництва та прикладного мистецтва, доктором інженерних наук, архітектором Jakub Świerzawski, а також із віце-деканом з наукової роботи, доктором Łukasz Walusiak. Обговорено актуальні проблеми освіти та перспективи подальшої співпраці.

Крім того, відвідано лабораторії мехатроніки та будівництва, де узгоджено напрями розвитку спільної наукової та освітньої діяльності.

За результатами поїздки на засіданні кафедри буде розглянуто питання внесення змін до робочих навчальних програм, зокрема:

  • мехатроніка – додати теми з управління інтелектуальними системами, освітньої мехатроніки, монтажу та демонтажу обладнання мехатронних систем і роботизованих ліній;
  • технологія та стратегія сталого розвитку – розширити перелік практикоорієнтованих завдань;
  • САПР – включити елементи комп’ютерної графіки та 3D-анімації;
  • інноваційні й STEM-технології – додати матеріал про подолання дефіциту STEM-навичок завдяки гнучкій співпраці з соціальними партнерами;
  • робототехнічні системи – розширити методи виготовлення деталей, запровадити програмування у Robocode як поетапне освоєння коду, інтегрувати елементи фізики та математики;
  • ОНД – посилити методи проєктування та застосування комп’ютерних технологій;
  • прогнозування та наукове моделювання – розглянути теми управління інвестиціями, реконструкції та модернізації;
  • організація науково-дослідної роботи зі студентами – запровадити індивідуальні графіки виконання завдань;
  • форми і методи підготовки кваліфікаційних робіт випускників – організувати захист робіт у середовищах, наближених до реальної професійної діяльності.

Інформацію підготували
в.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій
професор О. Трифонова та професор М. Садовий

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись